Corona viruset sprider sig

Enligt MoMo är majoriteten non covid deaths, verkar som hjärt och kärlproblem toppar listan.
Det har kommit rapporter från amerikanska försäkringsbolag, att de har en kraftig ökning av hjärt- och kärlrelaterade dödsfall, särskilt hos medelålders män. Undrar om det kan vara samma fenomen vi nu ser i Spanien?

Självklart finns det ingen koppling till bromsmedicinerna. :angel:

Det har kommit rapporter från amerikanska försäkringsbolag, att de har en kraftig ökning av hjärt- och kärlrelaterade dödsfall, särskilt hos medelålders män. Undrar om det kan vara samma fenomen vi nu ser i Spanien?

Självklart finns det ingen koppling till bromsmedicinerna. :angel:
Likadant ser det ut i England och Wales, 16% över det 5 åriga medlet, bland unga män är överdödligheten ca 25%. Förvånar mig att det inte undersöks närmare….

Trots all försiktighet och vaccin lurar viruset den mest skyddade...

Bara veckor mellan infektionerna.

Screenshot_20220730-212559_Omni.jpg

Trots all försiktighet och vaccin lurar viruset den mest skyddade...

Bara veckor mellan infektionerna.

Screenshot_20220730-212559_Omni.jpg
Jag har tagit fyra doser av vaccinet och jag har hitintills klarat mig från att att bli smittad av covid..och det är naturligtvis inte vaccinets förtjänst.
Jag har bara använt mask där jag varit tvungen att använda den..och har naturligtvis spritat, tvättat händerna och varit så försiktigt som möjligt utan att gå till överdrift.

Men jag har inte tagit vaccinet i tron att det ska skydda mig från att bli smittad..utan för att jag förhoppningsvis ska slippa bli allvarligt sjuk.

Det är ju presidenten och vaccinet som har lurat viruset, han lever ju.

Jag minns två franska tv-tvillingar som vägrade att ta vaccin och dog i covid-19, stort misstag. länk

Vaccinet är väldigt bra, det skyddar mot allvarlig sjukdom och död. :thumbsup:

Det är ju presidenten och vaccinet som har lurat viruset, han lever ju.

Jag minns två franska tv-tvillingar som vägrade att ta vaccin och dog i covid-19, stort misstag. länk

Vaccinet är väldigt bra, det skyddar mot allvarlig sjukdom och död. :thumbsup:
Jag trodde som du i början av pandemin, nu trodde jag att alla någotsånär klarsynta fått upp ögonen för detta enorma svindleri. Vad finns det för belägg för det påståendet, förutom då forskare som delvis har sitt levebröd av denna pandemi, samt de som är direkt avlönade av Pfizer, Moderna, mfl. Det finns så mycket mygel och stora summor bakom detta så ingen vanlig medborgare har en aning om verkligheten. Kan bara konstatera att viss blir svårt sjuka samt andra bara lätt sjuka, precis som med smitta från andra influensavirus. Viss blodgrupp (O) har visat sig vara mindre utsatta, precis som med andra smittsamma sjukdomar(virusbaserade ), varför vet jag men orkar inte redogöra. men det var sånt som jag läste redan i skolan. Nu tror jag att jag kan mycket väl bli svårt sjuk, men inte mindre pga vaccinet jag har tagit utan det har ingen inverkan alls som jag ser det

Är vaccinerad, två Pfizer och en Moderna. Hustrun och jag fick en Covid infektion enligt test. Det var inte värre än en riktigt förkylning. Hustrun som fått Sinovac och Pfizer var sjukare. Jag tror att vaccinet hjälpte oss i alla fall.
Möjligt, men jag känner folk som helt ovvacinerade hade en lätt förkylning efter att de testat positivt, känner iofs folk som var riktigt sjuka, unga friska starka. men sen vet jag dem som var fullvaccinerade och blev riktigt dåliga. En del del fullvaxxade som avlidit. Märkligt va ??

Bägge kidsen har nyligen haft feber, host och halsont men negativa på ATK-test.
Frugan halsont och lite hosta, troligen negativ på ATK-test.
Tidsramen för inkubationstid stämmer perfekt på resan från Sverige till Thailand, litar inte alls på ATK-test men kan ju vara en förkylning också.
Skitsamma, ingen kommer undan ändå. Det som stör mig mest är att det är hög spridning i 6-åringens klass, även läraren positiv, och nu ska hela hans klass ha online-learning i två dagar. Trodde vi kommit förbi online-skräp, 10-åringen går iaf som vanligt och det gäller bara två dagar så får väl hoppas det inte utökas. En annan sak som förvånar mig är att flera föräldrar verkar lägga in sina positivt testade barn på sjukhus för observation, sanslös overkill i mina ögon. Som förälder så är det väl bara att svälja skiten och ta en för laget är min tanke.

Tror det är duktig spridning nu i Thailand, minst 5 personer i frugans jobb team är positiva just nu men ingen så dålig att de inte kan jobba hemifrån.
Maj-21 till Juni-22 jobbade alla hemifrån men nu 2-3 dagar på kontoret/vecka.

/ SatanG

Jag har tagit fyra doser av vaccinet och jag har hitintills klarat mig från att att bli smittad av covid..och det är naturligtvis inte vaccinets förtjänst.
Jag har bara använt mask där jag varit tvungen att använda den..och har naturligtvis spritat, tvättat händerna och varit så försiktigt som möjligt utan att gå till överdrift.

