Corona viruset sprider sig

Hur gränser inom industrin är har jag ingen bra koll på.
Jordbruksindustri, fiskeindustri, sjöfart,
kanske går under andra kolumner?

Klart är att export av maskiner, elektronik, möbler, instrument, läkemedel är betydande.

Kanske att frysa in ärtor inte är industri?
Inte heller att förpacka fisk?

Lego, Arla Foods, Carlsberg är andra stora företag med tillverkning i hela världen.
Jysk finns hemma i Umeå och kanske i hela Europa.

Jordbruk sysselsätter bara 5% idag.

Danmark är mycket industrialiserat.
Jysk finns i både Pattaya och Rayong, säkerligen i Bangkok oxå.
Undrar om det har samma krav på lux talen i lokalerna i Thailand som i Sverige.
På den tiden jag jobbade med Jysk så var kravet 600 lux i butikerna för att det skulle hyra en lokal.
Sedan så satte de upp spotlight själva för att höja kvaliteten p

Jysk finns i både Pattaya och Rayong, säkerligen i Bangkok oxå.
Undrar om det har samma krav på lux talen i lokalerna i Thailand som i Sverige.
På den tiden jag jobbade med Jysk så var kravet 600 lux i butikerna för att det skulle hyra en lokal.
Sedan så satte de upp spotlight själva för att höja kvaliteten p
Jag letar två st, 90 sängar av bra kvalitet med dito madrasser, har inte mycket till övers för vanliga Thaimadrasser, några tips? Jysk i Pattis kommer att få ett besök av mig i början av nästa månad

Nu kommer ännu mer kritik mot regeringen och dess brister.
IL behöver inte försvara denna gång.

Hej

Det var dock Regeringens hantering av dokumentationen och att det tog lång tid att få ut begärda dokument som KU kritiserade här och inte själva hanteringen av pandemin, men du kanske inte läste texten i den länk du lade in?

Mvh isan lover

Hej

Det var dock Regeringens hantering av dokumentationen och att det tog lång tid att få ut begärda dokument som KU kritiserade här och inte själva hanteringen av pandemin, men du kanske inte läste texten i den länk du lade in?

Mvh isan lover
Jag har läst och förstått.

Du har uppenbara problem att ta till dig all kritik och rapporter från KU, Coronakommisionen, SCB, MSB med flera.
Alla kommer till samma slutsats.
Bottenbetyg.

Fortfarande är beredskapen i Sverige lika dålig som innan pandemin.

Jag har läst och förstått.

Du har uppenbara problem att ta till dig all kritik och rapporter från KU, Coronakommisionen, SCB, MSB med flera.
Alla kommer till samma slutsats.
Bottenbetyg.

Fortfarande är beredskapen i Sverige lika dålig som innan pandemin.
Hej

Inget av det du tar här nu kunde jag dock hitta i den text du länkade till, där nämndes bara kritik mot dokumentationen och svårigheterna att få ut begärda dokument.

Mvh isan lover

Hej

Inget av det du tar här nu kunde jag dock hitta i den text du länkade till, där nämndes bara kritik mot dokumentationen och svårigheterna att få ut begärda dokument.

Mvh isan lover
Läs samtliga rapporter.

Men att vägra lämna ut dokumentation till statliga utredare påminner om Putins Ryssland.

Att mörka, ljuga och försvåra en kommissions arbete är ett lagbrott i Sverige.

Läs samtliga rapporter.

Men att vägra lämna ut dokumentation till statliga utredare påminner om Putins Ryssland.

Att mörka, ljuga och försvåra en kommissions arbete är ett lagbrott i Sverige.
Hej

Ja i tidigare rapporter har det framförts viss befogad kritik, men det var ju inte den som redovisades nu och som du kopierade och länkade till, den rörde bara kritik mot Regeringens dokumentation och svårigheten att få ta del av den.

Mvh isan lover

Hej

Ja i tidigare rapporter har det framförts viss befogad kritik, men det var ju inte den som redovisades nu och som du kopierade och länkade till, den rörde bara kritik mot Regeringens dokumentation och svårigheten att få ta del av den.

Mvh isan lover
KU konstaterar att det är svårt att se att någon annan än statsministern kan ha ansvaret på statsrådsnivå för den samordnande funktionen.

KU konstaterar att det är svårt att se att någon annan än statsministern kan ha ansvaret på statsrådsnivå för den samordnande funktionen.
Undrar just varför han försvann med svansen mellan benen........

Nä det gör jag inte, de sa jag redan då, smart av han!

Hej

Detta hittade jag inte heller i den text du länkade till och kopierar därför in den i sin helhet nedan, du får gärna markera markera var du utläser detta i texten.

Men jag utesluter inte alls att det kan vara så.

Regeringen får kritik av KU för pandemihantering​

Ett enigt konstitutionsutskott (KU) kritiserar delar av regeringens hantering av coronapandemin, rapporterar TT. Slutsatserna presenterades i dag på en pressträff.
KU anser bland annat att det funnits otydligheter vad gäller ministrarnas förhållande till gruppen som hade den samordnande funktionen (GSS). Utskottet skriver att det är tveksamt om det varit lämpligt att GSS:s statssekreterare inte var underställd någon minister.
Det framgår även av granskningen att Regeringskansliet inte bidragit med underlag till Coronakommissionen i tillräcklig utsträckning.
– Det är inte upp till Regeringskansliet att avgöra vilka dokument som en oberoende kommission behöver ta del av, säger konstitutionsutskottets ordförande Karin Enström (M) enligt Aftonbladet.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
När ett enigt KU som har flest representanter från S, 5 av 17 är sossar är det väldigt tung kritik.

Samtliga fem från S var eniga med KU.
Måste vara första gången sånt sker.

Regeringskansliet inte bidragit med underlag till Coronakommissionen i tillräcklig utsträckning.
Det är inte upp till Regeringskansliet att avgöra vilka dokument som en oberoende kommission behöver ta del av, säger konstitutionsutskottets ordförande Karin Enström (M) enligt Aftonbladet.
Är detta otydligt???

Ett enigt KU med flest från S.

Enhälligt från KU
Lägg till rapporter Coronakommisionen, SCB, MSB med flera.

Betyget är uselt.
Fortfarande inte någon förbättring.

Bara skylla på regioner och kommuner.
Hej

Ja sin egen dokumentation och dom beslut som regeringen har tagit i samråd med Folkhälsomyndigheten har naturligtvis Regeringen ansvar för, men lokalt har Regioner och Kommuner naturligtvis ansvar för sin egen verksamhet.

Om en Region eller Kommun har sålt ut verksamhet till privata aktörer som det sen framkom har outbildad obehörig personal på ett äldreboende som ex.vis saknar kunskap om basala hygienrutiner o.s.v så är det ju inte Regeringens fel utan det ansvaret ligger ju hos dom lokala politiker som ligger bakom privatiseringen och dom myndigheter som ska upprätthålla kontrollen.

Likadant med dom brister som uppdagades när det gällde skyddsutrustning och annat, vilken nivå på lagerhållning och beredskap man ska ha är ju också beslut som tas lokalt av Regioner, Kommuner och Privata aktörer som är verksamma inom vård och omsorgsområdet, detta har ju naturligtvis knappast en Regering någon del eller insyn i alls

Mvh isan lover

Hej

Ja sin egen dokumentation och dom beslut som regeringen har tagit i samråd med Folkhälsomyndigheten har naturligtvis Regeringen ansvar för, men lokalt har Regioner och Kommuner naturligtvis ansvar för sin egen verksamhet.

Om en Region eller Kommun har sålt ut verksamhet till privata aktörer som det sen framkom har outbildad obehörig personal på ett äldreboende som ex.vis saknar kunskap om basala hygienrutiner o.s.v så är det ju inte Regeringens fel utan det ansvaret ligger ju hos dom lokala politiker som ligger bakom privatiseringen och dom myndigheter som ska upprätthålla kontrollen.

Likadant med dom brister som uppdagades när det gällde skyddsutrustning och annat, vilken nivå på lagerhållning och beredskap man ska ha är ju också beslut som tas lokalt av Regioner, Kommuner och Privata aktörer som är verksamma inom vård och omsorgsområdet, detta har ju naturligtvis knappast en Regering någon del eller insyn i alls

Mvh isan lover
Likadant med de S-kommuner som har haft outbildad och för få personal som saknar kunskap om basala hygienrutiner o.s.v. Det är inte regeringens fel utan ansvaret ligger ju hos dom lokala S-politikerna och myndigheter som ska upprätthålla kontrollen

Hej

Mvh isan lover
Fel, regeringen har övergripande ansvar.
Flera ministrar och departement till hjälp.
Tusentals anställda bara i regeringskansliet.

Fel, regeringen har övergripande ansvar.
Flera ministrar och departement till hjälp.
Tusentals anställda bara i regeringskansliet.
IL hade ju sin sons skolbok i samhällskunskap framme och slog upp nått för nån vecka sen. Han kanske borde läsa den från pärm till pärm.....

Tillbaka
Topp