Corona viruset sprider sig

Nu införes Covid-19 regler överallt, är vi med i rejset denna gången då? Få se i morgon nyheterna men USA kräver test innan lämnat kina f.o.m. 6 januari. Italien likaså, vill inte ha nya mutationer...misstänker att vi lockar med öppenhet o bröst karameller istället så "flock imunitet" uppnås... :rolleyes:

Nu införes Covid-19 regler överallt, är vi med i rejset denna gången då? Få se i morgon nyheterna men USA kräver test innan lämnat kina f.o.m. 6 januari. Italien likaså, vill inte ha nya mutationer...misstänker att vi lockar med öppenhet o bröst karameller istället så "flock imunitet" uppnås... :mad: :mad: :mad:

Nu införes Covid-19 regler överallt, är vi med i rejset denna gången då? Få se i morgon nyheterna men USA kräver test innan lämnat kina f.o.m. 6 januari. Italien likaså, vill inte ha nya mutationer...misstänker att vi lockar med öppenhet o bröst karameller istället så "flock imunitet" uppnås... :rolleyes:
Frun kom hem i förra veckan och antagligen hade hon fått någon ny spännande mutation i bagaget. Tre dagar med närmare 39*C samt en helvetisk muskelvärk fick jag som present. Nu börjar febern ge vika och med den muskelvärken, men nu kommer hostan då lungorna skall rensas. :(

Ingen snuva, känner inte igen mig i nutidens förkylningar.

Frun kom hem i förra veckan och antagligen hade hon fått någon ny spännande mutation i bagaget. Tre dagar med närmare 39*C samt en helvetisk muskelvärk fick jag som present. Nu börjar febern ge vika och med den muskelvärken, men nu kommer hostan då lungorna skall rensas. :(

Ingen snuva, känner inte igen mig i nutidens förkylningar.

Och vad gör Televink regeringen, absolut ingenting. Och thailand lär väl explodera med covid :rolleyes:

Och vad gör Televink regeringen, absolut ingenting. Och thailand lär väl explodera med covid :rolleyes:
Och vad vill du dom skall göra? Stänga ner samhället? Nya restriktioner? Folkhälsomyndigheten rekommenderar inget förutom att naturligtvis stanna hemma om man är sjuk och tvätta händerna ofta. Det finns ingen anledning att göra mer. Hur många kineser kommer till Sverige dagligen?

Och vad vill du dom skall göra? Stänga ner samhället? Nya restriktioner? Folkhälsomyndigheten rekommenderar inget förutom att naturligtvis stanna hemma om man är sjuk och tvätta händerna ofta. Det finns ingen anledning att göra mer. Hur många kineser kommer till Sverige dagligen?
Jag vill att de inte gör om samma misstag, det är en ny typ som kommer nu från China, kräv test av Chineser som flyger in, inga andra restriktioner , det räcker med skit från China nu tycker jag , det är vad jag vill

Åkte till Pattaya idag för att fira nya året med en kompis som bor där. När jag kom fram och ringde på dörren ingen öppnade, ringde hans telefon inget svar. Frågar jag dörrvakten om min kompis och han säger Mr Karl no good, hospital.
Åkte till sjukhuset och ser att han ligger nästan medvetslös med 39 C feber i Covid. Han hade tagit 4 vacciner.
Oh så illa, alla hotell är ockuperade av ryssar och indier, det blev ett lyxhotell i centrum, vågar inte sova i hans lägenhet, han lär inte vara på benen i närmaste dagarna.
Var rädda om er och gott nytt år.

Sen försent "Såg det säkert inte komma " :mad:

Reports from China indicate BF.7 has the strongest infection ability(opens in new tab) out of the omicron subvariants in the country, being quicker to transmit than other variants, having a shorter incubation period, and with greater capacity to infect people who have had a previous COVID infection, or been vaccinated, or both.
Ja SARS-CoV-2 Omicron BF.7 är den senaste som började spridas i USA och Europa i augusti och vidare till Kina och Asien i september.
Den rundar alla vaccin och det är bara att undvika att bli smittad som gäller.
Förmodligen den som nu drabbar Sverige i större omfattning.

Håll avstånd, tvätta händerna ofta är bättre än vaccin av gamla sorter.

Tillbaka
Topp