Den rekordstarka Bath:en

Här var det livat, här var det glatt, men dåligt med inlägg om thailändska bath.
Det finns smidigare sätt.

Screenshot_20231210-221740_Settings.jpg

Jaha då det som mest verkar beröra på forumet är de äkta grejorna som valutakurser och väder, samt iof ekonomi och dåliga språkkunskaper så torde den äkta valutakursen vara på sin plats just nu.

Märk väl att denna kurs inte rör sig nämnvärt, man kan nästan flyga hit från valfritt land i SEA och få samma kurs, billiga biljetter köps iof imorgon 12/12 och då kan det ha rört sig nån decimal vilket upprör många.

Inga billiga biljetter från Sverige till Thailand förutses dock 12/12.

IMG_20231211_182612.jpg

Spaten är trevlig men finns ännu godare. Har för mig någon annan på forumet testade den men inte gillade den speciellt. Ja smaken är väldigt individuell och tur är väl det :)

IMG_8350.jpeg
Ja så är absolut, den värsta öl jag druckit var i Belgien, polarn hade beställt in en öl när jag kom muggen den såg djävligt konstig ut och smakade as alkohol haltan låg på över 20 procent går det överhuvud taget att brygga sån öl.

Ja så är absolut, den värsta öl jag druckit var i Belgien, polarn hade beställt in en öl när jag kom muggen den såg djävligt konstig ut och smakade as alkohol haltan låg på över 20 procent går det överhuvud taget att brygga sån öl.
Belgien har närmast otroligt många ölsorter och en del väldigt unika öl varav en del jag tycker är väldigt goda.

Kriek är allmänt känd och tillhör skalan bland de äckligaste jag smakat 555

Palm är en öl jag gärna tar till något att äta.

1702449986852.png
1702450193506.png

Som info:

Överföringen via Wise igår via Thrustly varianten (låg kostnads överföring direkt från mitt bankkonto i SEB) till min frus Bangkok Bank konto. Överförde 50.000 kronor fick växelkurs 3.40863, Det kom fram 169.145.08 Baht och avgiften på Wise blev 377.40 kronor.

Reseförsäkring för min fru som är 56 år via Länsförsäkringar 20 december - 20 april
Hemförsäkringen via Länsförsäkringar täcker dag 1-45
Utökad Reseförsäkring från dag 46 t.o.m. 20 april kostade 1897 kronor.
Fick betalnings uppgifter via SMS som jag nu skall betala in och försäkringsbeskedet skulle gå iväg som post redan igår när jag ringde Länsförsäkringar Kalmar.

Idag skall jag göra iordning de papper som behövs för min fru att besöka svenska ambassaden i Bangkok för att få ett intyg på engelska att vi är gifta i Sverige samt att min fru har ett nytt efternamn. Detta intyg skall sedan översättas till Thai och sedan stämplas av det thailändska Utrikesministeriet i Bangkok och sedan tas med till min frus hemkommun Udon Thani som gör själva registreringen.

Holländska öl på upp till 20% finns på 7Eleven i Filippinerna varje december.
Totalt odrickbart.

Screenshot_20231213-143912_Google.jpg
Screenshot_20231213-143859_Google.jpg
Screenshot_20231213-143824_Google.jpg
Screenshot_20231213-143724_Google.jpg
Eftersom vi är inne på % ska lägga in rödbetor, receptet är 9 dl vatten och 2 dl 12% ättika och jag har 5% ättika någon som kan trollformen
Holländska öl på upp till 20% finns på 7Eleven i Filippinerna varje december.
Totalt odrickbart.

