Corona viruset sprider sig

Kollar de inte detta innan du får kliva ombord på planet?

Precis så är det, snurrigt och överkontrollerat
Under Coronan har det varierat väldigt vilka intyg och dokument man ska visa, bar man ska visa dem och vart man åker, misstänker att PLFn inte försvunnit helt inom Europa trots att den är borttagen.

Jag misstänker att Thai air kan vara bland de enda flygbolagen som "förstått" att Thaipass "innehåller" de krav som Thailand ställer för att man skall få komma in i landet, vaccination samt försäkring. Säkrast är att ha allt utprintat för att smidigt kunna visas upp. Flygbolaget måste trots allt flyga tillbaka dig om du inte blir insläppt pga av att du saknar dokument som du var skyldig att ha.

Men som jag sa tidigare, man slipper visa upp dem på suvvan igen och man glider in i Thailand snabbt och smidigt för en första Leo i värmen!

Jag tror inte att hjälmbrist är problemet. Dom få som får sig hjälmen knäpper den sällan och då tappar den sitt riktiga syfte. För thai är syftet att slippa böter och gör knäppningen ingen skillnad.
Hej

På många ställen får man ju dessutom en enkel hjälm gratis när man köper sin moppe, uppe hos oss är det mer eller mindre standard med att säljaren i butiken skickar med en Honda/Yamaha jacka och en hjälm modell Thai i valfri färg,
Misstänker att det är så på fler ställen i landet.

Detta fick även jag när min Honda Wave köptes in, men jag har nog bara använt hjälmen 2-3 gånger och då p.g.a av regn eller insektssvärmar.

Mvh isan lover

Hej

På många ställen får man ju dessutom en enkel hjälm gratis när man köper sin moppe, uppe hos oss är det mer eller mindre standard med att säljaren i butiken skickar med en Honda/Yamaha jacka och en hjälm modell Thai i valfri färg,

Detta fick även jag när min Honda Wave köptes in, men jag har nog bara använt hjälmen 2-3 gånger och då p.g.a av regn eller insektssvärmar.

Mvh isan lover
Men tappa inte hjälmen i marken, asfalten eller mer än ca 5 år då är den märkbart försämrad en riktig hjälm alltså .

Men tappa inte hjälmen i marken, asfalten eller mer än ca 5 år då är den märkbart försämrad en riktig hjälm alltså .
Säljs inte många "riktiga" hjälmar i detta land, det kan jag säga dig Isan Lover, inte får du en riktigt hjälm med på köpet , inte ens om du köper en Harley. Jag kör med Shoei system hjälm för att ha en tyst och funktionell hjälm , en av de bättre på världsmarknaden, det behöver man ju inte ha, men under fyra fem tusen bath får du inte ens en halvbra hjälm. En Shoei kostar dubbla summan i Svenska kronor

Säljs inte många "riktiga" hjälmar i detta land, det kan jag säga dig Isan Lover, inte får du en riktigt hjälm med på köpet , inte ens om du köper en Harley. Jag kör med Shoei system hjälm för att ha en tyst och funktionell hjälm , en av de bättre på världsmarknaden, det behöver man ju inte ha, men under fyra fem tusen bath får du inte ens en halvbra hjälm. En Shoei kostar dubbla summan i Svenska kronor
Hej

Det var detta med kvalitet som jag avsåg hjälm av ”Thai modell” och som Chevrolet-48 skrev ska man nog inte tappa den i asfalten, självklart är dom flesta hjälmar Thailändarna använder om dom nu har några överhuvudtaget av dålig kvalitet och långt ifrån godkända, men det räcker för att slippa böter i enstad eller på en turistort.

Mvh isan lover

Hej

Det var detta med kvalitet som jag avsåg hjälm av ”Thai modell” och som Chevrolet-48 skrev ska man nog inte tappa den i asfalten, självklart är dom flesta hjälmar Thailändarna använder om dom nu har några överhuvudtaget av dålig kvalitet och långt ifrån godkända, men det räcker för att slippa böter i enstad eller på en turistort.

Mvh isan lover
Blir så lustigt när man skriver som lite fördömmande över att Thai inte använder hjälm om man själv inte gör det.

Blir så lustigt när man skriver som lite fördömmande över att Thai inte använder hjälm om man själv inte gör det.
Hej

Själv kan jag inte utläsa något lustigt eller fördummande i att dom flesta billiga hjälmar håller dålig kvalitet och att många Thailändare och jag själv inte använder hjälm, det är väl mer ett konstaterande av fakta.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Ja det är inte hjälmbrist i Thailand det är hjärnbrist ;)

Hej

Ja så ser nog många Svenskar det som och det ligger kanske något i det eller så tror vi utan hjälm att vi är bättre förare. :) Många tror ju också mer på sina medaljonger än hjälmen.

Mvh isan lover
Dömmer inte dom som kör utan hjälm men att ifrågasätta hjälmens nytta förstår jag inte. Vänner som kör utan eller med undermålig hjälm så förmedlar jag med glädje sanningen om hjälm. Jag hann aldrig riktigt nå fram till Långeman även om jag var på god väg. Någon övre makt hann före mig dessvärre. Med en bra hjälm så hade han tjötat på forumet med oss idag.

Tillbaka
Topp