En smått klassisk berättelse om ett dyrt och misslyckat förhållande.

Måste vara skönt för egot att känna makt över stålarna :p vore kul att höra ditt resonemang om det va vise versa, eller vad du tror fattiga damer känner över att vara beroende av gubbens stålar?
Jag hade gjärna bytt plats med frugan, tyvvärr blir det svårt att få ett jobb så hon kan dra in motsvarande stålar.
Hade vart helt ok för mig att stanna hemma ta hand om barnen, hon jobbade och skötte det ekonomiska.

Måste vara skönt för egot att känna makt över stålarna :p vore kul att höra ditt resonemang om det va vise versa, eller vad du tror fattiga damer känner över att vara beroende av gubbens stålar?
Hade bytt med henne alla dagar i veckan.
Hon får gärna börja jobba å försörja mig så kan jag slappa å roa mig istället.

Vad gör du nu om dagarna då?? Skull du då vara nöjd med dom pengarna som hon får nu av dig om det var så att du skulle gå hemma och slappa som du tydligen inte gör nu??

Själv hade det varit en skräck att vara beroende av min partners pengar.
Nu tror inte jag att ni här på forumet som lever i Thailand är snåla mot era ickearbetande fruar/flickvänner, hur tuffa ni än låter;)
Tror allt att mjukisbrallan är på när damen tindrar med ögonen;):):)

Själv hade det varit en skräck att vara beroende av min partners pengar.
Nu tror inte jag att ni här på forumet som lever i Thailand är snåla mot era ickearbetande fruar/flickvänner, hur tuffa ni än låter;)
Tror allt att mjukisbrallan är på när damen tindrar med ögonen;):):)
På vilket sätt skulle det vara en skräck?
Är vi inte alla beroende av någons pengar?

På vilket sätt skulle det vara en skräck?
Är vi inte alla beroende av någons pengar?
Nu lever jag Svensson liv och delar det mesta med frugan, men att inte få in egna pengar skulle få mig att känna mig bedrövlig. Sådan är jag.
Tror många damer känner samma, nu finns det givetvis förhållanden där upplägget gubben jobbar, damen hemma som funkar förträffligt.
Skulle själv aldrig ge mig in i ett sådant förhållande om jag inte hade tillräckligt med deg;)

Nu lever jag Svensson liv och delar det mesta med frugan, men att inte få in egna pengar skulle få mig att känna mig bedrövlig. Sådan är jag.
Tror många damer känner samma, nu finns det givetvis förhållanden där upplägget gubben jobbar, damen hemma som funkar förträffligt.
Skulle själv aldrig ge mig in i ett sådant förhållande om jag inte hade tillräckligt med deg;)
Micke, läs inläggen igen, du har missat nåt.

Ganska intressant läsning, när ja ger en slant till frugan sätter hon genast in de på sitt konto. När vi handlar brukar ja fråga om hon betalar, synd men hon glömde sin plånbok hemma. Annars tar ja it pengar hon hämtar när hon behöver, funkar för oss. Vill hon eller ja köpa något brukar vi prata först, tycker inte hon slarvar med pengar. I början gjorde hon men nu funkar de. Sen har hon två söner som tjänar bra så guld och dyra parfymer står dom för.

Finns något som kalllas "lyxhustru" , det måste det vara att ha all frihet att bara flanera , vakna när man vill ,, och bli försörj utan minsta arbetsinsats förutom att städa ,putta in tvätten i maskinen ,, kanonliv , samt att man vet man har stålar på kontot så det räcker resterande del av livet även om man blir gammal ...De kan ju välja , den friheten finns ju alltid , min fru kan när som helst åka till Thailand , bo i sitt eget hus , bara rulla tummarna eller jobba .. Undrar varför hon stannar hos mig som "bara ger henne veckopeng" ;)

Ja så resonerar naiva svennar som inte vet bättre, såna gubbar som blir blåsta i Thailand.
I Thailand lönar det sig att vara lite ekonomiskt anonym, folk ska inte veta hur mycket pengar man har, dom kan få tro och gissa hur mycket dom vill men man ska inte låta dom få veta.

Berättar man det för tjejen så vet snart alla för om det är nåt dom inte kan hålla tyst om så är det om hennes gubbe har mycket pengar, det bara måste hon berätta då det ger henne status bland väninnorna.
Det är typ det första dom frågar varandra, hur mycket pengar får du av din gubbe, hur mycket har han.

Det räcker om tjejen vet att man kan åka å handla även dan innan löning.
Dom kan inte hantera stora belopp så man sätter bara griller i huvet på dom om man berättar, dom vet ju inte ens hur många nollor det är i en miljon.

En bra Thaitjej vill ha en riktig man, inte en svenne toffel, dom vill kunna lita på och känna sig trygga i att mannen kan ta hand om familjen. Helt motsatt svenska fruntimmer som vill ha mähän till gubbar som dom kan styra som dom vill.
"sätter griller i huvet på dom" etc.
Vad sägs om att höja ribban ett par snäpp?

Klarade vi handskas med pengar så varför skulle inte dom. Tror det är mer så att ju mer de respekterar en desto mindre tar de av dina tillgångar utan stället försöker bidra mer.

jag har väl antagligen tur som kan diskutera i stort sett alla ämnen,hon är klart smartare än en annan, och skulle inte börja gny om hon ville ha en överföring eller tre Just name it så kommer det sas men det kommer nog aldrig hända, Får ju inte ens handla lite dyrare saker åt henne,. Men det beror väl på hur man ser på varandra i ett förhållande, är det någon som bara bränner ens tillgångar så nog fan är inte respekten där.

/ SatanG

Finns något som kalllas "lyxhustru" , det måste det vara att ha all frihet att bara flanera , vakna när man vill ,, och bli försörj utan minsta arbetsinsats förutom att städa ,putta in tvätten i maskinen ,, kanonliv , samt att man vet man har stålar på kontot så det räcker resterande del av livet även om man blir gammal ...De kan ju välja , den friheten finns ju alltid , min fru kan när som helst åka till Thailand , bo i sitt eget hus , bara rulla tummarna eller jobba .. Undrar varför hon stannar hos mig som "bara ger henne veckopeng" ;)

Hmmmm, tror fan jag ska bli ena sån där lyxhustru, Men tvätta, städa o laga mat ingår naturligtvis inte i paketet :-)

/ SatanG

Det gillar hon märkligt nog ,, aldrig ett knyst och glad och snäll , inte lika svartsjuk här i Sverige , undrar varför ???:):)555

Klarade vi handskas med pengar så varför skulle inte dom. Tror det är mer så att ju mer de respekterar en desto mindre tar de av dina tillgångar utan stället försöker bidra mer.

jag har väl antagligen tur som kan diskutera i stort sett alla ämnen,hon är klart smartare än en annan, och skulle inte börja gny om hon ville ha en överföring eller tre Just name it så kommer det sas men det kommer nog aldrig hända, Får ju inte ens handla lite dyrare saker åt henne,. Men det beror väl på hur man ser på varandra i ett förhållande, är det någon som bara bränner ens tillgångar så nog fan är inte respekten där.

/ SatanG

Hej

Tror precis som du att viljan att ta tillgångar ifrån varandra knappt existerar i ett jämlikt förhållande, att båda parter litar på varandra fullt ut och inte har några hemligheter för varandra tror jag är nyckeln till ett bra och varaktigt förhållande på lika villkor.

Mvh isan lover

Bara att gratulera, inte många skulle stanna med ett avtal som innehåller äktenskapsförord, tvätta, städa och laga mat för 500kr/m med fritt uppehälle. :cool:
”Husorna” i Phil har dubbla arvodet :):)

/ SatanG
Min fru klarar att handskas med slantar bättre än jag själv , skulle mycket väl kunna ge henne mitt bankkort , hon skulle inte röra det , det är ju dina stålar skulle hon säga , jag har egna om jag behöver något förutom mat resor , medicin telefon etc ... Förstår inte problemet , tror min hustru är lyckligare än många andra , annars skulle knappast en ekonomiskt oberoende stanna i 13 år ..

Hej

Tror precis som du att viljan att ta tillgångar ifrån varandra knappt existerar i ett jämlikt förhållande, att båda parter litar på varandra fullt ut och inte har några hemligheter för varandra tror jag är nyckeln till ett bra och varaktigt förhållande på lika villkor.

Mvh isan lover
Jämlikt blir det ju aldrig om bara ena parten jobbar, men man ska jämna ut det hela genom att visa att man litar på sin partner som att ge dom förtroende att sköta delar av ekonomin på egen hand och även ha en frihet med egna pengar.
Då växer självförtroendet och förhållandet utvecklas.

På måndag åker frun med två kompisar till Taiwan och det tycker jag är rätt, jag ska inte lägga mig i allt, det tycker jag är ett sätt att försöka ha lika villkor.

Micke, läs inläggen igen, du har missat nåt.
Japp, det jag missat är att vara ensam försörjare;)
Borde inte lägga mig i diskussionen.

Men jag som alla andra har rätt till en åsikt:p
Och den är, ger man sig in i ett förhållande där man från början vet att partnern inte arbetar. Så får man väl räkna med att slanta för både det ena och andra.
Och detta utan att partnern skall behöva känna tacksamhetsskuld ;)
Fixar man inte den situationen bör man stå över den typ av relationer.

Liknande trådar

A
Svar
42
Visningar
6 K
P

Tillbaka
Topp