Screenshot_20231213-143912_Google.jpg
Screenshot_20231213-143859_Google.jpg
Screenshot_20231213-143824_Google.jpg
Screenshot_20231213-143724_Google.jpg
Eftersom vi är inne på % så ska jag lägga in rödbetor på receptet står det 9 dl vatten och 2 dl 12% ättika jag har 5% någon som kan trollformeln

Eftersom vi är inne på % ska lägga in rödbetor, receptet är 9 dl vatten och 2 dl 12% ättika och jag har 5% ättika någon som kan trollformen ;)

Eftersom vi är inne på % så ska jag lägga in rödbetor på receptet står det 9 dl vatten och 2 dl 12% ättika jag har 5% någon som kan trollformeln
Kriek ölen är gjord på körsbär men om man gör öl på rödbetor så lär den bli minst lika äcklig misstänker jag ;)

Köpte mig en ny Iphone igår då min gamla Iphone 8 plus fortfarande funkar okej men kan tyvärr inte läsa skärmen speciellt i solljus längre. Kopierade gamla mobilen till nya vilket sparade tid men det blev rätt mycket ändå som behövdes göras för att få nya Iphonen att fungera med alla Appar. Har inte raderat min gamla Iphone 8 Plus för det blir min reserv mobil att kunna flytta SIM kortet till om nya Iphonen pajar. Nästan klar nu men Bangkok Bank appen gick jag bet på men den funkar fortfarande i min gamla Iphone. Det får bli att lösa om och när jag kommer själv til Thailand och har ingen större betydelse i nuläget...

Gjorde tidigare ett försök med E-SIM i min frus Iphone och att stoppa in ett AIS-SIM-kort i den lediga platsen men det blev inget bra för när hon försökte ringa någon i Thailand så ville mobilen bara ringa via Telenor sa hon...Hon tycker det är lättast att byta till sitt AIS SIM-kort i Iphonen och flytta Telenor SIM-kortet till en annan mobil. Vi ringer gratis emellan oss via Telenor och det är gratis Internet via Telenor kortet i Thailand men tyvärr långsamt Internet säger hon jämfört med den Internet hastighet hon får när hon stoppar i sitt AIS SIM-kort och betalar i Thailand.

Köpte mig en ny Iphone igår då min gamla Iphone 8 plus fortfarande funkar okej men kan tyvärr inte läsa skärmen speciellt i solljus längre. Kopierade gamla mobilen till nya vilket sparade tid men det blev rätt mycket ändå som behövdes göras för att få nya Iphonen att fungera med alla Appar. Har inte raderat min gamla Iphone 8 Plus för det blir min reserv mobil att kunna flytta SIM kortet till om nya Iphonen pajar. Nästan klar nu men Bangkok Bank appen gick jag bet på men den funkar fortfarande i min gamla Iphone. Det får bli att lösa om och när jag kommer själv til Thailand och har ingen större betydelse i nuläget...

Gjorde tidigare ett försök med E-SIM i min frus Iphone och att stoppa in ett AIS-SIM-kort i den lediga platsen men det blev inget bra för när hon försökte ringa någon i Thailand så ville mobilen bara ringa via Telenor sa hon...Hon tycker det är lättast att byta till sitt AIS SIM-kort i Iphonen och flytta Telenor SIM-kortet till en annan mobil. Vi ringer gratis emellan oss via Telenor och det är gratis Internet via Telenor kortet i Thailand men tyvärr långsamt Internet säger hon jämfört med den Internet hastighet hon får när hon stoppar i sitt AIS SIM-kort och betalar i Thailand.
D-tac thailand är telenor som äger, samma logga därför fritt internet med telenor i Thailand.
Du kan väl välja vilket sim för samtal när du ringer?
Kommer upp på min Samsung iaf sim 1 eller 2 när jag ringer.

Har inte raderat min gamla Iphone 8 Plus för det blir min reserv mobil att kunna flytta SIM kortet till om nya Iphonen pajar. Nästan klar nu men Bangkok Bank appen gick jag bet på men den funkar fortfarande i min gamla Iphone. Det får bli att lösa om och när jag kommer själv til Thailand och har ingen större betydelse i nuläget...

Du måste stoppa in det nummer / simkort som du reggade Bangkok Bank appen från början för att verifiera installationen..

Appen kommer då att avaktivera Bangkok appen på.den gamla.telefoen

Eftersom vi är inne på % ska lägga in rödbetor, receptet är 9 dl vatten och 2 dl 12% ättika och jag har 5% ättika någon som kan trollformen

Ta 5 dl 5% ättika och 6 dl vatten.

11 dl vätska i båda fallen.

Tillbaka
Topp