Corona viruset sprider sig

Den fliken man skulle spara hade jag möjligheten att tappa bort vid ett besök i Ryssland.Blev inte så bra när man i nästan nyktert tillstånd tänkte stämpla ut o längtade till Svedala.Blev förhörd o tvingades till erkännanden som måste cencureras här på T.S.

Ok, men det har tydligen både jag och dom som ifrågasatte var jag fått infon ifrån kom ifrån.
Det här står nämnt i reglerna för passpolisen vid gränsen och inte i regler för visum.
Visum har sin uppsättning regler och gäller enbart konsulärt utanför Thailand.
Även med visum har du ingen rätt att komma in i Thailand. Inträdet bedöms av passpolisen vid gränsen och de avgör om du får komma in oavsett om du har visum. De har en egen regelsamling.
Väl inne i Thailand är det en tredje uppsättning regler som gäller, ev visum är helt ur leken och det handlar enbart om stämpeln, dvs godkännandet som passpolis gjorde.
Inte helt enkelt matcha detta alla gånger.
Men som det sägs här i landet, enbart passpolisen bedömning gäller, oavsett vilka visum du kommer och visar upp.

Den fliken man skulle spara hade jag möjligheten att tappa bort vid ett besök i Ryssland.Blev inte så bra när man i nästan nyktert tillstånd tänkte stämpla ut o längtade till Svedala.Blev förhörd o tvingades till erkännanden som måste cencureras här på T.S.
Samma här. Du måste polisanmäla den som försvunnen och därefter besöka immigration för en ny.
Ett problem man inte vill ha.
Ibland häftar de inte fast den, då tappas den lätt.

Men, läser man på Thai Visa Advice UK, så är det lite då och då det kommer inlagor där de frågar om råd vad göra nu, när de blivit nekad inträde.
Det har oftast framgått att personerna har en lång historia med att studsa in i Thailand på olika visum.
Passpolisen har helt enkelt velat neka inträde trots att personen formellt sett hade visum eller möjlighet till 30 dagars viseringsfritt, men de ansåg det passerat gränsen.
Störst chans är att man aldrig blir tillfrågad.
Men, vad göra den dag man får frågan och inte har kontakterna på sig?
Det är nämligen INTE tillåtet gå till atm och hämta, måste finnas om de frågar.
Då får frugan gå till ATM och hämta åt mig , Hon kommer ju in Hahaha

På något skumt sätt hade jag ändå rätt då, fast jag inte kunde bevisa det. Det var ju två medlemmar som ville ha bevis på vad jag hade hört/läst så jag gav mig eftersom jag inte hittade beviset. Jag började tro att jag hade läst fel.
Du har ju själv fyllt i dessa varje gång du åkt , och det garanterat ;)

Men som det sägs här i landet, enbart passpolisen bedömning gäller
Hon får nog , hon är så djäkla elak på dumma poliser , så de brukar ge sig ;) Känner inte att jag löper så stor risk då alltid jag har ett Non O spouse samt även har Thai efternamn. Låter löjligt kanske, men det har jag haft stor nytta av under åren i olika situationer, har tillex aldrig betalat farangpriser någonstans . Löser sig nog om det skulle hända, en Thai kompis Mia Noi är fö. migrationspolis på Suwan, om det skulle knipa.
Nu börjar jag snart låta som Il , men ibland så kan det vara bra med kontakter.

Senast redigerad av en moderator:
Men som det sägs här i landet, enbart passpolisen bedömning gäller
Hon får nog , hon är så djäkla elak på dumma poliser , så de brukar ge sig ;) Känner inte att jag löper så stor risk då alltid jag har ett Non O spouse samt även har Thai efternamn. Låter löjligt kanske, men det har jag haft stor nytta av under åren i olika situationer, har tillex aldrig betalat farangpriser någonstans . Löser sig nog om det skulle hända, en Thai kompis Mia Noi är fö. migrationspolis på Suwan, om det skulle knipa.
Nu börjar jag snart låta som Il , men ibland så kan det vara bra med kontakter.
Jag råkade faktiskt ut för det här en gång.
Skulle studsa Kambodja. Frugan hade min plånbok i sin väska.
Vi särade oss då de har en passage för faranger och en för thai.
Jag kom över till Kambodja men blev ensam.
Visade sig frugan glömt sitt pass.
Så där stod jag i Kambodja med bara ett pass i näven. Plånboken i frugan väska på thaisidan.
Hon får inte komma till kambodja och jag får inte komma till thai. Man får inte komma tillbaks samma dag utan måste vänta till nästa dag före man får återvända.
Jag försökte och fick nej.
Jag försökte igen och råkade nämna att jag nu inte har pengar.
Det tog skruv. Jag blev kvar på immigration några timmar medan frugan kämpade för att få komma till mig med plånboken.
Slutade med allvarlig tillsägelse att aldrig visa mig vid den gränsen igen om jag ville undvika problem.
Frugan fick skriva på ett a4 papper att hon var ekonomisk garant för mig i Thailand.
Totalt, en inte speciellt rolig episod.

Hej

Det s.k R-talet stiger i Tyskland, i fredags var det 1.09, lördags 1.79 och idag låg det på 2.88.

av Niklas Eriksson
Tysklands r-tal stiger, rapporterar Sky News.
Nu är r-talet 2,88. Från gårdagens 1.79 som redan det var en höjning av landets siffra.
R-talet innebär att 100 tyska covidsjuka beräknas smitta 288 andra med viruset.
I fredags var r-talet i Tyskland 1,09.
Flera större utbrott har upptäckts i Tyskland dens senaste tiden. Bland annat i en köttfabrik.
Över 1 000 anställda har visat sig bära på smittan i slaktkoncernen Tönnies fabrik, en av Europas största köttfabriker, rapporterade Ekot tidigare i dag.

Mvh isan lover

"Skogsbranden" flammar tydligen upp lätt igen? :eek:

Snabb ökning av covid-19-tal i Tyskland DI Publicerad: 21 juni 2020, 21:39
På ett dygn har Tysklands R-tal tagit ett skutt från 1,79 upp till 2,88, rapporterar nyhetsbyrån Reuters. Ökningen innebär att Europas största ekonomi kan behöva utvidga sina restriktioner.

Tysklands R-tal steg hastigt från att ha legat på 1,79 på lördagen till 2,88 på söndagen. Det innebär att ökningstakten av covid-19-viruset hamnar ännu längre från 1,00, som är den nivå där pandemin beräknas kunna hållas i schack i landet.
Ett R-tal på 2,88 betyder att för varje 100 personer som får viruset, sprids smittan vidare till 288 personer.
Den snabba ökningen medför att Tyskland kan tvingas införa nya restriktioner, skriver Reuters, med hänvisning till tyska myndigheter. Angela Merkel ska ha föredragit en längre nedstängning för att få stopp på smittan, men har gradvis låtit öppna landet igen efter påtryckningar från lokala politiker som vill få igång ekonomin igen.

På ett dygn har Tysklands R-tal tagit ett skutt från 1,79 upp till 2,88, rapporterar nyhetsbyrån Reuters. Ökningen innebär att Europas största ekonomi kan behöva utvidga sina restriktioner.

Tysklands R-tal steg hastigt från att ha legat på 1,79 på lördagen till 2,88 på söndagen. Det innebär att ökningstakten av covid-19-viruset hamnar ännu längre från 1,00, som är den nivå där pandemin beräknas kunna hållas i schack i landet.
Ett R-tal på 2,88 betyder att för varje 100 personer som får viruset, sprids smittan vidare till 288 personer.
Den snabba ökningen medför att Tyskland kan tvingas införa nya restriktioner, skriver Reuters, med hänvisning till tyska myndigheter. Angela Merkel ska ha föredragit en längre nedstängning för att få stopp på smittan, men har gradvis låtit öppna landet igen efter påtryckningar från lokala politiker som vill få igång ekonomin igen.

Inga problem. Stäng bara ner igen

Körde lite MC igår, kunde konstatera att folk håller inga avstånd alls , badplatser , på stan, på glasskiosker mm , ingen alls koll på detta med två meter , tro fn att det blir smittspridning,
Sen har du nu dessa oroligheter i Tyskland samt USA , Black lifes matter , de skiter ju totalt i allt, konstigt om det inte blir en rikrig ny våg nu i dessa länder

Körde lite MC igår, kunde konstatera att folk håller inga avstånd alls , badplatser , på stan, på glasskiosker mm , ingen alls koll på detta med två meter , tro fn att det blir smittspridning,
Sen har du nu dessa oroligheter i Tyskland samt USA , Black lifes matter , de skiter ju totalt i allt, konstigt om det inte blir en rikrig ny våg nu i dessa länder

Hej

I USA håller man t.o.m valmöten med åhörarna bänkade tätt intill varandra, undrar hur många som smittades där?

Mvh isan lover

Hej

Stränderna i Pattaya har ju öppnat upp igen, men det råder fortfarande alkoholförbud och det är förbjudet att ha party på stranden, bryter man mot dessa regler väntar böter på upptill 100 000 baht eller maximalt 2 års fängelse.

CORONAVIRUS (COVID-19)
Police warning: Pattaya’s beaches remain party and alcohol-free zones

Published 22-06-2020
By Maya Taylor
Police warning: Pattaya’s beaches remain party and alcohol-free zones | The Thaiger

PHOTO: www.tourismthailand.org

Police in Pattaya are warning beach-goers that a ban on parties and the consumption of alcohol on the city’s beaches remains in force.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp