Den rekordstarka Bath:en

Ja det är Bangkok Bank som har avtalet att hantera överföringar från svenska banker. Skickar man till en annan bank i Thailand från en bank i Sverige landar pengarna alltid först hos Bangkok bank som sedan (mot avgift) skickar dom vidare till slutbanken i Thailand så skickar man pengar från Sverige är det bäst att ha sitt eget mottagarkonto i Bangkok Bank för det går dels fortare och dels slipper man avgiften
Skiljer kursen som man får om överföringen går vidare till annan bank i Thailand?

Ja det är Bangkok Bank som har avtalet att hantera överföringar från svenska banker. Skickar man till en annan bank i Thailand från en bank i Sverige landar pengarna alltid först hos Bangkok bank som sedan (mot avgift) skickar dom vidare till slutbanken i Thailand så skickar man pengar från Sverige är det bäst att ha sitt eget mottagarkonto i Bangkok Bank för det går dels fortare och dels slipper man avgiften
1,1/2 - 2,1/2 dagar i överföring är inga problem och jag har 2 mil till Kasikorn Bank och nära 7 mil till Bangkok Bank där av mitt val.

Screenshot_20221219-042343.png

Då behöver du inte ta med dig kortet längre. Bara mobilen.
Jag hade inte ATM kort på över ett år (har idag igen), använde bara mobilen om jag skulle ta ut, nackdelen var dock att behövde leta upp en bangkokbank atm.
Sen tar många butiker idag promptpay och har qr kod vid kassan så man bara scannar med sin mobilbankapp vid betalning.
Men mest betalar jag med kreditkortet så jag får poäng men mindre osäkra butiker promptpay eller kontanter.
Mesta mat frugan beställer via Line betalar hon med promptpay.

Tillbaka
Topp