Corona viruset sprider sig

Det är @Isan Lover du hänvisar till det vet alla så skriv det istället. Tror inte han kör speciellt full. Tror han smälter in rätt bra på dom platser han besöker i Thailand. Säger inte att han gör rätt men var lite mer rätt fram och överdriv inte. Full då har man druckit klart mer än 4-5 bira eller motsvarande.

Sen finns det dom som ett mantra upprepar, att man ska ta seden dit man kommer...

Sverige testade väl inte en själ det första halvåret?
De tyckte väl det var bättre att smyga ut det bland befolkningen för att kunna få flockimmunitet, gick väl inget vidare.
Regeringen "Vänta-och-se, vi kan inte dra några slutsatser förrän även det mest elementära är verifierat och bevisat, öhhhhhh, tvätta händerna tills det går över"

/ SatanG
Det där var en grov underdrift.
Det förekom tester men jag saknar att det kunde varit mera klarspråk om varför det var så svårt med samarbetet mellan olika instanser.
Hade hjälpt en hel del att erkänna att det var ett misstag att outsoursa labbtesterna för några år sedan var ett misstag.

Att folk inte vill vaccinera sig är ett problem och beror nog på att de bara ser nackdelarna men inte fördelarna. Från dagens Expressen:
-----------
Läkare i flera regioner larmar om att patienter vägrar låta sig vaccineras med Astra Zenecas coronavaccin.

– Glädjande är att de flesta inte är skeptiska, utan de flesta är glada att få Astras vaccin. Men under de senaste två veckorna har vi sett fler som tackar nej, säger Roger Larsson, chefläkare i region Dalarna till SVT:s Morgonstudion.

I Dalarna har det gått så långt att patienter vägrar lämna vårdcentralerna innan det fått ett annat vaccin.

– Det var ganska hätsk stämning på sina håll, fortsätter han.

Hundratals doser slängs varje dygn​

Liknande trend syns i region Stockholm, där överläkare på Danderyds sjukhus, Johan Styrud, understryker att fördelarna med vaccinering överväger de mycket ovanliga komplikationerna.

– Man får inte glömma bort att det är en dödlig sjukdom, det är skrämmande att inte alla tar det vaccin som finns, säger Styrud till SVT:s Morgonstudion.
I Dalarna har det gått så långt att patienter vägrar lämna vårdcentralerna innan det fått ett annat vaccin.

sånt vågar de sig på i små vårdcentraler utan uppbackning av väktare. I region Jönköping så är det på många vårdcentraler som har uppbackning av väktare för att hantera bråkiga.

Hej

Visst kan man skicka hem alla med fastställd covid-19 som inte är i behov av vård, men då faller ju hela idén med att begränsa smittspridningen genom att isolera dom smittade, frågan är hur det skulle påverka smittspridningen?

Men jag håller med om att det är den enda vettiga lösningen om antalet med vårdbehov ökar.

Mvh isan lover
Alternativet till att skicka hem blir att bygga fler bevakade fältsjukhus. Armen i Thailand har nog bättre resurser på det här än Svenska armen

Du hörde på radion.....och detta köper Du som en sanning rakt av?, inga funderingar alls? kanske en PR-kupp?

titta på våran virus-ledare, Tegnell, han tar AZ-vaccin, då måste detta vara bättre än bäst, så nu kommer alla

tveksamma Tegnell-lovers, att rusa iväg och ställa sig i kö för att få AZ-vaccin...och i Tegnells spruta var det C-vitamin..
Tror inte att Anders vågar ljuga om en sån sak.
det skulle bli väldigt skenant om någon vaccinatör avslöjade att det var något annat.

Inte bara AZ.

Blodproppar i kombination med låga nivåer av blodplättar har hittills kopplats till Astra Zenecas och Janssens vaccin från Johnson & Johnson.

Under presskonferensen med den europeiska läkemedelsorganisation EMA på tisdagen framkom att det ovanliga och allvarliga sjukdomstillståndet även drabbat personer som vaccinerats med Pfizer/Biontechs eller Modernas vaccin mot covid-19. Det rapporterar norska Dagbladet med hänvisning till nyhetsbyrån Reuters.

Det verkar finnas vissa små positiva konsekvenser av den här pandemin.
Sjukhus rapporterar 65% lägre inläggningar på sjukhus orsakat av akut astma.
45% mindre besök på akuten om astmaproblem.
Man genomförde en studie och kom fram till att användning av munskydd var förklaringen då munskyddet stoppade flera infektionskällor, samt den vanligaste orsaken till astmabesvär, pollen.

Det verkar finnas vissa små positiva konsekvenser av den här pandemin.
Sjukhus rapporterar 65% lägre inläggningar på sjukhus orsakat av akut astma.
45% mindre besök på akuten om astmaproblem.
Man genomförde en studie och kom fram till att användning av munskydd var förklaringen då munskyddet stoppade flera infektionskällor, samt den vanligaste orsaken till astmabesvär, pollen.
Vi kanske skulle införa lag på munskydd jämt?

Kan inte du föregå med gott exempel och ta på dig en hjälm. Varför måste polisen först bötfälla?
Du missförstår kära Watson. Jag vill att polisen bötfäller de som är kriminella.
Jag tror du tittar på min skuldbörda i sammanhanget. Det var inte meningen med inlägget.
Bemöt gärna hur du ser på polisens agerande om du vill. Det är tyvärr allt för vanligt att vi missförstår andras inlägg och hoppar på varandra istället för att ha en åsikt angående innehållet i inlägget.
Jag tror inte att polisen kommer att bötfälla i högre grad om jag börjar med hjälm. Hur tänkte du nu?
Eller tycker du att jag inte skall ha en åsikt då jag själv är kriminell?
Må den som är skuldfri kasta första stenen.

Du missförstår kära Watson. Jag vill att polisen bötfäller de som är kriminella.
Jag tror du tittar på min skuldbörda i sammanhanget. Det var inte meningen med inlägget.
Bemöt gärna hur du ser på polisens agerande om du vill. Det är tyvärr allt för vanligt att vi missförstår andras inlägg och hoppar på varandra istället för att ha en åsikt angående innehållet i inlägget.
Jag tror inte att polisen kommer att bötfälla i högre grad om jag börjar med hjälm. Hur tänkte du nu?
Eller tycker du att jag inte skall ha en åsikt då jag själv är kriminell?
Må den som är skuldfri kasta första stenen.
Nej ärligt talat skiter jag blankt i om du har hjälm eller inte. Jag bär alltid hjälm när jag kör MC men inte för att slippa böter, jag är rädd om knoppen. Samma med bälte i bilen. Däremot kör jag ofta över gällande hastighet men är beredd att ta mitt straff.

Tror inte att Anders vågar ljuga om en sån sak.
det skulle bli väldigt skenant om någon vaccinatör avslöjade att det var något annat.
Han har dock genom året som gått framfört både osanningar och rent kvacksalveri.
Det är gott om kritik mot honom på den punkten.
Twitter har en tråd med faktoider framfört av honom.
För mig känns det som han framför vad som helst, som för tillfället passar hur han tänker.

Till exempel gillar jag den här intellektuella dikeskörning.
”Vi måste komma ihåg att de ovanliga här är Norge och Finland ur ett europeiskt perspektiv. I Sverige ser det väldigt mycket ut som i många andra europeiska länder. Men varför vi har den skillnaden, ja det vet vi inte riktigt.” ~ Anders Tegnell i SVT 4 december 2020

Tegnell Faktoider på Twitter

Tillbaka
Topp