Corona viruset sprider sig

Vi har p3 av 3M ombord, kartongvis, tänkte ta med mig hem men när jag läste på vad dom skyddade mot i innehållsförteckningen så la jag tillbaks dom.
Oj.detta är respirator masker vi talar om

IMG_20200218_111238325.jpg

Funderar om man ska avboka sin resa till Thailand nu i April,inte för att jag tror jag kommer dö om jag smittas av Coivid 19. Men mera av hänsyn här hemma för att ej sprida det vidare om jag skulle bära på det och gå på jobbet.
Idag ökade antalet med 21 nya fall i Sverige Stockholm är inte säkrare än Thailand, så flyg ditt och ha roligt man vet inte vad som händer imorgon. Du kan vara en av de sista svenskarna som flyger till Thailand 5555

Idag ökade antalet med 21 nya fall i Sverige Stockholm är inte säkrare än Thailand, så flyg ditt och ha roligt man vet inte vad som händer imorgon. Du kan vara en av de sista svenskarna som flyger till Thailand 5555
35 fall samt en friskförklarad .vi importerar medvetet fall från Italien .

21nya idag källa på det vore bra

Fake News. :rolleyes:

Antalet fall av corona-smittade fortsätter att öka i Sverige. 22 nya fall har konstaterats under onsdagen – de flesta har smittats på resor i Italien. Totalt finns nu 52 fall i Sverige.

Spridningstakten avtar i Kina och Folkhälsomyndigheten flyttar fokus till Europa.

Två frågor som dyker upp.
Hur kom det sig att flygbolaget lät henne följa med så här i Coronatider?
Var det inte möjligt att få vård i Japan?
Det är den stora risken när smittade åker allmänna transportmedel som flyg, buss och tåg.

Samma med att smittade åker till sjukhuset istället för att kontakta vården för rådgivning.

Funderar om man ska avboka sin resa till Thailand nu i April,inte för att jag tror jag kommer dö om jag smittas av Coivid 19. Men mera av hänsyn här hemma för att ej sprida det vidare om jag skulle bära på det och gå på jobbet.
Hade nog mer oroat mig med att ta det från Sverige till Thailand med den smittspridning som är där nu.
31 fall bara i Stockholm och dom tror mörkertalet är stort.

Ja har av bokat min resa till Sverige, skulle åkt nu den 1 april. Får vänta och se vad som händer fram åt sommaren

De största problemet är ju de som reser kors och tvärs.
Myndigheter och länder gör allt de kan för att hindra smittan men samtidigt reser som exempel Panpan runt som inget hänt. Rimligen borde åtgärder görs där.

De största problemet är ju de som reser kors och tvärs.
Myndigheter och länder gör allt de kan för att hindra smittan men samtidigt reser som exempel Panpan runt som inget hänt. Rimligen borde åtgärder görs där.
Reser runt som inget hänt 55555, jag reser ombord och stannar där i 4 veckor och sen direkt hem.
Inte precis så jag är ute bland folk mer än på flyget då.
Finns nog värre bovar än mig, nu flyger jag till Singapore imorrn, transport står och väntar på flygplatsen som kör direkt till hamnen och båt ut och 5 veckor ombord.
Antar du sitter inlåst var du nu än befinner dig och inte vistas ute bland folk överhuvudtaget.

Reser runt som inget hänt 55555, jag reser ombord och stannar där i 4 veckor och sen direkt hem.
Inte precis så jag är ute bland folk mer än på flyget då.
Finns nog värre bovar än mig, nu flyger jag till Singapore imorrn, transport står och väntar på flygplatsen som kör direkt till hamnen och båt ut och 5 veckor ombord.
Antar du sitter inlåst var du nu än befinner dig och inte vistas ute bland folk överhuvudtaget.
Men kan ju stoppa all fartygstraffik, du får lobba för det @Khuntan

Tillbaka
Topp