Dyrt med alkohol i Thailand.

Hej

Håller med om Lao Kao, det smakar väldigt speciellt, det hjälper inte heller att blanda med cola eller något, finkelsmaken finns kvar, men dricker man den solvarm i snaps som Thailändarna gör eller blandad med M150 så slinker den ned.

Mvh isan lover

Hej

Håller med om Lao Kao, det smakar väldigt speciellt, det hjälper inte heller att blanda med cola eller något, finkelsmaken finns kvar, men dricker man den solvarm i snaps som Thailändarna gör eller blandad med M150 så slinker den ned.

Mvh isan lover
Solvarm va den när jag drack med gubbarna i byn.Dom kallade den ”40 degrees”Tolkade det som om dom menade alkoholhalten men kanske var det temperaturen.
Dom skulle supa ikapp men dom misslyckades!

Hej

En god vitamindryck.

1592746771321.jpeg

Mvh isan lover

Har du varit i Thailand?? :reta: Jag vill nog hellre benämna det energidryck, alldeles för sött för min smak. Gäller både M-150, Lipovitan och Carabao.
Första gången 1990.När var ditt första besök?
Skulle oxå gärna peka finger men det går inte att klicka på mina retliga emojs.

Första gången 1990.När var ditt första besök?
Skulle oxå gärna peka finger men det går inte att klicka på mina retliga emojs.
Första gången 1994 så där ligger jag efter dig.
längst ut till höger på raden med alla symboler för text, bilder emojis mm finns en liten stjärna. Den är förmodligen gul hos dig. Prova att klicka på den sö bör det fungera igen.

På 90-talet drack vi not som hette ”Lippo vitam d”eller nåt liknande.
Blandades med Mekong,is o cola.
Lyckades dricka för mycket Mekong vid nått tillfälle och kan fortfarande inte ta Mekong i min mun.

Hej

Lipovitan D är något liknande och mig veterligen var det den första energidrycken (vitamindrycken) som kom i Thailand.

Gillade du den så går det säkert bra med M150, Kraitngdeng, Carabao Deng o.s.v det finns många att välja på numera.

Mvh isan lover

Tror det var nån mer än mig som saknade emoj funktionen.Minns inte vem men hoppas han läser i denna eminenta tråd o finner lösningen.
Tack Berra!

Fillipinsk Rom låter ju som en klar favorit!
Kan man få ett utlåtande?Brt666
Jodå, det funkar fint med is, cola och en skvätt lime. Men viktigast är sällskapet, då funkar vilken dryck som helst! Längtar tillbaka till både Thailand och filipinerna mest av den anledningen. Att sitta och språkas med en vän på en varm plats och bli lite lagom snurrig är oslagbart!

Du minns inte vem? här får Du en ledtråd, Ub.. :cool:
Kan varit nån mer men
Jodå, det funkar fint med is, cola och en skvätt lime. Men viktigast är sällskapet, då funkar vilken dryck som helst! Längtar tillbaka till både Thailand och filipinerna mest av den anledningen. Att sitta och språkas med en vän på en varm plats och bli lite lagom snurrig är oslagbart!
låter underbart:wai:

Hej

Lipovitan D är något liknande och mig veterligen var det den första energidrycken (vitamindrycken) som kom i Thailand.

Gillade du den så går det säkert bra med M150, Kraitngdeng, Carabao Deng o.s.v det finns många att välja på numera.

Mvh isan lover

Personligen tar jag aldrig den sörjan sedan jag fick hjärtklappning på baksmällan av den en gång. Finns en uppfattning om att den inte är bra för pumpen. Finns ju inget hälsosamt i den öht. De hade dock en bra Kratin daeng, grön vad jag minns, som var spetsad och poppis som en dagen efter kickstart men vet inte om den finns kvar?

/ SatanG

Liknande trådar

A
Svar
42
Visningar
6 K
P

Tillbaka
Topp