Corona viruset sprider sig

Undrar som flundra hur omvända en Na.
Möjligt om de kommer nära 5%, verkar ju som det kan ske innan valet.
Men jag är väldig trött på att han åter skall försöka ta över med sin politik här, även om att han försöker att dölja den så mycket han kan.
Men mej lurar han inte, följer med för mycket i hans medier.

jag funderade om han avlidet inte ett inlägg i dag, men jag hade ju fel.
Borgarfred min vän!Det är Midsommar!
Skaul!

Corona viruset sprider sig
bara som en påminnelse om trådens namn
Omvända en S funkar ju inte , dumhet in absurdum kan ej botas sade en känd filosof ;)

523C6379-6CCF-42A2-A333-5A19C3A6CC23.png

Lite positivt i denna tråd då
CORONAVACCIN
va_1.jpg

© Pixabay

WHO tror på färdiga vaccin redan i år
Publicerad 19 juni 2020 kl 11.23
Två vaccin mot det nya coronaviruset kan finnas redan innan året är slut. Det säger WHO:s vetenskapschef Soumya Swaminatha i SvD.
Gilla artikeln på Facebook

Det är Världshälsoorganisationens vetenskapliga chef Soumya Swaminatha som är hoppfull gällande virus mot coronasmittan.
De närmaste månaderna blir "väldigt spännande", säger hon.
Och det är inte omöjligt att vaccin kommer redan det här året.
– Om vi har tur finns två framgångsrika vaccin före årets slut. Min förhoppning är att vi då kan producera flera hundra miljoner vaccindoser, säger Soumya Swaminatha till SvD.
Nästa år väntas två miljarder vaccindoser tillverkas i världen och totalt finns det nu ett par hundra vaccinkandidater.
Särskilt intressanta är tre vaccin, enligt Swaminatha, då de redan i sommar genomför den sista fasen av kliniska tester.
Samtidigt fortsätter vissa vara skeptiska mot vaccin. På grund av vaccinet mot svininfluensan för cirka tio år sedan drabbades hundratals unga svenskar av narkolepsi.

Sveriges regering beslutade om några politiska mål för coronahanteringen. Som du skriver var ett mål att inte stänga ner för att detta senare skulle ge positiva effekter. Om det blev så vet vi inte. Förutsättningarna är ju olika inom olika sektorer. Våra bilfabriker t ex har ju permitterat. SAS och stora delar av tjänstesektorn har drabbats hårt.

Ett annat mål var att skydda de äldre. Här anser jag att regeringen har misslyckats. Man borde vetat att det var ett svårt mål. Att man inte ens försökte
nå målet på många håll underlättade inte. Bristen på förbrukningsartiklar har varit fruktansvärd.

De anställda inom sjukvården har drabbats hårt eftersom testerna inte har kommit upp i den politiskt beslutade omfattningen 100.000 per vecka. Mycket snack lite verkstad.

Det finns även andra uppställda mål som inte uppnåtts.

Min uppfattning är att regeringen misslyckats med att nå flera av sina uppsatta mål så här långt. Andra mål är svåra att mäta i dag.
Enligt Mr Jo så har vi facit om två år. Det var så jag tolkade hans kommentar.

Du kan för sjutton inte titta på totala dödstalen om du skall ta reda på hur bra vi har lyckats att hindra döden i trafiken
Man måste titta den spccifika händelsen.
Samma gäller corona, vi skall titta på corona inte någon jävla statistik på total dödlighet.
Ni har ta mig fan drillats till läktaren.
Nu gäller det dödlighet i corona och inget annat. Sedan får ni komma med era jävla tabeller när detta är över.
Allt detta ni hänvisar till är att försöka skyla över Sveriges totala misslyckandet i kampen mot coronavirus
Tänk lite på dom som har kvävts på grund av att läkaren inte ens har haft tid att titta på dom utan förordat morfin att dom skall dö fort. Skäms
Ett problem är att många så kallade coronadödsfall ligger i en gråzon hur de skall bokföras. Trafikdöda är enklare eftersom de har inträffat i samband med fordon på väg.

Detta är minst lika fel... att välja ut bara den värsta perioden...

Skall vi jämföra 28 september bara kanske... då krossar 1994 allt.

Självklart avlider nu fler än normalt under mars, april, maj. Men som redan nämnts, personer som troligen avlidit under året ändå. Då medeltiden man överlever på äldreboende i Stockholm är 7 månader. Så det är troligtvis dödfall i förtid.

Sedan finns det en del yngre offer av coronan som antagligen inte dött.

Jag tycker synd om de 38000 andra som dött i Sverige iår men som inte fått stora rubriker som de som avlidit i Corona. Döden är ett oundvikligt avslut på livet. Förr eller senare kommer det.

Kan det vara så att svensk sjukvård är "för" bra på att hålla gamla vid liv från andra sjukdomar och krämpor.
En liten fråga. Vad är ett människoliv värt. Det sägs att samhället vill betala 6 miljoner för att minska trafikdöda med en. Är det en rimlig siffra även i coronafall? någon professor ansåg att en 20årings liv var värt 40miljoner för samhället. en siffra som jag tycker låter lite väl hög.

Gissar på att vi alla blir gamla en del kanske före andra då de för ett osunt leverne, undrar om man då ändrar inställning eller säger , skit samma låt mig få lite Covid, sen plågas till döds utan syrgas, Stor i truten kan man vara, men alla skall vi dit , tycker att det skall vara ett värdigt slut om möjligt
Vadå lida?
De blir fullproppade med bedövningsmedel och sömntabletter. Allt för att döva personalens samvete. Om personalen såg att de led så kan du vara lugn för att det hade blivit vilda protester. det är inga okänsliga svin inom äldrevården nära vårdtagarna.

Aktiv dödhjälp är förbjudet i Sverige. Att ge syrgas till en döende patient botar inget utan förlänger bara dödsförloppet.
Däremot så är passiv dödshjälp inte straffbart. en sak som vi kan tacka coronan för är att folk blir medvetna om att det tillämpas.
Det mest upprörande är att anhöriga inte kan få vara med vid de sista timmarna. Med lite god vilja så borde det kunna lösas.

Du menar då att alla de anhöriga som berättar om sina äldre familjemedlemmar som dött ensamma utan syrgas ljuger , dvs kvävts till döds i hemska våndor , det är inte en som vittnat om detta , utan dussintals som inte fått vård
sån brist på bedövningsmedel vägrar jag att tro på det finns. Troligen får de stora doser med morfin eller liknande så det där med plågor är några fantasier. Däremot så är det upprörande att anhöriga inte får vara med de sista timmarna. där har jag svårt att förstå varför det inte skall kunna ordnas. Orsaken till att det gått så fel hör hemma inom politiken och har en 38årig historia.

Och hur många sjukvårdsutbildade har du på äldreboenden anser du ?
Det är ett krav på sjukvårdsutbildning för att hjälpa till med mediciner. så det finns. Vet inte hur stor andel det är men de som jobbar på mammas boende håller strikt på vilka som hjälper henne med medicinerna. Så det är både med och utan på äldreboendena. andelen vågar jag inte svara på.

Tillbaka
Topp