Corona viruset sprider sig

Nja, får du en bra siffra för en dag så är det nedåtgående trend. Är nästa dag dålig, så kan man absolut inte se på en dagsrapport.
Dagssiffror gäller bara när du använder dom i ditt syfte.
Blir siffran 35 imorgon så lär vi alla se ”framgång med minskad dödlighet och vår stora ledare har lyckats knäcka viruset”.

Herregud karl, du måste väl ändå förstå hur du låter, även om jag håller med dig till stor del.

Hej

Folkhälsomyndighetens uttalande om att ingen överdödlighet längre fanns grundade sig inte på en dags siffra, det var vad jag kunde läsa mig till grundat på en veckostatistik som landade på 25.

Mvh isan lover

Jo , jag vet det , det framgick även när Steffe ville ha utredningen efter nästa val;) Men så blir det tydligen inte , vilken näsa det måste vara, IOFS lite ojust att det blir precis innan kommande val. Hoppas på det bästa för S då. skall sanningen fram så önskar jag att de slapp regera ihop med extremisterur MP Egen majoritet vore att föredra för att få regera , då fick partierna verkligen visa framsidan på kortet .
Jag vet , man läser den som det passar dagsformen ;)
[/QUOTE]

Hej

Eftersom ditt inägg är helt politiskt väljer jag att inte besvara detta, vi har ju en speciell tråd för politik gällande coronaviruset, många medlemmar vill ju att den här tråden ska vara fri ifrån politik, det tycker jag att vi ska respektera.

Mvh isan lover

Hej

Folkhälsomyndighetens uttalande om att ingen överdödlighet längre fanns grundade sig inte på en dags siffra, det var vad jag kunde läsa mig till grundat på en veckostatistik som landade på 25.

Mvh isan lover

Jodå, jag är fullständigt medveten om det.
Just därför blir det så fånigt när du ”jublar” över att en siffra är låg under en dag. När nästa dag visar en högre siffra, så ska man helt plötsligt bara bortse från dessa dagssiffror, då dessa inte går din väg.

Jodå, jag är fullständigt medveten om det.
Just därför blir det så fånigt när du ”jublar” över att en siffra är låg under en dag. När nästa dag visar en högre siffra, så ska man helt plötsligt bara bortse från dessa dagssiffror, då dessa inte går din väg.

Hej

Jag jublar inte, men jag är glad och positiv till att antalet inlagda på sjukhus, antalet intensivvårdade och avlidna minskar och har en positiv trend, att även överdödligheten nu uppges ha upphört ser jag som ytterligare ett tecken på att utvecklingen går åt rätt håll.

Att inte Folkhälsomyndigheten bygger sin statistik och grundar sina uttalanden på siffror för en dag utan minst har en veckas siffror bakom sig när dom uttalar sig tycker jag är både bra och naturligt, en dags siffra säger inte så mycket, det handlar om trender över tid inte enskilda dagars resultat.

Mvh isan lover

Politiskt står jag och @Isan Lover långt ifrån varandra men i denna frågan råder det borgfred oss emellan. Jag letar också efter det positiva och gräver inte ner mig i eländet utan försöker leva livet så normalt som möjligt utan att bryta mot FHM:s rekommendationer. Det är sjunkande trender, låt oss se på det med tillförsikt och hoppas att folk håller i nu. Det mår samtliga bäst av i det långa loppet.

Hej

Jag jublar inte, men jag är glad och positiv till att antalet inlagda på sjukhus, antalet intensivvårdade och avlidna minskar och har en positiv trend, att även överdödligheten nu uppges ha upphört ser jag som ytterligare ett tecken på att utvecklingen går åt rätt håll.

Att inte Folkhälsomyndigheten bygger sin statistik och grundar sina uttalanden på siffror för en dag utan minst har en veckas siffror bakom sig när dom uttalar sig tycker jag är både bra och naturligt, en dags siffra säger inte så mycket, det handlar om trender över tid inte enskilda dagars resultat.

Mvh isan lover

Absolut, vi ska vara glada över en nedåtgående trend och kan således inte bara stirra på en dag....speciellt inte skip, då han tittar på ”fel dag”.
En dagssiffra säger otroligt mycket, så länge den är låg och du kan använda den i ditt syfte...precis som skip.
Som sagt så är ni en kopia av varandra egentligen. Enäggstvillingar som vuxit upp i två helt olika familjer och miljöer.

Går inte så bra i USA

In New York City, the expected deaths under a demographic model based on statistics from previous years would be 13,000 from March 1 through the end of May. But this time the number of deaths recorded was 38,170.

Hej

Dom trender som jag tycker är positiva är att antalet som läggs in på sjukhus p.g.a coronaviruset minskar, liksom antalet som intensivvårdas och antalet som avlider, just att även överdödligheten har upphört tar jag mer som en bekräftelse på att dom övriga parametrarna stämmer.

Att 115 personer av ca 5 400 har varit under 59 år tycker jag själv inte är så anmärkningsvärt, lägger man dessutom till att även en stor del av dessa kan ha haft andra sjukdomar eller levnadsvanor som ökar riskerna om man drabbas av coronaviruset så känns denna siffra på 115 personer inte så enorm.

Mvh isan lover
Rent matematiskt kan ingen av oss bevisa sin tes innan eländet är över. Du är glad att trenden minskar. Jag tycker att dödligheten är anmärkningsvärd och tråkig. Bortsett från dödligheten har ett antal systemfel i landet kommit fram men det är politik och hör inte hemma här.

Absolut, vi ska vara glada över en nedåtgående trend och kan således inte bara stirra på en dag....speciellt inte skip, då han tittar på ”fel dag”.
En dagssiffra säger otroligt mycket, så länge den är låg och du kan använda den i ditt syfte...precis som skip.
Som sagt så är ni en kopia av varandra egentligen. Enäggstvillingar som vuxit upp i två helt olika familjer och miljöer.

Hej

Håller inte med dig där, en dagssiffra är bara en just en dagssiffra och utgör vare sig en trend eller säker indikation vart vi är på väg, själv hade jag aldrig ens tagit upp en dagssiffra här i tråden även om den hade varit positiv, de5 är trenderna och dom slutsatser och uttalanden Folkhälsomyndigheten gör grundat på dessa som är intressanta t.ex när det gäller ststistik över överdödlighet.

Mvh isan lover

Går inte så bra i USA

In New York City, the expected deaths under a demographic model based on statistics from previous years would be 13,000 from March 1 through the end of May. But this time the number of deaths recorded was 38,170.

Hej

Hörde på nyheterna i P1 igår att alltfler röster i USA höjs för att man borde avskilja politikerna i kampen mot coronaviruset och överlåta det åt hälsoansvariga experter precis som vi i Sverige har gjort, politiker har inte den kunskap som behövs och fattar politiska beslut som inte alltid har stöd i vetenskap och forskning.

Mvh isan lover

Går inte så bra i USA

Läskigt att det ökar som det gör , men det finns ju amledning till detta , Massdemonstrationer för ett par veckor sedan sätter nu avtryck i siffrorna, samt att jänkarna verkar ha svårt att fatta allvaret samt vikten av distansiering

Hej

Hörde på nyheterna i P1 igår att alltfler röster i USA höjs för att man borde avskilja politikerna i kampen mot coronaviruset och överlåta det åt hälsoansvariga experter precis som vi i Sverige har gjort, politiker har inte den kunskap som behövs och fattar politiska beslut som inte alltid har stöd i vetenskap och forskning.

Mvh isan lover
Måste ju vara bättre att skylla allt på Trump tycker jag. Det är ju han som har ansvaret för spridningen, Regeringen kan inte ställas utanför, här försöker man inbilla folk att de(regeringen ) inte är delaktiga , när det går sämre vill säga , när det en dag ser bättre ut , då hyllar vissa trogna sympatisörer dessa . Jag tycker nog att både regering och hälsovård samt smittskydd skall arbeta med tillsammans/sida vid sida, samt dra i samma riktning

Senast redigerad av en moderator:
Hej

Mvh isan lover
Du är alltför okritisk till hur det har fungerat i Sverige. Politikerna - inte myndigheterna - har tagit fram lagar och t ex beslutat om socialtjänstlagen. Det har också visat sig att det funnits oklarheter om vilken myndighet som haft ansvaret, Någon samordning fastställd i författning har inte funnits. Den kommission som ska börja arbeta kommer att få det svettigt och ta hand om dokumentationen av massa problem.

I dag kan vi läsa om att regeringskansliet hade en kort övning men hann inte med äldreboenden. Hallengren minns inget.

Vi fick en påbackning med två veckor till och LGU vår Guvernör införde dessutom totalt intreseförbud från andra ställen sen programmet för att få återvända hem från Manila införts av regeringen.
Trots karantän och tester var dom smittade när dom kom fram.

Asiens Förenta Stater där de lokala myndigheterna äger rätt att vidta åtgärder mot regeringen.

Det amerikanska arvet om styrelseskick.

Du är alltför okritisk till hur det har fungerat i Sverige. Politikerna - inte myndigheterna - har tagit fram lagar och t ex beslutat om socialtjänstlagen. Det har också visat sig att det funnits oklarheter om vilken myndighet som haft ansvaret, Någon samordning fastställd i författning har inte funnits. Den kommission som ska börja arbeta kommer att få det svettigt och ta hand om dokumentationen av massa problem.

I dag kan vi läsa om att regeringskansliet hade en kort övning men hann inte med äldreboenden. Hallengren minns inget.

Hallengren minns inget :waiting:

Tillbaka
Topp