Corona viruset sprider sig

Skönt att han klarade sig efter att vårdaren på hans sjukhem hade covid, var det förra veckan? Hur har det gått för resten av gänget?

De är verkligen i riskgrupp.
Vet inte men syrrorna med familjer verkar ha klarat sig. Vem som har smittat honom är omöjligt att veta, kan mycket väl vara någon asymptomatisk. Jag hoppas att vi klarar oss, det är drygt 4 dygn sedan nu.

Åkte till Pattaya idag för att fira nya året med en kompis som bor där. När jag kom fram och ringde på dörren ingen öppnade, ringde hans telefon inget svar. Frågar jag dörrvakten om min kompis och han säger Mr Karl no good, hospital.
Åkte till sjukhuset och ser att han ligger nästan medvetslös med 39 C feber i Covid. Han hade tagit 4 vacciner.
Oh så illa, alla hotell är ockuperade av ryssar och indier, det blev ett lyxhotell i centrum, vågar inte sova i hans lägenhet, han lär inte vara på benen i närmaste dagarna.
Var rädda om er och gott nytt år.
jag kikade på hotell, verkar finnas hur mycket som helst, 75 % nedsatta priser på AGODA , bara ett tips , inte behöver du bo dyrt för att allt är fullsatt inte, och detta var mitt i smeten. Bokade själv på ett hotell Soi Lenkee

De hotell som jag gillar typ Page 10 var slutsåld. Det finns många med lägre standard.
Du kanske har råd , men det finns de som leker lyxlirare men köper allt på avbetalning, riktigt larvigt, måste sakna nåt för att upphäva komplex tror jag det handlar om. Har en fattig bekant i Sverige som sitter och flyger 1 klass, sen lyxhotell mm under ett par veckor här nere, resterande av året i swedala blir det radhusbiff och betala av kontokortsskulder. Allt för att folk skall tro man är gottställtare :laugh2:

Du kanske har råd , men det finns de som leker lyxlirare men köper allt på avbetalning, riktigt larvigt, måste sakna nåt för att upphäva komplex tror jag det handlar om. Har en fattig bekant i Sverige som sitter och flyger 1 klass, sen lyxhotell mm under ett par veckor här nere, resterande av året i swedala blir det radhusbiff och betala av kontokortsskulder. Allt för att folk skall tro man är gottställtare :laugh2:
Nej jag är inte fattig och inget lån heller och har någon mille på banken.
Jag har jobbat hårt hela 2022 med stressande jobb och alla projekt skulle bli klara i december. Jag vill skämma bort mig själv och leva gott och äta gott och ladda batterierna. Har ingen komplex heller, jag är invandrare som har levt 4/5 av sitt liv i Sverige men när jag var barn hade vi tjänstefolk hemma i Iran, så för mig är naturligt att jobba hårt och njuta av pengarna.
Du känner inte ens mig och drar såna slutsatser? Sen skrattar du din undermåliga filosofi.
OBS! Jag har flugit med ekonomi klassen, gillar inte betalar i onödan men jag har varit på vissa ställen som du inte ens kan drömma om.

Nej jag är inte fattig och inget lån heller och har någon mille på banken.
Jag har jobbat hårt hela 2022 med stressande jobb och alla projekt skulle bli klara i december. Jag vill skämma bort mig själv och leva gott och äta gott och ladda batterierna. Har ingen komplex heller, jag är invandrare som har levt 4/5 av sitt liv i Sverige men när jag var barn hade vi tjänstefolk hemma i Iran, så för mig är naturligt att jobba hårt och njuta av pengarna.
Du känner inte ens mig och drar såna slutsatser? Sen skrattar du din undermåliga filosofi.
OBS! Jag har flugit med ekonomi klassen, gillar inte betalar i onödan men jag har varit på vissa ställen som du inte ens kan drömma om.
Nu får du nog läsa en gång till min vän , jag skrev eller antydde ingenting om huruvida Du hade råd eller ej , jag skrev at det finns de som... osv . Inget alls riktat mot någon speciell, och inte alls mot dig :thumbsup: ;)

Och skriv för fn inte att du har nån mille på banken , det får man här på forumet äta upp sen, om man som jag är en sparare och försiktig med slantar :laugh2:

Nu kan det bli snabba ändringar i resmönstret...:(
1672661306862.png

Nu införs krav på vaccinintyg och minst 2 sprutor igen, gäller alla för att inte diskriminera Kineser.

Ja det gäller att hålla sig väl med den store grannen (nästan) i norr.

Ja det gäller att hålla sig väl med den store grannen (nästan) i norr.
Frågan är hur de som kom hit innan och inte har någon vaccinering skall ställa sig , :rolleyes: Själv har jag tre sprutor och tänker fanimej inte ta nån mer fakevaccin , hela skiten är ju uppenbarligen fake, Dottern säger att på ST Görans ligger nu alla kategorier, med eller utan vaccin spelar ingen roll , folk med 5 sprutor i bagaget blir lika sjuka..

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp