Corona viruset sprider sig

Ja, för den med intresse.
Som du själv säger så verkar inte intresse för sådant vara något vidare utbrett. Det är mestadels folket vid gränsen som reser till Laos.
Jag skulle själv kunna ta mig en dagstur eller två till Laos, men det känns inte så lockande.
Kambodja, Vietnam, Myanmar, Indonesien, Hongkong, Singapore och Malaysia känns mer intressant.
Förnya visum för oss. Har ju åkt till Savannakhet några gånger för att fixa nytt non im O spouse family, 1 års.
Konsulatet där var enda stället innan pandemin du kunde få 1 års hos grannländerna tror jag, dom andra utfärdade bara 90 dagars.

Ja, folket vid gränsen har nytta av det. Men i övrigt så är det en lika betydelsefull och spännande öppning som vilket som helst land i centrala Afrika.
Hej

Nja, dom har allt en del internationell turism och många expats har ju genom åren gjort sina Visaruns till Laos, man brukar ligga på ca 4-5 miljoner turister om året i Laos.

Mvh isan lover

Förnya visum för oss. Har ju åkt till Savannakhet några gånger för att fixa nytt non im O spouse family, 1 års.
Konsulatet där var enda stället innan pandemin du kunde få 1 års hos grannländerna tror jag, dom andra utfärdade bara 90 dagars.

Ja, på det sättet så är det ju bra. Hade det inte varit för det så känns inte Laos så intressant. Hade du fått samma visum i KL så hade det varit långt mycket trevligare att dra dit.

Visaruns och turism känns inte helt som att det är samma sak.
Gränspasseringar bör man nog kalla det.
Hej

Ja delvis är det ju så men ganska många expats brukar ändå ta någon eller några nätter i Laos när dom ändå åker över, man brukar träffa en hel del såna i Vientiane, sen är det ju mycket backpackers i Laos, Thailändska turister och före pandemin ökade ju antalet Kinesiska turister stadigt, den nya järnvägen mellan Kina och Laos lär väl också göra att antalet ökar ytterligare när Kina öppnar sina gränser fullt ut igen.

Mvh isan lover

Hej

Ja delvis är det ju så men ganska många expats brukar ändå ta någon eller några nätter i Laos när dom ändå åker över, man brukar träffa en hel del såna i Vientiane, sen är det ju mycket backpackers i Laos, Thailändska turister och före pandemin ökade ju antalet Kinesiska turister stadigt, den nya järnvägen mellan Kina och Laos lär väl också göra att antalet ökar ytterligare när Kina öppnar sina gränser fullt ut igen.

Mvh isan lover

Ja, när Kina öppnar upp så….
Annars blir det enkelväg för kineserna. Allt för knepigt att ta sig hem.
Jag finner fortfarande de flesta andra länder i området intressantare.

Ja, när Kina öppnar upp så….
Annars blir det enkelväg för kineserna. Allt för knepigt att ta sig hem.
Jag finner fortfarande de flesta andra länder i området intressantare.
Hej

Att inte finna ett land som Laos intressant är du långt ifrån ensam om, det är ju inte ett land man åker till för stränder, lyx och flärd, mer ekoturism och för att uppleva natur och kultur, men det finns en nisch för den typen av turism också.

Mvh isan lover

Ja helt klart, skittråkigt i Savannakhet, var aldrig nån resa man såg fram emot.

Ja, det är mer en ”funktion” än ”mål”.
Kombinera nytta med nöje känns inte som rätt benämning.
Även nordpolen, sydpolen och Påskön har ju sina turister och attraktioner för de få med sådant intresse.
Studera plogar från sent 40-tal är inte min grej.

Hej

Att inte finna ett land som Laos intressant är du långt ifrån ensam om, det är ju inte ett land man åker till för stränder, lyx och flärd, mer ekoturism och för att uppleva natur och kultur, men det finns en nisch för den typen av turism också.

Mvh isan lover

Kulturen kan man ju uppleva i Thailand.
Som sagt, ganska nischat.

Tillbaka
Topp