Men jag har inte tagit vaccinet i tron att det ska skydda mig från att bli smittad..utan för att jag förhoppningsvis ska slippa bli allvarligt sjuk.
Samma här och jag klarade mig enda tills dottern drog hem eländet då var det kört.

• Sad
Reactions: Nox
Bägge kidsen har nyligen haft feber, host och halsont men negativa på ATK-test.
Frugan halsont och lite hosta, troligen negativ på ATK-test.
Tidsramen för inkubationstid stämmer perfekt på resan från Sverige till Thailand, litar inte alls på ATK-test men kan ju vara en förkylning också.
Skitsamma, ingen kommer undan ändå. Det som stör mig mest är att det är hög spridning i 6-åringens klass, även läraren positiv, och nu ska hela hans klass ha online-learning i två dagar. Trodde vi kommit förbi online-skräp, 10-åringen går iaf som vanligt och det gäller bara två dagar så får väl hoppas det inte utökas. En annan sak som förvånar mig är att flera föräldrar verkar lägga in sina positivt testade barn på sjukhus för observation, sanslös overkill i mina ögon. Som förälder så är det väl bara att svälja skiten och ta en för laget är min tanke.

Tror det är duktig spridning nu i Thailand, minst 5 personer i frugans jobb team är positiva just nu men ingen så dålig att de inte kan jobba hemifrån.
Maj-21 till Juni-22 jobbade alla hemifrån men nu 2-3 dagar på kontoret/vecka.

/ SatanG
Hej

Känns som om läget är ungefär detsamma här hos oss, många har haft perioder med lite torrhosta, känner sig trötta och lite stela i musklerna under sommaren, men ingen testar sig och ingen vet om det är covid eller något annat, men jag känner inte någon som har blivit allvarligt sjuk.

Mvh isan lover

Hej

Kanske är det lika bra att bli smittad för ingen verkar ju nästan klara sig ändå, förhoppningsvis gör det väl dessutom besvären lindrigare nästa gång man smittas.

Mvh isan lover

Min tanke med.
Jag var ju nyss i Sverige, mycket befriande att inte behöva låtsas ha mask på sig.
Hade nog bara mask på när jag boardade flygningarna. Härnere är det ingen större skillnad mot tidigare trots att masktvånget är borta.
Visserligen tror jag mask kan skydda, om än i liten grad, men trött på att ducka för något som ingen kommer undan.

/ SatanG

Min tanke med.
Jag var ju nyss i Sverige, mycket befriande att inte behöva låtsas ha mask på sig.
Hade nog bara mask på när jag boardade flygningarna. Härnere är det ingen större skillnad mot tidigare trots att masktvånget är borta.
Visserligen tror jag mask kan skydda, om än i liten grad, men trött på att ducka för något som ingen kommer undan.

/ SatanG
Hej

Det är min uppfattning också och jag har ju inte burit mask under pandemin, fortsatt träna fotbollslaget som vanligt, gått på restaurang o.s.v och försökt leva i stort sett som vanligt, den här smittan går nog inte att undvika.

Har man genom olika skyddsåtgärder lyckats klara sig undan smittan hittills så är det nog ändå bara en tidsfråga innan man drabbas och då har man förmodligen ett sämre skydd än dom som redan har haft smittan en eller flera gånger.

Mvh isan lover

Är vaccinerad, två Pfizer och en Moderna. Hustrun och jag fick en Covid infektion enligt test. Det var inte värre än en riktigt förkylning. Hustrun som fått Sinovac och Pfizer var sjukare. Jag tror att vaccinet hjälpte oss i alla fall.
Det verkar nästan omöjligt att finna någon slags systematik i kopplingen mellan bromsmedicinering och sjukdom. Frun är besprutat, men inte jag. Vi blev smittade via dottern och hennes skola. Var ju ingen höjdare precis men det gick ju att genomlida. Frun blev snarare lite sämre än jag så man skulle kunna dra slutsatsen att beträffande dessa nya varianter är det meningslöst med gamla bromsmediciner. För dotterns del var det ett par dagar med halsont och fick stanna hemma ett par dagar, men hon var inte direkt sjuk.

Ni som trots allt väljer att fortsätta bespruta er skall - om ni tränar någonting - tänka på att ta det lugnt ett bra tag efter sprutan:

"Immunologen och virologen Ann-Cathrin Engwall skriver 6 oktober 2021 på sin facebooksida att idrottande i nära anslutning till vaccinationerna är som att träna med en pågående virusinfektion i kroppen utan att få de vanliga signalerna från luftvägarna. Hon påpekar att det är särskilt farligt för de idrottsmän som redan haft smittan, då doserna med mRNA-vacciner inte är anpassade för individer som redan har tidigare T-cells immunitet i olika grad (erhålls om man haft infektionen, gäller till exempel Charlotte Kalla, som hade infektionen i november 2020). ”Risken att vaccinerna orsakar kraftiga T-cellsattacker på egna celler och vävnader ökar med individens immunitet. De efterföljande sårläkningsprocesserna leder till inflammation och koagulering. Angrips hjärtmuskeln eller hjärtsäcken kan konsekvensen bli allvarlig för individen.” "

Tillbaka
Topp