Corona viruset sprider sig

Tjeckien firar att restriktionerna upphör med fest på broarna....

20200701_154848.jpg

Positivt eller inte, det fortsätter nedåt med inneliggande på IVA. Just nu 137 i riket, 8 ner från igår.
Ganska normalt att det blir färre när det dör ett tjugotal varje dag , Mao så har det tillkommit en del på IVA sen igår då minst ett tjugotal avled, man kan ju då hoppas på att alla dessa 137 dör snabbt , helst idag så blir det Bingo för FHM ;)

Senast redigerad av en moderator:
Ganska ok att det blir färre när det dör ett tjugotal varje dag , Mao så har det tillommit en del på IVA sen igår då minst ett tjugotal avled, man kan ju då hoppas på att alla dessa 137 dör snabbt , helst idag så blir det Bingo för FHM ;)
Och var har du nu fått det ifrån att samtliga avlidna var inneliggande på IVA? Källa tack! Och jag hade redan räknat ut att du skulle vända det till något negativt. :(

Ganska normalt att det blir färre när det dör ett tjugotal varje dag , Mao så har det tillkommit en del på IVA sen igår då minst ett tjugotal avled, man kan ju då hoppas på att alla dessa 137 dör snabbt , helst idag så blir det Bingo för FHM ;)
Hört talas om att ha huvudet under armen? 555

Så länge det inte kommer in nya fall så är det positivt.
Är smittspridningen samma eller högre, så visar det att man åtminstone klarar av att hålla den borta från högriskgrupperna.
Minskar IVA för att smittspridningen minskar, så är det bättre.

Och var har du nu fått det ifrån att samtliga avlidna var inneliggande på IVA? Källa tack! Och jag hade redan räknat ut att du skulle vända det till något negativt. :(
De som dör utanför sjukvården testas inte, var det sista jag hörde i April iaf.
Vet inte om det ändrats sedan dess då jag inte följer det hundra procent. Vi har ju inga kända fall i min kommun, så det känns långt bort.

Det går inte att stänga in ett folk i månader och tro att dom ska följa rekommenderar.

Påminner om när korna släpps ut på sommarbete.

Viruset är som att stänga in en illaluktande vätska eller gas i en burk, om man öppnar den senare kommer nästa chock.

Är detta glädje över frihet eller dårskap??

20200629_160810.jpg

Det går inte att stänga in ett folk i månader och tro att dom ska följa rekommenderar.

Viruset är som att stänga in en illaluktande vätska eller gas i en burk, om man öppnar den senare kommer nästa chock.

20200629_160810.jpg

Öppet med restriktioner känns vettigare.

Kanske tanken är, myndigheterna har hävt alla restriktioner, faran är över...
vilket har och kommer att slå tillbaka.

20200629_160810.jpg
Det är som alltid, de med sämst intellekt sållar bort sig själv med tiden.
Inget man kan påverka nämnvärt.
Vi kommer alltid ha en grupp som saknar förmåga ta hand om sig själv på ett moget sätt.
Det är lika bland alla djurslag.

De som dör utanför sjukvården testas inte, var det sista jag hörde i April iaf.
Vet inte om det ändrats sedan dess då jag inte följer det hundra procent. Vi har ju inga kända fall i min kommun, så det känns långt bort.
Dom flesta med symptom testas nu, särskilt på äldreboenden och inom vården. Helt annat idag jämfört med april.

Dom flesta med symptom testas nu, särskilt på äldreboenden och inom vården. Helt annat idag jämfört med april.
"Dom flesta med symptom testas nu" betyder ju inte direkt att man testar personer som har dött i hemmen, eller utanför sjukvården. Ofta är det ett uttryck som används när man vill gömma det sakliga, men behöver ju inte vara det i det här fallet.
Testar de personer som har dött i hemmen? D.v.s. där symptom varit mer eller mindre okända?

Positivt eller inte, det fortsätter nedåt med inneliggande på IVA. Just nu 137 i riket, 8 ner från igår.
Här är ytterligare några noteringar:

Ytterligare 37 dödsfall till följd av covid-19 har registrerats i Sverige under det senaste dygnet.
Det totala dödstalet i landet är därmed 5 370. Det totala antalet bekräftat smittade ligger nu på 69 692, en ökning med 1 241 sedan i i går. 2 435 personer får eller har fått intensivvård.
– På grund av ett ökat antal provtagningar ökar det totala antalet bekräftade fall av smittade. Vi har inte längre någon överdödlighet i landet, sa Karin Tegmark Wisell på Folkhälsomyndigheten i går.

Tillbaka
Topp