Corona viruset sprider sig

Nu är det så att det är färre inlagda på IVA nu, senaste noteringen jag såg på SVT:s app (länkat till IVA-registret) var 200 i hela landet vilket är en stadig minskning. Bara att titta på kurvan där så ser man. Ingen politik i detta, rena fakta direkt från registret som uppdaterar vid förändringar.

Nu är det så att det är färre inlagda på IVA nu, senaste noteringen jag såg på SVT:s app (länkat till IVA-registret) var 200 i hela landet vilket är en stadig minskning. Bara att titta på kurvan där så ser man. Ingen politik i detta, rena fakta direkt från registret som uppdaterar vid förändringar.
Tom jag klarar att läsa sådan statistik men jag är inte ute efter att svartmåla allting.

Har fått kan ha tolkat siffrorna fel, för mycket politik i detta , eller hur IL ;)

tgeg.jpg

© Lena Katarina Johansson

Nästan 3.000 nya smittfall i Sverige
Publicerad 22 juni 2020 kl 14.10
INRIKES. Nästan 3.000 nya smittfall av coronavirus har registrerats i Sverige, enligt Folkhälsomyndighetens senaste statistik. Samtidigt har ytterligare 69 personer döt

Antalet smittade svenskar av det nya coronaviruset fortsätter växa.
Enligt Folkhälsomyndighetens statistik, som uppdaterades vid 14-tiden på måndagen, finns det nu 58.932 bekräftade sjukdomsfall i landet, en ökning med 2.889 persopner.
Samtidigt är antalet avlidna uppe i 5.122, en ökning med 69 personer.
Antalet personer som fått intensivvård har ökat från 2.333 till 2.354.
Folkhälsomyndigheten har inte uppdaterat sina siffror sedan i torsdags.
Myndigheterna håller bara pressträffar på tisdagar och torsdagar.
69 döda över en hel midsommarhelg. Vad blir det per dag?
Du anger inte hur många som ligger på intensivvård nu. Har för mig att toppen var någonstans mellan 400 och 500 på IV.

Helt klart glädjande att det går ner men ca 15-20 avlidna per dygn är på intet sätt glädjande och varför sån skillnad mot våra grannländer, frågar mig varför :confused:

Undrar hur folk reagerar när/om man måste göra nya "nedstängningar"? Efter att ha varit "inlåst" flera veckor i t ex Spanien så måste det kännas bra motigt att åka på en ny inlåsning. :'(

-------------
Coronaviruset i Världen
Återinförda restriktioner i Lissabon
Vissa restriktioner återinförs i Lissabon på tisdag för att tygla utbrott av coronaviruset, meddelar Portugals premiärminister António Costa.
TTPublicerad: 22 juni 2020, 21:16
En skärpning är att folksamlingar på mer än tio personer inte tillåts, en annan att kaféer och butiker måste stänga senast klockan 20 i huvudstaden.

Under den senast månaden cirka 9 200 nya smittfall registrerats officiellt, varav de flesta i Lissabon och floden Tagus dalgång, samt i kommunerna Sintra, Odivelas, Loures och Amadora.
”Detta är bränder och som med alla bränder måste de besvaras med alla nödvändiga medel för att hindra spridning”, säger statssekreterare António Lacerda Sales.
Portugal vidtog restriktioner rätt tidigt under coronapandemin och redovisar hittills över 1 500 döda och drygt 39 000 smittade.

Hej

Även Portugal ser sig nu tvingade att återinföra vissa restriktioner, detta efter att restriktioner tagits bort och antalet smittade åter stiger.

Nora Fernstedt
I Portugal återinförs vissa restriktioner från och med tisdag, för att tygla utbrott av coronaviruset, meddelar Portugals premiärminister António Costa.
En skärpning är att folksamlingar på mer än tio personer inte tillåts, en annan att kaféer och butiker måste stänga senast klockan 20 i huvudstaden.
Under den senaste månaden cirka 9 200 nya smittfall registrerats officiellt, varav de flesta i Lissabon och floden Tagus dalgång, samt i kommunerna Sintra, Odivelas, Loures och Amadora.
– Detta är bränder och som med alla bränder måste de besvaras med alla nödvändiga medel för att hindra spridning, säger statssekreterare António Lacerda Sales.
Portugal vidtog restriktioner rätt tidigt under coronapandemin och redovisar hittills över 1 500 döda och drygt 39 000 smittade.
(TT)

Mvh Isaan lover

Och det vore ju bra om man insåg innan man ger sig på att andra länder har stängt ner och nu får några nya kluster , skulle gärna sett att Sverige haft 1500 avlidna, inte du Berra , men finns ett gammalt ordspråk om att sitta i glashus, det gör verkligen Sverige :confused:

Undrar hur folk reagerar när/om man måste göra nya "nedstängningar"? Efter att ha varit "inlåst" flera veckor i t ex Spanien så måste det kännas bra motigt att åka på en ny inlåsning. :'(

-------------
Coronaviruset i Världen
Återinförda restriktioner i Lissabon
Vissa restriktioner återinförs i Lissabon på tisdag för att tygla utbrott av coronaviruset, meddelar Portugals premiärminister António Costa.
TTPublicerad: 22 juni 2020, 21:16

Under den senast månaden cirka 9 200 nya smittfall registrerats officiellt, varav de flesta i Lissabon och floden Tagus dalgång, samt i kommunerna Sintra, Odivelas, Loures och Amadora.
”Detta är bränder och som med alla bränder måste de besvaras med alla nödvändiga medel för att hindra spridning”, säger statssekreterare António Lacerda Sales.

Om folk kunde ta lite ansvar så vore det nog inga problem med att öppna upp , tyvärr så skiter bla , majoriteten av Svenskar helt i detta med avstånd. :confused: Finland har haft öppet ganska länge nu och ingen ny våg som vissa anser skall komma, tror det beror på hur folket i respektive land beter sig, bara att inse Finland ligger i framkant när det gäller civilkurage i såna här avseenden

Och det vore ju bra om man insåg innan man ger sig på att andra länder har stängt ner och nu får några nya kluster , skulle gärna sett att Sverige haft 1500 avlidna, inte du Berra , men finns ett gammalt ordspråk om att sitta i glashus, det gör verkligen Sverige :confused:
Jag tycker självfallet precis som du att över 5000 avlidna är riktigt illa. Men jag vill vara så pass ärlig så att jag säger att jag blir hjärtligt trött på detta evinnerliga ältande om hur uselt detta är skött. Det blir som en gammal stenkaka som har hakat upp sig.

Jag tycker självfallet precis som du att över 5000 avlidna är riktigt illa. Men jag vill vara så pass ärlig så att jag säger att jag blir hjärtligt trött på detta evinnerliga ältande om hur uselt detta är skött. Det blir som en gammal stenkaka som har hakat upp sig.
Kan hålla med dig om detta, men det finns ju hela tiden de som utpekar andra nationer som sämre trots att det är felaktigt , varför skall man ge en skev bild av verkligheten.
Som jag tidigare skrivit , finns för mig inget politiskt i detta , men för en del så vekar det som att ett mislyckande skall förringas på alla sätt.
Jag vill ha slut på denna pandemi nu precis som alla andra hoppas jag. Om förnekarna här kunde sluta upp med att utmåla vårt land som ett föredöme vilket är riktigt fel, så vore det tacksamt ;)

Sverige är ett glest befolkat land , egentligen begriper inte jag varför Svensken har så svårt att stoppa denna smitta, dessutom uppe i Norrland nu , där det är kilometervis till närmaste granne :rolleyes:

Något att glädjas åt ,
Läget i Finland
Bekräftade fall
7 144 (+22)
Intensivvårdas
2 (−1)
Dödsfall
327 (+1)
Siffrorna i parentes anger förändringen sen förra veckan.

De bekräftade fallen uppdaterades 22 juni 2020. Uppgifterna om dödsfall och intensivvårdade uppdaterades 22 juni 2020.

Sverige är ett glest befolkat land , egentligen begriper inte jag varför Svensken har så svårt att stoppa denna smitta, dessutom uppe i Norrland nu , där det är kilometervis till närmaste granne :rolleyes:

Något att glädjas åt ,
Läget i Finland
Bekräftade fall
7 144 (+22)
Intensivvårdas
2 (−1)
Dödsfall
327 (+1)

De bekräftade fallen uppdaterades 22 juni 2020. Uppgifterna om dödsfall och intensivvårdade uppdaterades 22 juni 2020.
Anledningen till ökat virus fall i norr beror på gruvindustrins underhållsstopp av malmbehandlingsverken, entreprenörer från stora delar av Sverige men även från Europa kommer och gör sin grej. Vad gäller Finland, som svensk kommer du inte in i landet om du inte äger fastighet. Enda lättnaden är att tidigare var det helt stopp, gränsen bevakas av kamouflage klädda, beväpnande gränsbevakare från ryska gränsen, även drönare har används på vintern.

Thailand ett av de länder som hanterar denna smitta på rätt

Något att glädjas åt ,
Läget i Finland
Bekräftade fall
7 144 (+22)
Intensivvårdas
2 (−1)
Dödsfall
327 (+1)

Blir så evinnerligt trött på din kamp om att berätta hur dåliga sverige är.

Varför tog du inte med nästa rad från den finska rapporten?
Antal testade? Förra veckan testade Finland ca 6.100 personer medans Sverige testade drygt 60.000... vem tror du då hittar flest smittade.

Sagt tusen gånger nu, statistik kan vinklas precis hur man vill. Därtill redovisar länder på olika sätt.

Vi har ALLA förstått nu att du avskyr Sverige och sättet Corona hanteras men ge dig bågon gång, du är ju långt värre än IL när han hamnar i propaganda-mode.

Anledningen till ökat virus fall i norr beror på gruvindustrins underhållsstopp av malmbehandlingsverken, entreprenörer från stora delar av Sverige men även från Europa kommer och gör sin grej. Vad gäller Finland, som svensk kommer du inte in i landet om du inte äger fastighet. Enda lättnaden är att tidigare var det helt stopp, gränsen bevakas av kamouflage klädda, beväpnande gränsbevakare från ryska gränsen, även drönare har används på vintern.
Japp, så är det , min fd hustru samt min son åker in utan problem då de är Finska medborgare, men de testar sig två dagar innan på KS där hans mor arbetar, Det är nog iofs bara en av de stora skillnaderna , de släpper inte in folk från "överallt" som i Sverige , vilket jag anser vara oförsvarbart

Tillbaka
Topp