kurant
Forumveteran
Då är lösningen nära.
Från Japan.
En smart pryl som säljs på nätet förstås.
Från Japan.
En smart pryl som säljs på nätet förstås.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Undrar varför det mesta kommer från Kina, men denna skall tydligen inte smitta från människa till människa utan från Svin till människa . Och här på forumet finns väl inga svin , ellerFrån svin till fladdermus till svin igen.
Fjärde generationen av svininfluensan är aktiv i Kina och man tippar på ett kommande utbrott.
Munskydd på och ta hand om er.
New Virus Threat on Horizon: G4 EA H1N1 Pig Flu
Som man känner till ännu ja, dock har den klara förutsättningar mutera till en variant som också sprider sig mellan människor.Undrar varför det mesta kommer från Kina, men denna skall tydligen inte smitta från människa till människa utan från Svin till människa . Och här på forumet finns väl inga svin , eller![]()
Tur man har mask dåSom man känner till ännu ja, dock har den klara förutsättningar muta till en variant som också sprider sig mellan människor.
Därav de varnar speciellt för denna.
Vad gäller svin, beroende på vem man frågar här så finns det nog både det ena och andra både här och där.
Och ingen lär vara immun för den här varianten heller.Tur man har mask dåSymptomen på svininfluensan var ju inte kul
Nä verkligen inte, en nära dödenupplevelse. Har aldrig varit så dålig. Hoppas att vaccin och immunitet mot den förra fungerar mot denna också. Men troligen inte.Tur man har mask dåSymptomen på svininfluensan var ju inte kul
Den är helt ny, så immunitet lär inte finnas.Nä verkligen inte, en nära dödenupplevelse. Har aldrig varit så dålig. Hoppas att vaccin och immunitet mot den förra fungerar mot denna också. Men troligen inte.
Det är givetvis bra att många trender är fallande. När det gäller överdödligheten vill jag inte tillmäta den alltför stor betydelse när det gäller att uttolka effekten av coronan. Det handlar ju om stora tal som också inkluderar säsongsvariationer. Om det då tillkommer några döda av coronan kanske inte märks så tydligt.Hej
Nöjd ska man väl aldrig vara. men det är stor skillnad på att ha en positiv trend där alla parametrar pekar åt rätt håll, att inte ha någon överdödlighet alls längre ser jag som ännu ett tecken på att vi är på rätt väg, det är ju positivt.
Det stämmer att det inte till 100% handlar om äldre multisjuka som avlider, men dom utgör väl ändå drygt 90%, sen har ju även yngre som avlider också oftast fler sjukdomar än coronaviruset, sen finns det säkerligen någon enstaka procent som avlider ändå utan att ha fler kända sjukdomar, men dom är väldigt få sett till helheten.
Mvh isan lover
När man övar sig på skador från höghastighetsvapen inom krigskirurgin använder man svin eftersom det är det djur som är mest likt människan.Som man känner till ännu ja, dock har den klara förutsättningar mutera till en variant som också sprider sig mellan människor.
Därav de varnar speciellt för denna.
Vad gäller svin, beroende på vem man frågar här, så finns det nog både det ena och andra både här och där.
Så är det. Dessutom användes organ från svin i transplantation i människor en gång i tiden.När man övar sig på skador från höghastighetsvapen inom krigskirurgin använder man svin eftersom det är det djur som är mest likt människan.
Så är det. Dessutom användes organ från svin i transplantation i människor en gång i tiden.
Vissa delar har använts fram till idag.
Det är givetvis bra att många trender är fallande. När det gäller överdödligheten vill jag inte tillmäta den alltför stor betydelse när det gäller att uttolka effekten av coronan. Det handlar ju om stora tal som också inkluderar säsongsvariationer. Om det då tillkommer några döda av coronan kanske inte märks så tydligt.
Mortaliteten hittills på iva i åldersgruppen upp till 59 år uppgår till 115 hittills om jag tolkat siffrorna rätt hos svt. Antalet utanför iva i åldersgruppen har jag ingen siffra på. Visst kan man ha olika uppfattningar om siffran och tycka att det är lite eller mycket. Min önskan är att siffran inte ska öka.
Igår 20 avlidna , idag 36 avlidna, Jo det minskar ordentligtHej
Dom trender som jag tycker är positiva är att antalet som läggs in på sjukhus p.g.a coronaviruset minskar, liksom antalet som intensivvårdas och antalet som avlider, just att även överdödligheten har upphört tar jag mer som en bekräftelse på att dom övriga parametrarna stämmer.
Att 115 personer av ca 5 400 har varit under 59 år tycker jag själv inte är så anmärkningsvärt, lägger man dessutom till att även en stor del av dessa kan ha haft andra sjukdomar eller levnadsvanor som ökar riskerna om man drabbas av coronaviruset så känns denna siffra på 115 personer inte så enorm.
Mvh isan lover
Hej
Hade du följt med under coronapandemin så hade du sedan länge känt till att man inte avläser trender eller drar några slutsatser av vad som sker under en dag, trender bygger på statistik veckovis, månadsvis o.s.v.
Mvh isan lover
Igår 20 avlidna , idag 36 avlidna, Jo det minskar ordentligt![]()
Nu fick jag ont i magen , sluta nu AndrejNja, får du en bra siffra för en dag så är det nedåtgående trend. Är nästa dag dålig, så kan man absolut inte se på en dagsrapport.
Dagssiffror gäller bara när du använder dom i ditt syfte.
Blir siffran 35 imorgon så lär vi alla se ”framgång med minskad dödlighet och vår stora ledare har lyckats knäcka viruset”.
Herregud karl, du måste väl ändå förstå hur du låter, även om jag håller med dig till stor del.

Jo , jag vet det , det framgick även när Steffe ville ha utredningen efter nästa valHej
Hade du följt med under coronapandemin så hade du sedan länge känt till att man inte avläser trender eller drar några slutsatser av vad som sker under en dag, trender bygger på statistik veckovis, månadsvis o.s.v.
Mvh isan lover