PeterSfa
Forumveteran
Bra.Jo, så fort man ifrågasätter alla dessa "forskare" och "experter" så är man ett hot mot demokratin eller någon form av risk för alla andra. Jag är expert på mitt område och jag blir ifrågasatt varje dag. Det tycker jag är rätt och riktigt för då får jag vässa mina argument och/eller förändra hur jag kommunicerar dem så mottagaren förstår varför jag har den åsikt jag har.
Här ska vi bara snällt lyssna på "experterna" och acceptera att pappa staten ska få bestämma vem vi träffar, när och i vilken form. Och om vi inte lyder så blir tongångarna enligt följande:
"Personer som befinner sig i de fem svenska regioner med särskilt hårda coronaregler bör verkligen ta restriktionerna på allvar, uppmanar socialminister Lena Hallengren (S).
Annars väntar ännu hårdare tag."
Vem fan tror hon att hon är? Jag tror att dessa politiker grovt har överskattat vilket mandat de fått av oss väljare.
Jag har både från skola och genom jobb lärt att aldrig någonsin ta något för givet bara för att någon säger att en sak är på ett visst sätt, eller i synnerhet om det står i en tidning de är oftare än man vill tro helt fel ute. Mycket på grund av att reportrar helt enkelt saknar kompetens tolka det de skriver om.
Bäst är alltid gå till källan och värdera den.
Jag själv störs inte av att läsa studier då manualer för komponenter jag använder samt utredningar i ytkemi är omfattande och inte ovanligt upp mot tusen sidor.
Jag ser din ansats som mycket mognare än att bara blint tro på en tidning.
Eller en politikers uttalande för den delen.
Senast ändrad: