Corona viruset sprider sig

Droppas eventuellt om en månad för oss faranger.

/ SatanG
Hej

Så lär det nog bli förr eller senare, även om dom styrande gillar att ha koll på folk så är det nog bara en tidsfråga innan detta krav försvinner, det gäller att underlätta så mycket som möjligt om dom vill få igång turismen fullt ut igen.

Mvh isan lover

Så typiskt rasistiskt Thailändskt, helt utan logik dessutom, skillnaden rent praktiskt ät att vi skall kunna visa en försäkring, lägg det på visum ansökan då, eller på passkontrollen. Som det är nu kan många iutan datakunskap nte klara en Thailand -pass ansökan, då skor sig agenter genom detta, 1000 sek för en Thailand Pass ansökan genom exempelvis Alla Visum, andra än mer kostsamma, inte alls genomtänkt om man vill ha hit turister

Nja, hade Sverige kunnat lägga krav på sina medborgare för att kunna komma in i Sverige? Knappast.
Typiskt rasistiska Sverige.

Tycker det är helt logiskt.
Mer förvånad över att medborgare innan behövt ha sådant thailandpass för att få komma in i sitt hemland.
Många andra länder har ju haft krav på utlänningar under pandemin men medborgare har ju ofta kunnat få ta sig hem utan speciella intyg (med vissa undantagsländer).
Att Sverige hanterat detta på ett liknande sätt förändrar ju knappast det hela, samma krav på alla inresande vore däremot fullt logiskt

Hej

Så lär det nog bli förr eller senare, även om dom styrande gillar att ha koll på folk så är det nog bara en tidsfråga innan detta krav försvinner, det gäller att underlätta så mycket som möjligt om dom vill få igång turismen fullt ut igen.

Mvh isan lover
Kommer inte att ske sa lange militarjuntan har makten.

Så typiskt rasistiskt Thailändskt, helt utan logik dessutom, skillnaden rent praktiskt ät att vi skall kunna visa en försäkring, lägg det på visum ansökan då, eller på passkontrollen. Som det är nu kan många iutan datakunskap nte klara en Thailand -pass ansökan, då skor sig agenter genom detta, 1000 sek för en Thailand Pass ansökan genom exempelvis Alla Visum, andra än mer kostsamma, inte alls genomtänkt om man vill ha hit turister
Det "bästa" med Thaipass är att det snabbar på handläggningen på flygplatsen, immigration, när man landar i Thailand. Vaccinationer och försäkringar behöver inte kollas igen.

Jäkligt skönt när det tar 10 minuter från gaten till man står ute i värmen med en kall Leo......

Det "bästa" med Thaipass är att det snabbar på handläggningen på flygplatsen, immigration, när man landar i Thailand. Vaccinationer och försäkringar behöver inte kollas igen.

Jäkligt skönt när det tar 10 minuter från gaten till man står ute i värmen med en kall Leo......

Viktigt är även att man inte sitter längst bak i planet.
Kommer man ut först och tar några raska steg så kan man glida igenom utan att se några andra än flygplatsanställda.

Detta med

Leon eller Changen hägrar inte för mig, jag fixar att ansöka om ett Thaipas, men jag vet ett flertal Norrlänningar i min bekanstskapskrets som inte grejar detta med data, olika format på filer samt att klippa och klistra Vaccin QR koder mm., inte alla som gejar det. Då struntar många i att åka, 1000 sek för att få hjälp av en agent vill många inte ta. Men detta tycks inte Thaimyndigheterna förstå, och inte heller många andra :unsure:

Droppas eventuellt om en månad för oss faranger.

/ SatanG
Möjligen när dom ser att turistströmmarna fortfarande uteblir medans grannländerna klappar händerna. En annan fråga är detta med munskydden, misstänker att detta får man dras med för evigt nu i Thailand. Fattar inte hur dom kunde få alla thaiare att ha munskydd men hjälm det går inte?

Möjligen när dom ser att turistströmmarna fortfarande uteblir medans grannländerna klappar händerna. En annan fråga är detta med munskydden, misstänker att detta får man dras med för evigt nu i Thailand. Fattar inte hur dom kunde få alla thaiare att ha munskydd men hjälm det går inte?
Mer kontroll och högre böter på att inte bära munskydd. Där har du hela förklaringen

Detta med

Leon eller Changen hägrar inte för mig, jag fixar att ansöka om ett Thaipas, men jag vet ett flertal Norrlänningar i min bekanstskapskrets som inte grejar detta med data, olika format på filer samt att klippa och klistra Vaccin QR koder mm., inte alla som gejar det. Då struntar många i att åka, 1000 sek för att få hjälp av en agent vill många inte ta. Men detta tycks inte Thaimyndigheterna förstå, och inte heller många andra :unsure:
Ja det mesta går mot en digitalisering. Visum ansökan nu digitalt, 90 dagars går att göra digitalt, internetbank mm.

Många i den äldre generationen behöver hjälp med sånt, precis som de behöver hjälp med annat av hemtjänsten.

Bokade precis biljetter på mälartåg åt min morsa som inte klarar det själv på internet.

Detta med

De flesta har väl vänner som kan hjälpa till. Annars finns det kanske något forum där man skulle kunna få hjälp bara man frågar.

Thailand har fixat webbformuläret sedan förra gången jag ansökte. Nu tar den pdf-filer, förutom just QR-koden som måste vara en bild. Men QR-koden är ju lätt att kopiera med Windows-Shift-S och klistra in i Paint. Min ansökan blev i alla fall godkänd inom ett par sekunder. Man behöver inte heller lägga upp någon hotellbokning längre, det enda som behövs är pass, vaccinationsbevis, QR-koden och försäkring.

Kollar de inte detta innan du får kliva ombord på planet?

Aven en kostnadsfraga. Ett munskydd kostar ca 1 baht. En hjalm kostar 500 baht eller mer.

En annan orsak ar att utan munskydd kommer de inte in pa Seven Eleven.
Jag tror inte att hjälmbrist är problemet. Dom få som får sig hjälmen knäpper den sällan och då tappar den sitt riktiga syfte. För thai är syftet att slippa böter och gör knäppningen ingen skillnad.

Tillbaka
Topp