Corona viruset sprider sig

Beror väl på typ av mask .
Jag har inte läst från något annat håll än försäljare att dessa pp3 masker skall skydda.
Vi har dom ombord och lusläste innehållsförtäckningen, inget om det.
Inget officiellt organ har sagt att det stämmer, bara försäljare av dessa masker.

Vill du va säker dra på dig ett ba-set. ;)

Jag har inte läst från något annat håll än försäljare att dessa pp3 masker skall skydda.
Inget officiellt organ har sagt att det stämmer, bara försäljare av dessa masker.

Samma som Svenska virologer har .De vet nog att skydda sig .p3 masker tar 50 x dvs långt mindre än 0.12 micron som Corona

Nu 17smittade av 158 återvändande från Korea idag .så nu kan det bli jobbigt i Isaan

Samma som Svenska virologer har .De vet nog att skydda sig .p3 masker tar 50 x dvs långt mindre än 0.12 micron som Corona
Ok tack för infon, när jag googlat har jag inte funnit den infon och inte heller ombord.
Men då vet jag, antar att alla försäljares sidor i dagen kommer först på en googling och vem orkar bläddra till sida 2 ;)

Nu 17smittade av 158 återvändande från Korea idag .så nu kan det bli jobbigt i Isaan
Som premiärministern gått ut med, alla åker i karantän och ingen hemkarantän.

Vilken by kommer din frus släkt ifrån där det är så mycket sjuka?
Måste ju uppmärksammas, frugans släkts by finns det inga tecken men alla är medvetna.

Det ska ju stämmas i bäcken heter det ett par som besökt Japan och hade symptomen hosta o feber vid hemkomste visade dig "bara" ha fått em luftrörskatarr mem halva stan verkade tro stt dom smittats..satan va många sim ville testas...

.

Vi har p3 av 3M ombord, kartongvis, tänkte ta med mig hem men när jag läste på vad dom skyddade mot i innehållsförteckningen så la jag tillbaks dom.
Om man litar på Svensk vård så har dom gått ut med att mask kan för en frisk människa öka smittrisken då snor och väta kan göra det lättare för viruset att tränga in.
Jag tog av mig min mask efter jag läste det.
Sjuk person så hindrar det dock att smittan sprider sig, men då skall du vara sjuk.

Detta är inget speciellt om Corona virus, men i denna tråd debatterar vi också, hur bra svensk sjukvård egentligen är.
här är två artiklar värda att läsa:

Detta är inget speciellt om Corona virus, men i denna tråd debatterar vi också, hur bra svensk sjukvård egentligen är.
här är två artiklar värda att läsa:

Jag tycker vi bara diskuterar Corona här, skapa en egen tråd om svensk sjukvård vad nu det har med Thailand att göra ja kanske som jämförelse då

Frugan pratar just med familjen i byn .massor med folk som är sjuka .dottern skiträdd .Verkar som de mörkar ordentligt .läkaren i närmaste stad svårt sjuk .jaja.undrar hur mycket den regeringen sopar under mattan

Hej

Normalt sett har ju dom styrande i Bangkok inget större intresse av hur folk på landsbygden ute i provinserna har det, tvivlar på att coronaviruset ändrar på det, jag tvivlar på att ex.vis vår vårdcentral skulle kunna avgöra om en sjuk bara är förkyld, har influensa eller har drabbats av cironaviruset, det blir kanske så att dom kollar blodtrycket, vikt och temp, sen blir det väl några tabletter, att dom skulle ha resurser att utföra tester gällande Corona vore närmast en sensation.

Mvh isan lover

Misstänkt fall död nu. 28 åring hemvändare fr Japan 1 mars.
Sjuk i Japan och tog planet hem. Dog i Rangsit, Bkk

1583342560974.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Funderar om man ska avboka sin resa till Thailand nu i April,inte för att jag tror jag kommer dö om jag smittas av Coivid 19. Men mera av hänsyn här hemma för att ej sprida det vidare om jag skulle bära på det och gå på jobbet.

Med tanke på mina ”kollegor” så skulle jag inte bekymra mig över om även dom blev smittade.
Fan så trött jag är på folket

Tillbaka
Topp