Corona viruset sprider sig

Hej

Varför lät man inte ovaccinerade flyga under pandemin?

Det handlade ju då om att få ovaccinerade att hålla avstånd för att minska smittspridningen.

Mvh isan lover
Ovaccinerade stod inte för smittspridningen.

Ovaccinerade blev sjukare än vaccinerade.

Personer utan symptom eller med lindriga symptom står för spridningen. Gruppen vaccinerade

Hej

Varför lät man inte ovaccinerade flyga under pandemin?

Det handlade ju då om att få ovaccinerade att hålla avstånd för att minska smittspridningen.

Mvh isan lover

Så…..
Vaccinerade spred alltså inte smittan?

Jag flög en hel del som ovaccinerad.
Att man inte kunde flyga till diverse länder (utan karantän) är en annan sak.
Du kanske ville ha nerstängda samhällen precis som i andra länder?

Bestäm dig nu

Hej

Ja ni är några stycken som hävdar att jag har propagerat för ”tvångsvaccinering”, själv är jag helt säker på att jag inte har gjort det och väntar fortfarande på citat som påvisar detta?

Men visst var det så att man inte kunde resa utan att vaccinera sig, men inte ens det handlade om ”tvångsvaccinering” utan det var varje individs fria val.

Mvh isan lover

Har du redan glömt vad du propagerat så ihärdigt för?
Jag har roligare saker för mig än att hämta information, åt dig och av dig, så det får du göra själv.

/ SatanG

Frugan får fortfarande höra av sin chef på jobbet att hon måste vaccinera sig annars kan det bli påföljder. Hon har fortfarande inte haft covid, vad vi vet. Hennes arbetskollegor, dom flesta vaccinerade, har hon täckt upp för många gånger då dom varit sjuka i covid. När skall folk släppa detta? Frugan jobbar statligt men inte bland sjuka och sköra människor. Skrämmande att staten kan bete sig så här. Man får ju vissa rysningar och tänker tillbaka på när staten Sverige har tvingat folk till mindre trevliga ”påföljder”.
Han IL applåderade ivrigt att det skulle vara rätt att ge din fru sparken för hon var ovaxxad........

Ovaccinerade stod inte för smittspridningen.

Ovaccinerade blev sjukare än vaccinerade.

Personer utan symptom eller med lindriga symptom står för spridningen. Gruppen vaccinerade
Hej

Du får ju se till kända fakta som var aktuella vid tidpunkten för dom olika besluten, att nu med facit i hand sitta 1-2 år efteråt och säga att man skulle ha gjort si eller så är ju rätt enkelt.

Mvh isan lover

Hej

Du får ju se till kända fakta som var aktuella vid tidpunkten för dom olika besluten, att nu med facit i hand sitta 1-2 år efteråt och säga att man skulle ha gjort si eller så är ju rätt enkelt.

Mvh isan lover
Nu fanns det tillräckligt med fakta vid den tidpunkten att ovaccinerade inte spred smitta mer än vaccinerade, tvärtom.

Motivet var att skydda ovaccinerade att drabbas av svår sjukdom och belasta vården onödigt enligt dig och några svenska experter.

Hej

Mvh isan lover

Det där blir ju att kasta bäver i trähus.

Vilka ”fakta” hade du när du propagerade för öppet samhälle?
Vilka ”fakta” hade du när du tyckte att man ska vara vaccinerad om man har tänkt behålla jobbet?

Skärpning!

Nu fanns det tillräckligt med fakta vid den tidpunkten att ovaccinerade inte spred smitta mer än vaccinerade, tvärtom.

Motivet var att skydda ovaccinerade att drabbas av svår sjukdom och belasta vården onödigt enligt dig och några svenska experter.
Hej

Det var ju också ett bra skäl, att försöka hindra folk ifrån att bli sjuka och inlagda på sjukhus.

Mvh isan lover

Så är då min vänstra arm föremål för Covidvaccination nr 5. Det blev Pfizer även denna gång och jag känner fortfarande inget obehag. En gammal gubbtjyv måste vara försiktig, och handen på hjärtat - man skall ändå dö av något.

Vill man ha vaccin så får man absolut vaccinera sig. Många vaccinerar ju sig även mot influensan.

För att spinna vidare på vaccinationer så undrar jag om man inte bör låsa inne folk som inte tar influensavaccin.
Har du någon åsikt @Isan Lover

Vill man ha vaccin så får man absolut vaccinera sig. Många vaccinerar ju sig även mot influensan.

För att spinna vidare på vaccinationer så undrar jag om man inte bör låsa inne folk som inte tar influensavaccin.
Har du någon åsikt @Isan Lover
Hej

Samtliga tillgängliga vaccin är ju något som var och en får ta ställning till, min personliga inställning till vaccin är positiv och jag har tagit åtskilliga vaccin genom åren, dom senaste är covid-19 vaccin, TBE vaccin och vaccin mot Lunginflammation, men influensa vaccin tar jag inte.

Mvh isan lover

Hej

Samtliga tillgängliga vaccin är ju något som var och en får ta ställning till, min personliga inställning till vaccin är positiv och jag har tagit åtskilliga vaccin genom åren, dom senaste är covid-19 vaccin, TBE vaccin och vaccin mot Lunginflammation, men influensa vaccin tar jag inte.

Mvh isan lover

Folk som inte tar influensavaccinet bör stängas ute från de flesta saker.

Tillbaka
Topp