Corona viruset sprider sig

Mycket intressant det du skriver tycker jag , det du beskriver med smitta på golven , vi har lagt en stege från vår balkong för att slippa gå i trapphuset, bor längst ner,går vi i trapphuset så bär vi ut hunden då annrs hon kan dra ins mitta, vad tror du , kan det vara så att indirekt smitta ger positivitet men inga symptom just pga, det överförs en mycket liten mängd virus ? Vad tror du om den iden, så har jag funderat en längre tid, Men märkligt att de äldre och sköra kan gå runt och vara smittade men ej sjuka , de har väl oftast nedsatt immunförsvar, Vad tror du , detta är intressanta teorier som kanske virologer borde fundera mer på för att vi skall kunna stoppa smittspridning. De som städar , kan de städa ?? Vet de hur man får det verkligen rent , Hantera moppar mm efter städ ??
Varför en del blir allvarligt sjuka och en del lindrigt beror troligen på flera faktorer men jag är personligen övertygad om att MÄNGDEN virus man får i sig spelar roll och därför spelar den vanliga städningen roll.

Jag tror definitivt att det är mödan värt att försöka förhindra att få in smitta i sitt eget hem. Det nämndes faktiskt i den sista utbildningen jag gick. Ingen kan gå i ett köpcentrum idag utan att ha med viruspartiklar hem under skosulan. Ta av skorna ute i trapphuset och byt till ett par inneskor. Sprita händerna när du kommer hem eller tvätta noggrant. Våttorka golvet hemma regelbundet med vanligt tvättmedel vilket dödar viruset utan problem.

Vi behöver inte bli maniska i våra åtgärder men vaksamhet är bra. Det är absolut inte "rocket science" utan vanligt sund förnuft.. Vill du vara extra noggrann skaffa en UV lampa avsedd att döda virus..

Varför en del blir allvarligt sjuka och en del lindrigt beror troligen på flera faktorer men jag är personligen övertygad om att MÄNGDEN virus man får i sig spelar roll och därför spelar den vanliga städningen roll.

Jag tror definitivt att det är mödan värt att försöka förhindra att få in smitta i sitt eget hem. Det nämndes faktiskt i den sista utbildningen jag gick. Ingen kan gå i ett köpcentrum idag utan att ha med viruspartiklar hem under skosulan. Ta av skorna ute i trapphuset och byt till ett par inneskor. Sprita händerna när du kommer hem eller tvätta noggrant. Våttorka golvet hemma regelbundet med vanligt tvättmedel vilket dödar viruset utan problem.

Vi behöver inte bli maniska i våra åtgärder men vaksamhet är bra. Det är absolut inte "rocket science" utan vanligt sund förnuft.. Vill du vara extra noggrann skaffa en UV lampa avsedd att döda virus..
jag kör Hepafilter i en luftrenare då jag känner av mycket pollen just nu , UV vet jag inte om jag tror på , men kanske är det bra. Torka golvet är vettigt , men ännu viktigare är att inte röra fötterna och sen inte sprita eller tvätta händerna, jag går inte in i köpcentrum , går till Willys och då bland de första kunder 5 minuter efter öppning. Då har du inte mycket virus i butiken efter natten, dessutom med en militär helmask och P3 filter. jag skiter fullständigt i vad folk tycker, jag vill inte bli sjukv i skiten, jag skyddar mig i stället, kanske får jag en mindre mängd virus som kroppen lättare kan bekämpa, om man klantar sig med ett dörrhandtag eller dyligt jag tor direkt kontaktsmitta är väldigt vanlig , krama baran och gamla då folk inte tror de är sjuka . Där tro jag att en stor del av smittspridningen ligger, hur många hostar folk i ansiktet, inte många , skall vara på T banan eller bussar tåg etc

jag kör Hepafilter i en luftrenare då jag känner av mycket pollen just nu , UV vet jag inte om jag tror på , men kanske är det bra. Torka golvet är vettigt , men ännu viktigare är att inte röra fötterna och sen inte sprita eller tvätta händerna, jag går inte in i köpcentrum , går till Willys och då bland de första kunder 5 minuter efter öppning. Då har du inte mycket virus i butiken efter natten, dessutom med en militär helmask och P3 filter. jag skiter fullständigt i vad folk tycker, jag vill inte bli sjukvi skiten, jag skyddar mig i stället
UV ljus är sedan många, många år en helt vedertagen metod för desinficering. Inte speciellt dyrt heller. Finns handhållna enheter som man sveper över bord med mera. Finns även lampor för hela rum som då desinficerar det som ljuset lyser på. Men, men kanske mer för stora lokaler med mera..

Den tyske mannen i Dumaguete jag skrev om tidigare som var hypokondriker, skräckslagen och livrädd för Covid19 som blev apatisk samt låg mest i sängen och tappade all gnista har nu avlidit.

Vet inte vad vad han dog av?

De fins nog en del män som aldrig skulle lämnat hemmets truga vrå, ja tror att inte alla klarar av ett liv långt från hemlandet, synd är de i alla fall om dom som ger sej i väg att och kanske inte har kalkylerat ordentligt både på pengar och förhållanden

Den tyske mannen i Dumaguete jag skrev om tidigare som var hypokondriker, skräckslagen och livrädd för Covid19 som blev apatisk samt låg mest i sängen och tappade all gnista har nu avlidit.

Vet inte vad vad han dog av?
Jag hade för många många år sedan en patient med diagnosen hypokondri.. Det är en fruktansvärd sjukdom. Man visste inte ifall man skulle skratta eller gråta

Jag hade för många många år sedan en patient med diagnosen hypokondri.. Det är en fruktansvärd sjukdom. Man visste inte ifall man skulle skratta eller gråta
Men mer försiktighet vore nog på sin plats ang. Covid , det har framkommit att Finlands medborgare just har bättre kontroll på avstånd samt handtvätt mm och kanske därför Finland klarat sig bättre utan större nedstängning

Bäst vore om alla hade FFp3 masker inomhus , då skulle smittan snart vara ur världen, Att ta i masken är ju inte farligt om du direkt använder handsprit eller tvättar händer, jag kör med ytdesinfektion på 3 M FFp3 maskerna , de tål det och är märkta som en mask att återanvända, kör ytdesinfektion både utan och innan sen ut i solen , Klara att användas nästa dag, Ett vanligt munskydd minskar ju även garanterat mängden virus som kommer in i luftvägarna. jag vistas inte inomhus med andra än min hustru utan en FFp3 klassad mask samt glasögon, Använder ytdes samt handsprit väldigt frekvent när jag varit ute och kan ha rört kontaminerade ytor , minst två meter till andra personer utomhus gäller

Jag har vanlig 3M ffp3 och sedan har jag denna.
tilläggas ska att jag inte använder någon av dessa

AEAD327E-296F-43BD-8E7E-0AC17B285D57.jpeg

Nu spricker den så kallade "Borgfreden ", Alla opostionspartier samt stödpartierna , inkl Centern samt V och Liberalerna atackerar nu Lövfens Coronastrategi .
Har väntat på detta , dvs att någon tar bladet från munnen, nu skräds inte orden i Rapport kan jag säga, framförallt så anklagas ledningen för en otydlighet och slapphänthet som inte kan accepetars längre. Nu är det jpobbigt för AT och hans chef

Du bör nog köra med plasthandskar när du tar av dig munskyddet. Varför inte bara dra t-shirten över näsan. Funkar även det
Det är fortfarande så att skyddet hjälper mer än att helt vara utan.
Att själv välja att inte skydda sig efter bästa förmåga är ett privat beslut. Men att hävda till andra att det skulle vara bättre utan skydd än med, är något helt annat.
Nu tror jag de flesta inser detta själva och inte går på den bluffen.

Bäst vore om alla hade FFp3 masker inomhus , då skulle smittan snart vara ur världen, Att ta i masken är ju inte farligt om du direkt använder handsprit eller tvättar händer, jag kör med ytdesinfektion på 3 M FFp3 maskerna , de tål det och är märkta som en mask att återanvända, kör ytdesinfektion både utan och innan sen ut i solen , Klara att användas nästa dag, Ett vanligt munskydd minskar ju även garanterat mängden virus som kommer in i luftvägarna. jag vistas inte inomhus med andra än min hustru utan en FFp3 klassad mask samt glasögon, Använder ytdes samt handsprit väldigt frekvent när jag varit ute och kan ha rört kontaminerade ytor , minst två meter till andra personer utomhus gäller
Det är minska risken det handlar om, ingen hävdar att det ger ett fullgott skydd.
Att som vissa hävda att det är bättre utan skydd än med är enbart rena dumheterna och inte genomtänkt.
Munskyddet tas enklast och vanligast av med att haka av snoddarna runt öronen.
Även om munskyddet har sittande virus på sig vid avtaget, är det fortfarande säkrare med än utan.
Alla former av munskydd är säkrare än helt utan, även en vanlig näsduk hängande framför andningsorganen.
Effektivt nej, men bättre än helt utan.

Tillbaka
Topp