Corona viruset sprider sig

Innebär det att man ska fortsätta ta sprutorna för att få inträde...?
Är du fortfarande ovaccinerad blir det karantän vid ankomsten till Thailand.

En fråga som jag INTE lyckats få klarhet i är hur länge sprutorna är gilltiga? Vissa har väl fått sina första 2 för kanske 2 år sedan, gäller dom fortfarande?? Nån som vet om Thailändska eller andra myndigheter sagt något om detta. (Du som är vaccinskeptiker behöver inte svara.)

En fråga som jag INTE lyckats få klarhet i är hur länge sprutorna är gilltiga? Vissa har väl fått sina första 2 för kanske 2 år sedan, gäller dom fortfarande?? Nån som vet om Thailändska eller andra myndigheter sagt något om detta. (Du som är vaccinskeptiker behöver inte svara.)
Som dom sagt så avtar skyddet logaritminskt, om det gäller ett halvår eller mer förtäljer man inte :rolleyes:. Folk blir ju redigt sjuka ändå fast ej behov av IVA...

Europa verka ha haft många sjuka.

IMG_20220427_225946.jpg

Europa verka ha haft många sjuka.

IMG_20220427_225946.jpg

Nästan alla har väl haft det sedan pandemins start? Tror inte att jag känner någon som inte åkt på minst en omgång och många har haft det flera gånger sedan det startade.

Är det någon här inne som klarat sig genom hela pandemin utan att testa positivt eller i vart fall ha några symptom utan att testa sig?

Nästan alla har väl haft det sedan pandemins start? Tror inte att jag känner någon som inte åkt på minst en omgång och många har haft det flera gånger sedan det startade.

Är det någon här inne som klarat sig genom hela pandemin utan att testa positivt eller i vart fall ha några symptom utan att testa sig?
Jag, frugan och sonen har klarat oss. Vi har testat oss vid symptom men aldrig varit covid positiva.

Känner dock fler personer som haft covid än folk som inte haft

Hej

Inte förvånad över den kritiken, Norska folket omyndigförklarades och hölls väl mer eller mindre i husarrest, skolorna stängdes, företagen led och gränsen var stängd, tur man inte bodde där under pandemin, detta medans samhället rullade på som vanligt på andra sidan Idefjorden.

Mvh isan lover

Som dom sagt så avtar skyddet logaritminskt, om det gäller ett halvår eller mer förtäljer man inte :rolleyes:. Folk blir ju redigt sjuka ändå fast ej behov av IVA...
Nu var väl iof Lasses fråga hur länge man kan resa in i Thailand på sina sprutor inte om de skyddar eller inte.....

Jag har klarat mig igenom hela pandemin, haft symptom några gånger men vart bara bakfylla ;)
Hela familjen har klarat sig, farsan och hans kärring har klarat sig, syrran och hennes familj.
Släkten här nere så har 2 haft det, systersonen och svägerskan resten klarat sig.

Hej

Själv tror jag att många kan ha haft covid-19 både en och två gånger utan att direkt märka av det och då speciellt Omikrion, sen tror jag att självtesten missar många smittade.

Mvh isan lover
Enda vi haft här har varit att sonen var snuvig på morgnarna några veckor men det slutade efter jag gjorde rent A/C.
Frugan hade lite hosta och hes med en dag förra Songkhran annars ingen feber eller sjukdom hemma förutom då att jag trott jag haft det varje gång jag varit bakfull för känts som man har beskrivit Covid-19 ;) Men då det handlat om timmar så tror jag mer det varit just bakfylla ;)

Hej

Det ser ut som sagt ut som om Thailand kommer att gå över till Vaccinpass istället för Thailand Pass, det ser också ut som om det kommer att vara ett krav på att man har tagit den tredje Boosterdosen och att kravet på försäkring kommer att kvarstå.

Anutin may agree to abolish Thailand Pass but wants all foreign tourists to have booster shots

Minister of Public Health Anutin Charnvirakul, on Tuesday, put forward a proposal of his own to replace it with vaccine passports on arrival and a requirement that all incoming travellers, seeking direct access and being waved through at checkpoints, must have received a third booster shot. The minister also insisted that the health insurance requirement must be retained.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Du verkar ju ha svaret på frågan så bättre du svarar på det istället för att fortsätta fråga.
Öhh om jag hade haft hade jag väl inte frågat Walter efter svaret? Det direkta. På Lasses fråga, hur länge man kan åka till Thailand på sina vaccinsprutor?

Våran vän @Isan Lover verkar dock ha forskat lite mer och har publicerat ett, direkt, delsvar ovan!

Tillbaka
Topp