Den rekordstarka Bath:en

Screenshot_20221207-091151.png

Är det här nåt du läst på internet? Eller är det riktiga växelkursen? Får man sån här dålig kurs på riktigt?

Den svenska fysiska kursen tog en djupdykning nu över den thailändska långhelgen troligen pga av stängd valutamarknad.
Det är riktiga ifrån Thailändska valutahandlare, lätt att kolla t.ex. Superrich.

Kasikorn är bättre.

SEK.png
SEKSwedish krona
3.331483.331483.35398

Vill bara visa hur Bathen går upp och går ner under(7dagar)en vecka, inte vilken kurs en specifik bank eller växelkontor har.

Men om det mot förmodan inte önskas dessa inlägg i tråden, så finns det inga hinder att överväga ett avslut av fortsatta inlägg.

Nu kanske jag sticker ut hakan, men jag brukar få bästa kursen när jag skickar Thaibath direkt från Svensk bank. Kursen sätts väl av ex Swedbank, eller sätts den i Thailand ? I så fall av BKK bank antar jag, för BKK bank är som jag förstått inblandade i alla transaktioner. Även om jag skickar till ex SCB så tar det alltid längre tid än vad det gör när jag skickar till mina Bankok Bank konton. Går allt genom BKK ??

Nu kanske jag sticker ut hakan, men jag brukar få bästa kursen när jag skickar Thaibath direkt från Svensk bank. Kursen sätts väl av ex Swedbank, eller sätts den i Thailand ? I så fall av BKK bank antar jag, för BKK bank är som jag förstått inblandade i alla transaktioner. Även om jag skickar till ex SCB så tar det alltid längre tid än vad det gör när jag skickar till mina Bankok Bank konton. Går allt genom BKK ??
"Bästa kurs" säger du. Vilken kurs jämför du med då? Kursen som presenteras av Jobe här i tråden?

Ja det är Bangkok Bank som har avtalet att hantera överföringar från svenska banker. Skickar man till en annan bank i Thailand från en bank i Sverige landar pengarna alltid först hos Bangkok bank som sedan (mot avgift) skickar dom vidare till slutbanken i Thailand så skickar man pengar från Sverige är det bäst att ha sitt eget mottagarkonto i Bangkok Bank för det går dels fortare och dels slipper man avgiften

Ja det är Bangkok Bank som har avtalet att hantera överföringar från svenska banker. Skickar man till en annan bank i Thailand från en bank i Sverige landar pengarna alltid först hos Bangkok bank som sedan (mot avgift) skickar dom vidare till slutbanken i Thailand så skickar man pengar från Sverige är det bäst att ha sitt eget mottagarkonto i Bangkok Bank för det går dels fortare och dels slipper man avgiften
Du ser, hyfsad koll trots att jag är SD are :laugh2:

Tillbaka
Topp