Corona viruset sprider sig

Eller om man vill se rådata direkt från din länk. Finns som excelfil på sidan för den som vill se mer. Det man kan se är att smittan finns kvar, inte mer.
https://www.arcgis.com/sharing/rest/content/items/b5e7488e117749c19881cce45db13f7e/data
Siffrorna nedan är nya fall per dag, totalt Sverige. Det som fanns till höger om dessa är uppdelningen per region. Skåne, Stockholm och Halland verkar skapa de största siffrorna.

Namnlös.png
Verkar gå åt rätt håll. Som FHM säger kan man inte jämföra Sveriges siffror få vi är i andra faser.

Verkar gå åt rätt håll. Som FHM säger kan man inte jämföra Sveriges siffror få vi är i andra faser.
Därför jag upprepat här sagt att man skall inte ropa hej före man är över bäcken.
Det har varit en platå, en del verkar gå ur den och över till mer aktivitet andra ligger kvar.
Att redan nu säga att så här är det, är vanskligt. Vi vet ännu inte vart det tar vägen.
Men, vi hoppas.

Därför jag upprepat här sagt att man skall inte ropa hej före man är över bäcken.
Det har varit en platå, en del verkar gå ur den och över till mer aktivitet andra ligger kvar.
Att redan nu säga att så här är det, är vanskligt. Vi vet ännu inte vart det tar vägen.
Men, vi hoppas.
Tyvärr lär det ju komma tillbaks, gör det så i andra länder och Sverige är öppet skulle det vara märkligt annars. Frågan är ju främst hur många som blir svårt sjuka. De gamla får nog räkna med flera års restriktioner då vaccin troligen inte hjälper för dem.

Vänta, ropa inte hej före över bäcken. Sjukvården rapportera ökad smittspridning, vi är inte synkroniserad på datumen världen över. Som, faktiskt Tegnell sade, en annan fas. Det är korrekt.
Ingen bör ta ut något i förskott, varken du, jag eller Sverige.

Hej

Här på västkusten fick vi också en liten ökning nu på sommaren när populära ställen som Grebbestad, Smögen och Lysekil invaderades av semesterfirare, men ökningen blev ändå mycket mindre än vad som befarades med tanke på trängseln som uppstod.

Du har rätt i att man inte ska ta ut något i förskott, men jag tycker att det verkar finnas en större uthållighet i den Svenska strategin, nu står flera länder i Europa inför sin andra lockdown, några länder säger samtidigt att deras ekonomi inte klarar en andra lockdown, samtidigt demonstrerar man i flera länder och vill ha slut på restriktionerna, folk orkar inte längre och vill återgå till sina vanliga liv.

Mvh isan lover

FHM försöker vrida och vända på sanningar hela tiden , bara för att en virrhjärna inom WHO anser att Sverige KAN valt rätt väg så gör man en hel höna av en fjäder, helt plötsligt så har världens forskare höjt "den Svenska modellen "till skyarna. Skrattretande är det med tanke på våra omgivande länder med exakt samma förutsättningar , Och att hylla mer än 200 nya fall /dygn och skrika högt när andra stänger ner för 20 fall /dygn visar ju hur dålig koll skribentern i fråga har

Tyvärr lär det ju komma tillbaks, gör det så i andra länder och Sverige är öppet skulle det vara märkligt annars. Frågan är ju främst hur många som blir svårt sjuka. De gamla får nog räkna med flera års restriktioner då vaccin troligen inte hjälper för dem.
Varför skulle inte vaccin hjälpa för de äldre ? Intressant , kan du förklara lite om det , har jag missat något ?? Om det skulle vara så att de inte bildar antkroppar så räcker det ju att resterande av befolkningen har antikroppar alt har tagit vaccin och fått genom detta, då är de äldre skyddade enligt den berömda" Svenska immunitetsideologin"

FHM försöker vrida och vända påsanningar hela tiden , bara för att en virrhjärna inom WHO anser att Sverige KAN valt rätt väg så gör man en hel höna av en fjäder, helt plötsligt så har världens forskare höjt "den Svenska modellen "till skyarna. Skrattretande är det med tanke på våra omgivande länder med exakt samma förutsättningar , Och att hylla mer än 200 nya fall /dygn och skrika högt när andra stänger ner för 20 fall /dygn visar ju hur dålig koll skribentern i fråga har
Jämfört med andra länder som grannarna till Sverige ligger det för högt i Sverige, det är också för många döda. Man kan inte komma ifrån det. Folk kanske blivit avtrubbade, gett upp och letar minst lilla ljus.

Jämfört med andra länder som grannarna till Sverige ligger det för högt i Sverige, det är också för många döda. Man kan inte komma ifrån det. Folk kanske blivit avtrubbade, gett upp och letar minst lilla ljus.
Det värsta är att de skiter i social distansiering, helt och hållet, då är deras gurus ord inte mycket värda verkar det som

Nu skall jag ta en sväng till Linköping för att hämta min sparkplug Cap, får klä på mig, bara 11 grader här nu, drar till Willys först innan alla idioter som inte håller social distans dyker upp, bra med BMWs packväskor, riktig kvalitet, jag blev imponerad av låsningar mm

Det värsta är att de skiter i social distansiering, helt och hållet, då är deras gurus ord inte mycket värda verkar det som
Det är människan som alltid. När det gått ett tag avtrubbas de och kanske inte ens är medvetna de börjar tänka att faran inte finns, för det har inte hänt "mig" på så länge.
Här i Thailand släpps det också, men inte på det sätt som i Sverige, vad jag sett från mitt akvarium iaf.
Hemma i byn, i kiosken utanför gården används inte längre munskydd när det är vi vanliga enbart. Kommer den någon utifrån så åker det på.
Åker vi in till staden åker munskyddet på när vi närmar oss centrum.
I affärer etc ser jag inga som är utan. Tror inte ens de skulle komma in utan munskydd då vakterna är på alla, mäter temperatur och obligatorisk spritning av händerna.
Personal från butiken står också och spritar alla kundvagnar som kommer in från parkeringen och ställer bredvid vakterna. Man tar inte längre själv från vagnförrådet för det kanske inte är rent. Behövs det, hämtar personalen en från där och spritar.
Avslappnat, men distansering och säkerhet råder ännu.

FHM försöker vrida och vända på sanningar hela tiden , bara för att en virrhjärna inom WHO anser att Sverige KAN valt rätt väg så gör man en hel höna av en fjäder, helt plötsligt så har världens forskare höjt "den Svenska modellen "till skyarna. Skrattretande är det med tanke på våra omgivande länder med exakt samma förutsättningar , Och att hylla mer än 200 nya fall /dygn och skrika högt när andra stänger ner för 20 fall /dygn visar ju hur dålig koll skribentern i fråga har
Ha ha ha (dags att sluta skratta) Brukar inte skratta åt vad folk skriver men för att citera dig själv från ovan nämnda stycke...

Citat " skrattretande är det med tanke på våra omgivande länder med exakt samma förutsättningar"

Nu har du under årens lopp hävdat att Sverige är på väg åt fel håll, allt går åt skogen, Sverige är värdelöst med mera, att alla är idioter som inte förstår det med mera

Nu när du vill klaga på Sverige vill du helt plötsligt vända det till att vi har exakt samma förutsättningar som våra omgivande länder...

Varför inte bara erkänna att din livsluft är att klaga och baktala Sverige....

Varför skulle inte vaccin hjälpa för de äldre ? Intressant , kan du förklara lite om det , har jag missat något ?? Om det skulle vara så att de inte bildar antkroppar så räcker det ju att resterande av befolkningen har antikroppar alt har tagit vaccin och fått genom detta, då är de äldre skyddade enligt den berömda" Svenska immunitetsideologin"
Det har diskuterats på nyhetssändningar att det beror på typ av vaccin om det ska bilda immunitet hos äldre.

För äldre som gillar att resa hjälper det föga om svenskar är immuna.

Jag såg i går när generaldirektören för FHM höjde Sveriges strategi till det bästa. Kul när media lyssnar på en man som upphöjer sig själv. :D Media verkar skydda svenska mot sanningen. Det som inte stått i tidningar existerar inte. De är experter på att presentera statistik så det ser ut som Sverige är minst drabbat.

Att följa rekommendationer är självklart men man behöver inte vara idiot om man inte alltid gör det. Det värsta är de som utnyttjar situationen, var det inte exempelvis en bank som skulle fortsätta med aktieutdelningar? De som gör sådant är inte idioter men parasiter. Banker tar ut avgifter för allting men ger inget tillbaka till den lille mannen. Förlåt om jag hamnade lite utanför ämnet nu.

Att följa rekommendationer är självklart men man behöver inte vara idiot om man inte alltid gör det. Det värsta är de som utnyttjar situationen, var det inte exempelvis en bank som skulle fortsätta med aktieutdelningar? De som gör sådant är inte idioter men parasiter. Banker tar ut avgifter för allting men ger inget tillbaka till den lille mannen. Förlåt om jag hamnade lite utanför ämnet nu.
Idiot är kanske att ta i, kalla folk. Men däremot torde väl de flesta kunna se att man är oförsiktig och inte varsam med sitt och andras liv, eller i vart fall risk för allvarlig följd på liv.
En pandemi följer ju varken politik eller eget önskemål utan tar sig fram där den kommer åt i kontakt med nästa möjliga mål.

Till det vill jag tillägga att, säga att en sak är idiotiskt är inte samma sak som att säga att någon är en idiot.
Egenskaper och metoder går inte hand i hand.

Ha ha ha (dags att sluta skratta) Brukar inte skratta åt vad folk skriver men för att citera dig själv från ovan nämnda stycke...

Citat " skrattretande är det med tanke på våra omgivande länder med exakt samma förutsättningar"

Nu har du under årens lopp hävdat att Sverige är på väg åt fel håll, allt går åt skogen, Sverige är värdelöst med mera, att alla är idioter som inte förstår det med mera

Nu när du vill klaga på Sverige vill du helt plötsligt vända det till att vi har exakt samma förutsättningar som våra omgivande länder...

Varför inte bara erkänna att din livsluft är att klaga och baktala Sverige....

Fast i ärlighetens namn har Sverige haft samma förutsättningar men om man inte lyssnar på varningar, kanske under många år så går det fel till slut.
Förstår inte poängen med ditt resonemang.
Om det finns en myndighet i landet borde den vara insatt hur det ligger till i hela landet, inklusive kommuner, landsting med mera.
Varför tar en del kritik mot en myndighet och politiker som att man i stort sätt hatar hela landet.
Prata gärna om vad som har hänt utan att hela tiden hacka på folk som har invändningar för hantering av saker och ting om ni kan.
Att dividera och bedöma statistik ingår.
Om det går åt helvete så erkänn att det är så istället att hela tiden hävda ungefär som: mitt land, rätt eller fel.
Med den inställning kommer det aldrig att hända några förbättringar.
Ibland säger man att vi vill ha högt till tak, här räcker det till ungefär 1.90 sedan är det stopp. :p
Det är sanningen av den storheten och det stora dilemmat i Sverige idag ingen vågar för då hatar man landet.

Hej

Här på västkusten fick vi också en liten ökning nu på sommaren när populära ställen som Grebbestad, Smögen och Lysekil invaderades av semesterfirare, men ökningen blev ändå mycket mindre än vad som befarades med tanke på trängseln som uppstod.

Du har rätt i att man inte ska ta ut något i förskott, men jag tycker att det verkar finnas en större uthållighet i den Svenska strategin, nu står flera länder i Europa inför sin andra lockdown, några länder säger samtidigt att deras ekonomi inte klarar en andra lockdown, samtidigt demonstrerar man i flera länder och vill ha slut på restriktionerna, folk orkar inte längre och vill återgå till sina vanliga liv.

Mvh isan lover
Men det är ingen andra lock down som behövs.
Nu har man byggt upp sättet att isolera viruset där det uppstår i många länder och då låser man lokalt, inte hela landet. Det är kunsskap som inhämtades under lock down.
Effektiv spårning istället att inte göra någnting är bra.
Att de som blir sjuka skall kontakta myndighet eller vården och ange vilka kontakter de har haft anser jag vara att inte göra någonting.
Jag väntar fortfarande på att höra vad Sveriges strategi är förutom att inte göra något.
Om du vet så berätta, det handlar inte lock down eller inte.

Men det är ingen andra lock down som behövs.
Nu har man byggt upp sättet att isolera viruset där det uppstår i många länder och då låser man lokalt, inte hela landet. Det är kunsskap som inhämtades under lock down.
Effektiv spårning istället att inte göra någnting är bra.
Att de som blir sjuka skall kontakta myndighet eller vården och ange vilka kontakter de har haft anser jag vara att inte göra någonting.
Jag väntar fortfarande på att höra vad Sveriges strategi är förutom att inte göra något.
Om du vet så berätta, det handlar inte lock down eller inte.

Hej

Den Svenska strategin bygger på att hålla samhälle och företag öppna under eget ansvarstagande, själv tycker jag att det fungerar alldeles utmärkt, frånsett att man i ett tidigt skede fick in smitta på några äldreboenden regionalt, tror att dom övriga länderna i Europa har mycket att lära av Sverige, vår strategi är uthållig och ger mindre ekonomiska skador till skillnad mot en del andra länders.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp