Sån tur att det råder resebegränsningar numera. Vi kommer att leva med hälsokontroller och begränsningar periodvis vid resandet en tid framåt. sånt borde begränsa spridningstempot.Den är helt ny, så immunitet lär inte finnas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sån tur att det råder resebegränsningar numera. Vi kommer att leva med hälsokontroller och begränsningar periodvis vid resandet en tid framåt. sånt borde begränsa spridningstempot.Den är helt ny, så immunitet lär inte finnas.
Lysande slutledningsförmågaSån tur att det råder resebegränsningar numera. Vi kommer att leva med hälsokontroller och begränsningar periodvis vid resandet en tid framåt. sånt borde begränsa spridningstempot.

Var det ite så här IL skrev Trender bygger på vecko och månadsstatistik. Om inte så brister min läsförståelseNja, får du en bra siffra för en dag så är det nedåtgående trend. Är nästa dag dålig, så kan man absolut inte se på en dagsrapport.
Dagssiffror gäller bara när du använder dom i ditt syfte.
Blir siffran 35 imorgon så lär vi alla se ”framgång med minskad dödlighet och vår stora ledare har lyckats knäcka viruset”.
Herregud karl, du måste väl ändå förstå hur du låter, även om jag håller med dig till stor del.
Driver du med mig eller är du glömsk?Jag vet bättre!Vad var den exakta frågan?
Läste du vad jag kommenterade? eller är du lat?Lysande slutledningsförmåga![]()
Driver med dig för att du förefaller korkad.Driver du med mig eller är du glömsk?
Och när finnland och Danmark gick med så blev det svårt att rösta nej.Det var ett svårt beslut. För egen del var jag skeptisk men ansåg ett ja motiverat efter att England gått ur EFTA och med i EU. Hade England stannat i EFTA och vi också hade nog alla varit lyckligare.
Problemet är nog det att vi inte vet hur mycket sämre. Är skillnaden något som kompenserade uppoffringarna?Tvärtom, vi hade haft det sämre än vad vi har idag. Och synd att folk gick på "project fear" om EUR. Vi kunde ha haft det ännu bättre.
Så är det i dessa tider när allt skall göras just in time. eller trodde cheferna att era kunder skulle ingå i dödsstatistiken. Om jag förstått rätt så lider en stor del av krämpor.Humor för mig är att efter först var permiterad 20%, sen 40%. Sen 60% sen40%. Tills företaget kom på att bidrag är inte allt vi måste ju leverera också. Sen har jag jobbat100% och i morgon är det övertid.
?????Så är det i dessa tider när allt skall göras just in time. eller trodde cheferna att era kunder skulle ingå i dödsstatistiken. Om jag förstått rätt så lider en stor del av krämpor.
Jävla konstigt svar??Är du fullare än mig?Så är det i dessa tider när allt skall göras just in time. eller trodde cheferna att era kunder skulle ingå i dödsstatistiken. Om jag förstått rätt så lider en stor del av krämpor.
Med lite bättre läsförståelse så hade du förstått att jag en fråga till en som troligen visste mer än jagDriver med dig för att du förefaller korkad.
Gött!!Om han svarar har vi löst Corona gåtanMed lite bättre läsförståelse så hade du förstått att jag en fråga till en som troligen visste mer än jag
Men med taskig läsförståelse så kan det framstå som om du lider av viss dyslexi eller är för lat att kolla vad som skrivs.

Tumregler är som alltid varierande, men ja, när man talar om mörkertalet för smittade personer kan det var mycket stort.Såg en artikel somhävdade att det finns en tumregel som säger att det sannolikt är 5 gånger så många smittade som det är upptäckta.
Verkar det sannolikt?
Det kommer vi. Om man tänker på hur många allvarliga sjukdomar som utvecklas i olika områden och sedan sprids med resandet är det konstigt att vi inte har mer medicinsk säkerhetskontroll än vad vi haft.Sån tur att det råder resebegränsningar numera. Vi kommer att leva med hälsokontroller och begränsningar periodvis vid resandet en tid framåt. sånt borde begränsa spridningstempot.
Svammel !Det kommer vi. Om man tänker på hur många allvarliga sjukdomar som utvecklas i olika områden och sedan sprids med resandet är det konstigt att vi inte har mer medicinsk säkerhetskontroll än vad vi haft.
Medvetandet och kritiken har funnits, men ingen har tagit tag i det då ännu inget riktigt allvarligt har hänt. Tvärtom har en vilja funnits att istället bortförklara riskerna. De som varit, som t.ex. Spanska sjukan har mer känts som dåtid, vi har bättre medicins kunskap idag, men tappat bort det grundläggande skyddet.
Från politiskt håll ( i alla länder ) kostar en säkerhet mot sådant här massor. Så länge man inte har ett problem kan man satsa pengarna på annan plats.
Idag har vi oavsett hur stort problem dessa svin, fågel virus, skapat, iaf ökat medvetenheten på politiskt håll att ingen säkerhet, kan betyda oerhört stora kostnader för samhället.
Problemet är mer frekvent och troligt än vad man hittills velat ta på allvar.
Vad gäller dessa sannolikheter, har ni glömt denna?
Du har ju redan beställt ditt vaccin i September.I Storbritanien om jag inte minns fel?CORONAVACCIN
UD: Coronavaccin redan i höst
Publicerad 3 juli 2020 kl 09.38
INRIKES. Ett vaccin mot coronasmittan kommer troligen redan i höst. Det säger Anders Nordström, ambassadör för global hälsa vid Utrikesdepartementet, till P1 morgon.
Utvecklingen av coronavaccin har gått så långt att det redan lär vara färdigt under hösten.
– Man har ju börjat redan nu med några men på experimentell basis i Kina. Jag skulle bli väldigt förvånad om vi inte har ett vaccin redan innan det amerikanska presidentvalet, säger Anders Nordström till SR.
Samtidigt tror Sveriges så kallade vaccinsamordnare Richard Bergström att en vaccinering kommer påbörjas i början av nästa år.
Enligt Bergström genomför EU-länderna gemensamma förhandlingar med vaccinföretagen om volymer för hela Europa.
Det innebär att även Sverige kommer få vaccin, säger han.
Leveransen väntas ske i början på 2021 och då ska riskgrupper prioriteras.
Vi kunde möjligen ha valt den norska varianten. De är ju lösligare knutna till EU och kan behålla sin krona. Sverige har ju till skillnad mot Danmark lovat att gå med i EMU.Och när finnland och Danmark gick med så blev det svårt att rösta nej.