Corona viruset sprider sig

Inte seriöst att jämför en enstaka toppvecka 2020 med ett årsgenomsnitt (utsmetat) för tidigare år !

Vänta med den jämförelsen tills vi har ett årsgenomsnitt för antalet döda per vecka för 2020 att jämföra med t.ex de senaste 10 årens årsgenomsnitt
Om ett år ungefär kan man se facit i socialstyrelsens dödsorsaksregister eller statistik hos SCB. Denna statistik kommer att ge exaktare svar på effekterna av coronan. Valet är därför att sitta still i båten eller spekulera med hjälp av den statistik som finns i dag. Jag väntar och inser att jag inte kan påverka statistiken.

Nu är det många här som förespråkar att använda mask för att skydda sig mot virus.
Jag har sen pandeminutbrottet skyddat mig genom att försöka hålla avstånd o spritat o tvättat händerna mer än jag brukar.Var köper jag en skyddande mask om jag nu måste ut o exponera mig för e.v smitta?
Den här skall vara effektiv och framför allt lätt att andas med.
HR i Thailand kan man köpa alla sorter lite överallt. I Sverige sägs det vara svårt, kanske du kan hitta på nätet.
DSC_0116.JPG

Här bild på en som mina kvinnliga vänner har sytt själv.
Det finns en ficka för en filtertyg som kan köpas separat. Skön att använda, hur effektiv den är vet ej.
Jag har fått massor så har inte behövt köpa. Glömde en morgon ta på mig när jag cyklade och en bil saktade in och en man räckte en mask till mig. Då var det böter om man inte hade mask på sig ute. Idag ser man en hel del folk utan mask men det är ju rätt förståeligt för tvånget är borta.
15967583092114252127484920443596.jpg

Hej

Danmark ser en ökning i antalet coronafall och stoppar en planerad ökning ifrån 100 till 200 personer i folksamlingar.

JONAS MÅNSSON
i går20:23
Danmark planerade att ändra på restriktionerna när det gäller publika arrangemang. Planen var att från och med lördag tillåta folksamlingar på 200 personer.
Efter att ha sett en ökad spridning av corona har landets hälsoministerie beslutat att det fortsatt bara tillåts publika sammankomster med 100 personer, skriver Reuters.

Mvh isan lover

Det var nog första gången jag läste detta ord.
Man lär sig nått nytt varje dag:thumbsup:
En undanträngningseffekt skulle ju kunna vara att 30% färre patienter sökte vård för Hjärt o kärl sjukdomar i Corona krisen.Detta hörde jag på radion i April så jag har inga belägg för detta.
Synd om alla som behöver vård och inte kan få eller inte vågar söka.

En undanträngningseffekt skulle ju kunna vara att 30% färre patienter sökte vård för Hjärt o kärl sjukdomar i Corona krisen.Detta hörde jag på radion i April så jag har inga belägg för detta.
Synd om alla som behöver vård och inte kan få eller inte vågar söka.
Jag ser det som sannolikt.. Alternativt ställs på väntelista.

Hej

En fortsatt positiv utveckling även under v.31, antalet avlidna är normalt för årstiden, en liten ökning av antalet smittade i
20-29 års åldern noterades, men totalt är antalet nya smittade fortsatt lågt och ligger under snittet dom senaste tre veckorna.

Figur. Incidens av bekräftade fall per vecka och åldersgrupp (fall per 100 000 invånare).

1596865281499.png

Mvh isan lover

Hej

Ahlafors fotbollslag smittades av coronaviruset på träningsläger i Grebbestad.

Laget åkte på träningsläger – 15 spelare blev smittade
Publicerad 7 aug 2020 kl 14.32
640@60.jpg

Division 2-klubben Ahlafors IF har fått 15 spelare smittade i coronavirus.Foto: CHRISTOFFER BORG MATTISSON / BILDBYRÅN

Division 2-klubben Ahlafors IF åkte till Grebbestad för ett träningsläger.
Det slutade med att 15 spelare smittades av coronaviruset.
– Vi har en ledare som legat i feber sedan i torsdags förra veckan, säger sportchefen Thore Skånberg till Bohusläningen.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp