Corona viruset sprider sig

Ja, vill du vara med :) Bara att skriva såna dumheter som att jag drog hit Covid 19 från Thailand, ett obegripligt korkat påstående , skriver man sånt så får man nog räkna med att få tillbaka med samma mynt , det var otroligt korkat inlägg , men det är ju Lördag , så inte förvånad, ha en bra kväll :beer:
Med tanke på dina inlägg dricker du förmodligen litervis med brännvin varje vecka. Kanske lever du i förnekelse.

:offtopic:

Eller en vettvilling!? o_O

Tycker mig inte känna igen den BTT som var med på Thaitjejer?
Jaså, va trollkarlen från oz med redan på den tiden. Men vad jag förstått har det nicket haft många skepnader genom åren. Den mest kända torde vara som forumsträffgeneral för dom största forumsträffar som aldrig blir av:)

Men om man tänker till lite,vnu vet man att det är pandemi , man vet även om man är bildbar att det kan vara allt från en nysning till IVA vård , så kanske bör de flesta tänka till även utan att ha fått ett positivt svar

Finns inte en möjlighet att jag skulle sätta mig själv i karantän frivilligt. Finns inte på kartan att jag kommer att torska min inkomst om jag inte har Covid.
Tänk till själv

Finns inte en möjlighet att jag skulle sätta mig själv i karantän frivilligt. Finns inte på kartan att jag kommer att torska min inkomst om jag inte har Covid.
Tänk till själv
Förstår hur du tänker , men kanske därför det ser ut som det gör i landet , många som är beroende eller helt enkelt vägrar förlora sin inkomst för en liten förkylning som kanske är helt ofarlig. Då skall du inte testa dig , tänk om du är positiv :oops:

Förstår hur du tänker , men kanske därför det ser ut som det gör i landet , många som är beroende eller helt enkelt vägrar förlora sin inkomst för en liten förkylning som kanske är helt ofarlig. Då skall du inte testa dig , tänk om du är positiv :oops:

Ska jag följa dig och dina meningar så kan jag kanske jobba i februari nästa år.
Det finns som sagt ingen möjlighet att jag skiter i jobbet innan jag får bekräftat covid.

Har du gjort PCR-test?
Det har åtminstone jag. Därav är du helt jävla dum i huvudet, vilket inte jag är.
Är jag positiv så isolerar jag mig tills jag lämnar negativt resultat.

Sedan så har jag ingen förkylning, hosta eller annat. Men som du själv basunerar ut så kan man ha covid även utan symptom.

Ska jag följa dig och dina meningar så kan jag kanske jobba i februari nästa år.
Det finns som sagt ingen möjlighet att jag skiter i jobbet innan jag får bekräftat covid.

Har du gjort PCR-test?
Det har åtminstone jag. Därav är du helt jävla dum i huvudet, vilket inte jag är.
Är jag positiv så isolerar jag mig tills jag lämnar negativt resultat.

Sedan så har jag ingen förkylning, hosta eller annat. Men som du själv basunerar ut så kan man ha covid även utan symptom.
Jaha , dum i huvet är ok att kalla medlemmar om man tillhör den berömda eliten här på forumet,annars blir man varnad och avstängd

Och du faller ju uppenbarligen då inom samma grupp som påstår detta, har tyckt att du tidigare varit vettig i dina resonemang, varför skall jag göra PCR test , är hur frisk som helst och utsätter mig inte för den minsta risk att smittas , så varför belasta vården med ett test .
Dessutom så ingen som på något sätt tvingar dig att läsa mina inlägg , Läs vad du skriver , och tänk efter om din ibland ganka märkliga underfundiga retorik

Senast redigerad av en moderator:
Jaha , dum i huvet är ok att kalla medlemmar om man tillhör den berömda eliten här på forumet,annars blir man varnad och avstängd

Och du faller ju uppenbarligen då inom samma grupp som påstår detta, har tyckt att du tidigare varit vettig i dina resonemang, varför skall jag göra PCR test , är hur frisk som helst och utsätter mig inte för den minsta risk att smittas , så varför belasta vården med ett test .
Dessutom så ingen som på något sätt tvingar dig att läsa mina inlägg , Läs vad du skriver , och tänk efter om din ibland ganka märkliga retorik
Tro inte att du har patent på att kalla folk dum i huvudet. Är ganska säker på att om du själv hade avhållt dig från det ordet så skulle du aldrig få det i ansiktet.

Tro inte att du har patent på att kalla folk dum i huvudet. Är ganska säker på att om du själv hade avhållt dig från det ordet så skulle du aldrig få det i ansiktet.
Där kan du för en gångs skull ha en poäng , detta gäller nog även dig likväl, och märkväl att det nu var Andrej som satte "ribban" då har aldrig påstått Andrej vara en dumskalle, skillnaden är däremot att jag inte förblir ostraffad som de "invigda " i församlingen villket man nog med fog kan reagera på

Dessutom så ingen som på något sätt tvingar dig att läsa mina inlägg , Läs vad du skriver , och tänk efter om din ibland ganka märkliga underfundiga retorik

Alla prylar du fingrar på i butiken, dina skosulor, ja allt som du kommer i närheten av har ju potentiell smitta.
Är hur frisk som helst? Ja, men du kan fortfarande ha Covid

Jag har tagit Covid-test, det har inte du. Jag kan väl inte veta om jag har eller om jag har haft Covid utan att testa mig och det kan inte du heller.

Jag tycker att det är väldigt oansvarigt av dig att inte testa dig. Folk med sådan mentalitet förstör för alla andra oavsett om dom har mask eller inte.

Det är ok att kalla folk för dumma i huvudet, då det faktiskt är en risk att bli just dum i huvudet av Covid.
Så att kalla någon förkyld eller dum i huvudet är lika starkt uttryckt.

Där kan du för en gångs skull ha en poäng , detta gäller nog även dig likväl, och märkväl att det nu var Andrej som satte "ribban" då har aldrig påstått Andrej vara en dumskalle, skillnaden är däremot att jag inte förblir ostraffad som de "invigda " i församlingen villket man nog med fog kan reagera på

Ja, men för att inte indirekt kalla någon för dum i huvudet så tycker jag att det är bättre att säga det rakt ut.
Att idiotförklara någon utan att skriva idiot är ingen konst. Själv tycker jag att det är vettigare att skriva idiot om det är det jag vill ha sagt.

Där kan du för en gångs skull ha en poäng , detta gäller nog även dig likväl, och märkväl att det nu var Andrej som satte "ribban" har aldrig påstått han vara en dumskalle, skillnaden är däremot att jag inte förblir ostraffad som de "invigda " i församlingen villket man nog med fog kan reagera på
Varför utgår du inte, hade jag fått å mycket skit som du hade jag aldrig blivet kvar.
Men det är nog av att du till varje pris vill ha fram din politiska agenda som du är kvar

Ja, men för att inte indirekt kalla någon för dum i huvudet så tycker jag att det är bättre att säga det rakt ut.
Att idiotförklara någon utan att skriva idiot är ingen konst. Själv tycker jag att det är vettigare att skriva idiot om det är det jag vill ha sagt.
Nu är det ju förvisso så att om jag skulle påstå du var en idiot så innebär detta inte att du är just en idiot, utan att just jag personligen tycker att du eventuellt gjorde mig förbannad eller att jag anser du skrev ett idiotiskt inlägg,
Sån tur att jag inse anser dig vara en idiot Andrej, kanske finns en anledning till att jag avstått att ge dig den benämningen
Väl bekomme

Nu är det ju förvisso så att om jag skulle påstå du var en idiot så innebär detta inte att du är just en idiot, utan att just jag personligen tycker att du eventuellt gjorde mig förbannad eller att jag anser du skrev ett idiotiskt inlägg,
Sån tur att jag inse anser dig vara en idiot Andrej, kanske finns en anledning till att jag avstått att ge dig den benämningen
Väl bekomme

Nej, du har säkert inte påstått att jag är en idiot, dum i huvudet eller annat.
Jag bryr mig egentligen inte om så skulle vara fallet heller.
Du har nog idiotförklarat långt mycket smartare människor än mig, då dessa inte riktigt passar in i din ideologi.

Om du får ett litet fågelperspektiv över dina inlägg så är dom ganska lika IL’s inlägg om än ståndpunkterna skiljer sig markant åt.

Mina inlägg skriva oftast i ett provocerande syfte för att väcka en tanke hos mottagaren. Ofta så är inläggen rätt elaka och även jag brukar få lavetter från ”cheferna” på forumet.
Det är bara det att det är några få som tror att jag är skyddad på något sätt, vilket jag inte är.
Jag tror dessutom att jag har varit avstängd någon gång, men är inte helt säker då jag inte har för vana att lägga oviktiga saker på minnet.

AT och FHM är väl en grupp som blivit idiotförklarade. Jag tror varenda kotte där är både smartare och mer välbalanserade än både du och jag.
I detta Covid-fall så är det ju jävligt enkelt att komma med information när man står på sidolinjen. Det vi inte ska glömma är att alla aktioner har en reaktion. Alla tilltag får följder som varesig du eller jag kan förutspå. Vi har helt enkelt inte ens 1% av informationen som behövs för att ta ett beslut.

Man kan gärna tycka att mycket har skötts fel, vilket även jag tycker. Men drastiska åtgärder skapar drastiska följder.
För att se dessa följder så bör vi ha full insyn i kommuners budget, landstingens budget och statens budget.
Vi bör även ha full insyn i privatpersoner budgetar och företagens budgetar för att förstå följderna som drabbar dessa.
Det håller knappast på att se på sin egna situation och eventuellt grannens situation och dra en slutsatssom Är grundat på det underlaget.

Det var den ekonomiska delen av det hela. Sedan finns det sociala delar och även andra delar man måste ta hänsyn till. Då börjar det genast bli riktigt svårt.

Tillbaka
Topp