Corona viruset sprider sig

Någon som vet om man kan få en 3:dje dos av covid-19 vaccine runt Pattaya?
Ifall det skulle behövas pga jobb, såg att dom sökte en styrman på Norsk kontruktionsbåt påmönstring i Singapore nästa vecka för ett 3 veckors vikariat Singapore-Taiwan men dom hade krav på 3 x covid-19 vaccine doser, jag har bara 2.
Får se om man får svar först för hade inte tänkt ta 3:dje men så man är förberedd ifall skulle behövas.
Läst att Bangkok hospital innan haft drop in för Moderna vaccinet men var det inte det som stoppades i Sverige?

Fast han flimmer är väl aldrig på Ullared och träffar ungdomar med Corona?
Vet inte, men träffar andra "ungdomar" kanske...När vi kommer ner från berget för att handla vill vi ha rent i syre rummet på Willys :cool: . Inget vilselett folk som hostar o snyter sig i fruktdisken oavsett ideologi...?

Nu används ju inte Moderna för unga personer under 30 år just på grund av denna risk. Jag läste slarvigt men jag kunde inte se någon referens till det.

Nej, det är ju bra att de plockade bort Modernas vaccin för de under 30, men även Pfizer innehåller mRNA och även här ser man en förhöjd risk om än inte lika stor som med Moderna.

”For young males aged 16-24 years within 28 days of a second dose the study found severe myocarditis (requiring inpatient hospital admission) around five times more common after Pfizer”

Ifall det skulle behövas pga jobb, såg att dom sökte en styrman på Norsk kontruktionsbåt påmönstring i Singapore nästa vecka för ett 3 veckors vikariat Singapore-Taiwan men dom hade krav på 3 x covid-19 vaccine doser, jag har bara 2.
Får se om man får svar först för hade inte tänkt ta 3:dje men så man är förberedd ifall skulle behövas.
Läst att Bangkok hospital innan haft drop in för Moderna vaccinet men var det inte det som stoppades i Sverige?
Moderna stoppades för folk under 35år tror jag det var. Min tredje dos var Moderna och dom första Pfizer.

Senaste FB meddelandet från Bangkok Hospital Pattaya kom för 5 dagar sedan, då hade de 200 doser AZ.
15:e April kom meddelande att köpa Moderna för 1.650B.

Det borde finnas en hel del av Moderna att köpa.
Samma pris de beställdes för.

/ SatanG
Var inne på Bangkokhospital Pattayas hemsida igår och stod slutsålt.
Därför jag frågade här för hitta inget i området när jag googla igår, bara gammalt ouppdaterat.
Fast verkar som uppdaterar dåligt på hemsidan.

Var inne på Bangkokhospital Pattayas hemsida igår och stod slutsålt.
Därför jag frågade här för hitta inget i området när jag googla igår, bara gammalt ouppdaterat.
Fast verkar som uppdaterar dåligt på hemsidan.

Ok, här i Bkk finns det drop-in bl.a. Bang sue, säkert en del andra med. Borde finnas i Pattis med. Pfizer dock tror jag.
Om du absolut vill ha Moderna borde det finnas en hel del att köpa privat. Många, inkl. frugan, köpte/beställde Moderna men strax efter kom det ju Pfizer så säkert många som sitter och vill bli av med. Be din fru googla på thai.

/ SatanG

Skulle det vara så farligt att dra på sig en mask? Om jag lämnar bostaden så är det mask på som gäller, oavsett vad regeringen anbefaller . Man kan ju tänka själv, eller?
Hej

Är masken rätt använd och ren så är det ju inte farligt, det är ju dessutom fritt fram och lagligt att bära mask om man är lite orolig eller känslig, det är ju något som en del Asiater har gjort flera årtionden före coronaviruset slog till.

Vid upploppen som vi såg nyligen här i Sverige var det ex.vis väldigt många våldsverkare som bar mask, så det finns många som gillar att maskera sig av olika anledningar.

Mvh isan lover

Ok, här i Bkk finns det drop-in bl.a. Bang sue, säkert en del andra med. Borde finnas i Pattis med. Pfizer dock tror jag.
Om du absolut vill ha Moderna borde det finnas en hel del att köpa privat. Många, inkl. frugan, köpte/beställde Moderna men strax efter kom det ju Pfizer så säkert många som sitter och vill bli av med. Be din fru googla på thai.

/ SatanG
Mycket verkar gå till Bangkok, kollar man antalet doser som tex blev tilldelat BH Pattaya så var det inte så många, tror det var 200st dedikerat till utlänningar sista batchen.
Bangkok får först sen ut till resten typ....
Enligt den här listan har inte Pattaya drop in för utlänningar och bara Bangkokhospital Pattaya och Samithivej Sriracha som har enligt denna listan https://www.thailandintervac.com/ men ingen drop in, utan förregistrering men kanske är out of date info för hörde på radio idag att radiopratarna skulle ta sin booster dose idag?
Får väl åka till Bangkok annars ifall jag får ett svar om jobb, hade ju vart perfekt, kort flygresa, båttyp man vill på och hyfsat nära hem igen efter 3 veckor.. Men konkurensen verkar stor på styrmän där ute, många blir ju klara med sin kadetperiod denna månaden med.

Senast ändrad:
Hej

I Pattaya har ekonomin inte riktigt kommit igång igen efter pandemin, här kan man trots att turisterna har börjat komma tillbaka och samhället öppnat upp igen fortfarande se folk köa för ris och annan mat som delas ut i välgörande ändamål till låginkomsttagare

Pattaya-News-4-Pattaya-still-queuing-for-free-food-pic-1.jpg
Hundreds of low-income people line up to get free food from the generous owners of Sampan Koreanbarbecue restaurant in North Pattaya.

Mvh isan lover

Hej

Vaccinpass kommer troligen att ersätta det s.k Thailand pass som nu används säger Hälsominister Anutin.

Mvh isan lover
Innebär det att man ska fortsätta ta sprutorna för att få inträde...?

Nog dags att lugna ned sig. Misstänker att folk inte längre är särskilt rädda för smittan utan mera för att bli "tvångsomhändertagna".

Se hur illa det är i Kina, där verkar alla spärrar ha släppt? Det finns 24 miljoner människor i Shanghai och 60 "covidrelaterade dödsfall", det är ju inte direkt digerdöden det handlar om.

""Rädda för konsekvenserna"

Sedan det stora omikronutbrottet började för snart två månader sedan i Shanghai har hundratusentals bekräftade positiva fall rapporterats in men bara ett 60-tal covidrelaterade dödsfall har noterats.

I Shanghai har kritiken växt mot de hårda restriktionerna, och klagomål har luftats på sociala medier i landet om matbristen och svårigheten att få tillgång till sjukvård som inte är covidrelaterad. Men Kina och president Xi Jinping håller fast vid den nolltolerans mot covid-19 som man har haft sedan pandemins start.

Vid månadsskiftet mars–april fick utbrottet staden att stänga ned, och de som testat positivt men varit symtomfria har skickats till karantäncenter som snabbt ställts i ordning i bland annat mässhallar.

– Det folk är rädda för är inte att bli smittade utan konsekvenserna av att bli smittad. De har ju byggt upp det som de så fint kallas tillfälliga sjukhus och där vill man inte hamna, säger Mikael Gustavsson."

Tillbaka
Topp