Corona viruset sprider sig

Så länge det inte kommer in nya fall så är det positivt.
Är smittspridningen samma eller högre, så visar det att man åtminstone klarar av att hålla den borta från högriskgrupperna.
Minskar IVA för att smittspridningen minskar, så är det bättre.
Och vad du menar med detta är att om det ökar på med smittspridning och minskar med IVA så är det gott ;) , Njaa, rekylen kan nog komma om några dagar tyvärr då medeltiden från insjuknande till IVA vård är ca 10 dagar , så lite tidigt att vara glada , men hoppas kan vi alltid göra:thumbsup:

Det är som alltid, de med sämst intellekt sållar bort sig själv med tiden.
Inget man kan påverka nämnvärt.
Vi kommer alltid ha en grupp som saknar förmåga ta hand om sig själv på ett moget sätt.
Det är lika bland alla djurslag.
Håller inte med. Människor dricker alkohol och knarkar. Försämrar omdömet. Kor är klokare. De väljer bort giftiga växter och svampar som inte är bra för hälsan. De flesta av oss har väl sett grupper som sitter och dricker öl med små avstånd.

Håller inte med. Människor dricker alkohol och knarkar. Försämrar omdömet. Kor är klokare. De väljer bort giftiga växter och svampar som inte är bra för hälsan. De flesta av oss har väl sett grupper som sitter och dricker öl med små avstånd.
Det var ingen jämförelse mellan människor och djur utan tvärtom ett konstaterande att i hela djurvärlden oavsett art finns det alltid den gruppen som sållar bort sig själva. Tar man bort rena oförutsedda olyckor kvarstår självförvållad bortsortering.

USA har problem med coronan. I det läget engagerar sig regering och Trump visar handlingskraft. Sedan kan man ha synpunkter på rättvisan mellan länder med historien är ganska entydig att alla tänker på sig själva vid en kris. Från dagens AB:

USA har köpt upp hela världens lager av medicinen remdesivir som används för coronapatienter.

Samtidigt fortsätter smittspridningen rusa i landet.

– Vi har uppenbarligen inte kontroll här nu, säger Vita husets smittskyddsexpert Anthony S. Fauci.

USA har köpt upp hela världens lager av medicinen remdesivir som används för coronapatienter.

– Vi har uppenbarligen inte kontroll här nu, säger Vita husets smittskyddsexpert Anthony S. Fauci.

Volume 0%

Och vad du menar med detta är att om det ökar på med smittspridning och minskar med IVA så är det gott ;) , Njaa, rekylen kan nog komma om några dagar tyvärr då medeltiden från insjuknande till IVA vård är ca 10 dagar , så lite tidigt att vara glada , men hoppas kan vi alltid göra:thumbsup:

Nja, finns olika sätt att se detta.
Om smittspridningen ökar på pappret säger inte så mycket, så den lämnar vi bort.

Om smittspridningen ökar i realiteten och ÄVEN på pappret utan att folk varken behöver besöka sjukhuset eller IVA, så är det nästan skitsamma...så länge man håller sig i karantän.

Ingen fara att bli smittad om man inte får symptom.

Egentligen kan vi förklara det väldigt enkelt, då jag bara sitter med telefonen i handen.

Om ingen någonsin hade behövts läggas in på IVA eller sjukhus, så ser jag inga som helst problem med Covid och det oavsett hur smittspridningen är.
Hade du fortfarande lipat över smittspridningen?

USA har problem med coronan. I det läget engagerar sig regering och Trump visar handlingskraft. Sedan kan man ha synpunkter på rättvisan mellan länder med historien är ganska entydig att alla tänker på sig själva vid en kris. Från dagens AB:

Volume 0%
Ocha Varför har de en enorm smittspridning ?? Jo för två veckor sedan var det enorma kravaller av dessa kloka förtryckta människor som slår sönder statyer , mörda vita samt plundra vitas butiker , där har du orsaken till denna smittspridning, förnekar man detta då vete sjutton hur man resonerar, dessa måste stoppas innan det blir helt ohållbart , samma i Sverige . Men här har de tydligen nu på gång att lagföra dem, men vad blir straffet, ett skämt, vad har sverige med slavhandeln att göra. USA ok , det kan jag köpa , men bättre då att börja i sina egna led att bekämpa hat och våld samt hörsamma myndigheterna om Corona pandemin

Nja, finns olika sätt att se detta.
Om smittspridningen ökar på pappret säger inte så mycket, så den lämnar vi bort.

Om smittspridningen ökar i realiteten och ÄVEN på pappret utan att folk varken behöver besöka sjukhuset eller IVA, så är det nästan skitsamma...så länge man håller sig i karantän.

Ingen fara att bli smittad om man inte får symptom.

Egentligen kan vi förklara det väldigt enkelt, då jag bara sitter med telefonen i handen.

Om ingen någonsin hade behövts läggas in på IVA eller sjukhus, så ser jag inga som helst problem med Covid och det oavsett hur smittspridningen är.
Hade du fortfarande lipat över smittspridningen?
Jag lipar inte över den på något sätt, vet bara att det skötts riktigt illa , räcker för mig, tråkigt för de drabbade och tråkigt att vissa negligerar och driver med detta enorma lidande , men det är ju tydligen normalt att dryga 5 tusen äldre dör över tidsramen tre- fyra månader, inklusive "några" icke äldre och utan underliggande problem. spelar roll om man inte själv drabbas, så är det förvisso, nu är det ju på gång att testa samt smittspåra, så då blir ju allt bra, och vi kan glömma och lägga allt bakom oss, tills nästa pandemi då detta kommer att upprepas åter igen ;)

Jag lipar inte över den på något sätt, vet bara att det skötts riktigt illa , räcker för mig, tråkigt för de drabbade och tråkigt att vissa negligerar och driver med detta enorma lidande , men det är ju tidligen normalt med att dryga 5 tusen dör över tre månader, inklusive "några" icke äldre och utan underliggande problem ,

Jag tror inte att någon driver med lidandet.
Jag tror folk driver med dig.
För att vara helt ärlig så reagerar du precis som någon klimatalarmist, BLM-anhängare eller valfri kärring från en ultrafeministrörelse.

Det bor allt en liten Greta inom dig. Du bör vara stolt över den inneboende Gretan i dig.

För att vara helt ärlig så reagerar du precis som någon klimatalarmist, BLM-anhängare eller valfri kärring från en ultrafeministrörelse.

Det bor allt en liten Greta inom dig. Du bör vara stolt över den inneboende Gretan i dig.
Jag tycker det är elakt att driva med mäniskor.

Jag vet när folk försöker göra sig roliga , men jag skiter i det och låter dem hållas , det bjuder jag på. Däremot inte så att jag tror att dessa vurmare och försvarare av Corona eländet driver om deras egen idolbild av dessa ansvariga (regering och FHM).
Och nej jag reagerar inte speciellt , men låter kanske folk tro det , kul att driva med en del som du om någon vet vet :) De ser ju inte hur kul jag har bakom tangentbordet . Vissa hugger ju som hungriga gäddor efter vårleken :)

Det är inte så viktigt vad man tycker. Det är vad man känner som räknas.
A163E4AF-E79A-4485-B197-2035EB7256CD.png

Jag vet när folk försöker driva med folk , men jag skiter i det och låter dem hållas , det bjuder jag på , Däremot inte så att jag tror att dessa vurmare och försvarare av Corona eländet driver om deras egen idolbild av dessa ansvariga (regering och FHM).
Och nej jag reagerar inte speciellt , men låter kanske folk tro det , kul att driva med en del som du om någon vet vet :) De ser ju inte hur kul jag har bakom tangentbordet . Vissa hugger ju som hungriga gäddor efter vårleken :)

Frågan är då om @Isan Lover driver med folk eller om han faktiskt menar det han skriver.

Jag vet när folk försöker göra sig roliga , men jag skiter i det och låter dem hållas , det bjuder jag på. Däremot inte så att jag tror att dessa vurmare och försvarare av Corona eländet driver om deras egen idolbild av dessa ansvariga (regering och FHM).
2E6811D8-9F08-47AB-9C62-15B4E045BF95.png

Inga mer ”DramaQueen”trådar nu då?

Frågan är då om @Isan Lover driver med folk eller om han faktiskt menar det han skriver.
Både och tror jag mig förstå , han är en troende av de få trogna som finns kvar, jag respekterar honom i detta , oavsett om han skämtar eller menar allvar.
Men hade han haft helt andra åsikter så hade han vid något tillfälle visat det under de år som både han och jag varit på detta forum.
Däremot så har jag skojat en hel del , Jag har aldrig haft kontakt med SD som parti, sympatiserar heller inte i allt de står för , anser att det finns en hel hög med blådårar i partiet, De har mycket bra , men det har även S samt M och KD, tyvärr låter sig S kväsas och styras , det gör att de går fetbort. De som kallar mig brunskjorta här känner inte mig, och vet definitivt inte vilka jag umgås med ,
Allt från framgångsrika advokater till stensättare som är supersossar , skiter fullständigt i deras politiska åsikt.
Det enda jag inte tål är extrema åsikter åt endera hållet

Senast redigerad av en moderator:
Både och tror jag mig förstå , han är en troende av de få trogna som finns kvar, jag respekterar honom i detta , oavsett om han skämtar eller menar allavar.
Men hade han haft helt andra åsikter så hade han vid något tillfälle visat det under de år som både han och jag varit på detta forum
Du är en troende o en ibland de mest otrogna som aldrig har tvekat på att igga alla icke troende genom åren här på T.S.:nerd_transparent:

Givetvis kan man uttrycka saken som du gör. Jag klandrar dig inte för detta. Min uppfattning är dock att så länge som coronan ger upphov till död, sjukvård och kostnader är inte jag nöjd.

Går du in och tittar på vilka som dött på IVA så ser du att det inte enbart handlar om äldre multisjuka.

Hej

Nöjd ska man väl aldrig vara. men det är stor skillnad på att ha en positiv trend där alla parametrar pekar åt rätt håll, att inte ha någon överdödlighet alls längre ser jag som ännu ett tecken på att vi är på rätt väg, det är ju positivt.

Det stämmer att det inte till 100% handlar om äldre multisjuka som avlider, men dom utgör väl ändå drygt 90%, sen har ju även yngre som avlider också oftast fler sjukdomar än coronaviruset, sen finns det säkerligen någon enstaka procent som avlider ändå utan att ha fler kända sjukdomar, men dom är väldigt få sett till helheten.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp