S
Skip
Gäst
Jag har inga problem med dina inlägg , jag förstår oftast undertonen och ibland sarkasmen i dessa, kan även säga att jag oftast uppskattar det .Nej, du har säkert inte påstått att jag är en idiot, dum i huvudet eller annat.
Jag bryr mig egentligen inte om så skulle vara fallet heller.
Du har nog idiotförklarat långt mycket smartare människor än mig, då dessa inte riktigt passar in i din ideologi.
Om du får ett litet fågelperspektiv över dina inlägg så är dom ganska lika IL’s inlägg om än ståndpunkterna skiljer sig markant åt.
Mina inlägg skriva oftast i ett provocerande syfte för att väcka en tanke hos mottagaren. Ofta så är inläggen rätt elaka och även jag brukar få lavetter från ”cheferna” på forumet.
Det är bara det att det är några få som tror att jag är skyddad på något sätt, vilket jag inte är.
Jag tror dessutom att jag har varit avstängd någon gång, men är inte helt säker då jag inte har för vana att lägga oviktiga saker på minnet.
AT och FHM är väl en grupp som blivit idiotförklarade. Jag tror varenda kotte där är både smartare och mer välbalanserade än både du och jag.
I detta Covid-fall så är det ju jävligt enkelt att komma med information när man står på sidolinjen. Det vi inte ska glömma är att alla aktioner har en reaktion. Alla tilltag får följder som varesig du eller jag kan förutspå. Vi har helt enkelt inte ens 1% av informationen som behövs för att ta ett beslut.
Man kan gärna tycka att mycket har skötts fel, vilket även jag tycker. Men drastiska åtgärder skapar drastiska följder.
För att se dessa följder så bör vi ha full insyn i kommuners budget, landstingens budget och statens budget.
Vi bör även ha full insyn i privatpersoner budgetar och företagens budgetar för att förstå följderna som drabbar dessa.
Det håller knappast på att se på sin egna situation och eventuellt grannens situation och dra en slutsatssom Är grundat på det underlaget.
Det var den ekonomiska delen av det hela. Sedan finns det sociala delar och även andra delar man måste ta hänsyn till. Då börjar det genast bli riktigt svårt.
Kan tillägga att jag inte idiotförklarar folk för att de har annan ideologi , utan kanske för andra tillmälen och som jag ser det dumma och otrevliga påståenden. IL tillex har i det mesta en helt annan ideologi än jag, men han är hövlig och kunnig i mycket , uppskattar för det mesta även hans inlägg
Senast redigerad av en moderator: