Dyrt i Isaan

 
A

Anonyma

Gäst
Alla har ju sagt att det är mycket billigare i Isaan än nere i turist bältet men nu är vi i Udon Thani och kan bara säga att det är rent skitsnack. Ex på stora matmarknaden här är det ju fn 40% dyrare än i Hua Hin. Nä ren myt att det är billigt här.
Men lite småmysigt iaf och en massa goa gubbar så en v ska vi nog fixa. Kostar å ligga på topp :eek:
 
Det beror väl på om man är turist eller långtidsboende i HH. Hittar man inte dom lokala marknaderna så blir det säkerligen dyrare i HH.
 
Alla har ju sagt att det är mycket billigare i Isaan än nere i turist bältet men nu är vi i Udon Thani och kan bara säga att det är rent skitsnack. Ex på stora matmarknaden här är det ju fn 40% dyrare än i Hua Hin. Nä ren myt att det är billigt här.
Men lite småmysigt iaf och en massa goa gubbar så en v ska vi nog fixa. Kostar å ligga på topp :eek:

Hejsan, kan det verkligen stämma med 40% dyrare? Det har jag svårt att tro på eller älskar du Hua-Hin så mycket så att du sänker ner Udon-Thani, okej du hittar ju bra i Hua-Hin
 
Udon Thani dit skall vi nog idag, bara får checkat ut från sjukhuset, ont i ryggen och sovit dåligt har man..
Ja vi har märkt att det är en del som är dyrare här i Isaan än Pattaya med.
 
Vi åt lunch på en väldigt fräsch restaurang med stora portioner i Korat igår. Stekt fläskkött med vitlök över ris, tomyam och somtam för 105 Baht. Tyckte det var både ovanligt billigt och ovanligt gott där. :)
 
Hejsan, kan det verkligen stämma med 40% dyrare? Det har jag svårt att tro på eller älskar du Hua-Hin så mycket så att du sänker ner Udon-Thani, okej du hittar ju bra i Hua-Hin
Jämför med "plattan" på 88: an och stora matmarknaden här och ja det skilde 35-40% på både mat och dryck.
Hyra moppe här är också dyrare. Absolut inget känns billigare än HH än så länge och vi umgås ju med lokals här som nog vet vart man ska gå.
 
Jag antar att du har varit i UD Town. Anledningen till dom relativt höga priserna är hög hyra. Går du till Night Market 200m därifrån så är det 30% billigare.
 
Stämmer bra det tom lite billigare än på plattan 88 Hua-Hin,har hittat dit utan lokal befolkning trevligt ställe mest thai och under tak en liten nackdel långt till toan som på 88an
 
Stämmer bra det tom lite billigare än på plattan 88 Hua-Hin,har hittat dit utan lokal befolkning trevligt ställe mest thai och under tak en liten nackdel långt till toan som på 88an
Är det inte den stora marknaden vid järnvägs stationen du menar. Iaf den jag menade. Men efter en bar runda idag med besök på 10 talet barer så står det klart att även dom är dyrare än i HH.

Själv skiter jag eg fullständigt i detta och tycker att Udon är en kanontrevlig stad att besöka och kommer bli fler gånger. Bara reflekterade över det att folk påstått att det är billigare här i Isaan vilket ju inte stämmer.
 
Är det inte den stora marknaden vid järnvägs stationen du menar. Iaf den jag menade. Men efter en bar runda idag med besök på 10 talet barer så står det klart att även dom är dyrare än i HH.

Själv skiter jag eg fullständigt i detta och tycker att Udon är en kanontrevlig stad att besöka och kommer bli fler gånger. Bara reflekterade över det att folk påstått att det är billigare här i Isaan vilket ju inte stämmer.
Frugan såg shockad ut när hon fick notan vid den marknaden. Och även min fru som är ifrån Isaan säger att det är skitdyrt på vissa saker. Beror väl lite på tillgång och efterfrågan vi som bor söderöver handlar kanske inte på samma turiststråk som andra när dom är i turistorterna.
Seafood, kläder, och en hel del frukter är billigare i Pattaya, men är man så dum så man handlar på beachroad och 2nd road så visst fan får man betala turistpris för det. Men det betyder inte att det är dyrare där utan att ni jämför priser från erat Isaan med turistråken.
 
Är det inte den stora marknaden vid järnvägs stationen du menar. Iaf den jag menade. Men efter en bar runda idag med besök på 10 talet barer så står det klart att även dom är dyrare än i HH.

Själv skiter jag eg fullständigt i detta och tycker att Udon är en kanontrevlig stad att besöka och kommer bli fler gånger. Bara reflekterade över det att folk påstått att det är billigare här i Isaan vilket ju inte stämmer.

udon.PNG

Det här passar min plånbok, ungefär som på 88:an i Hua-Hin. Ha det bra där borta uppe i nordöstra Thailand
 
"Jag antar att du har varit i UD Town. Anledningen till dom relativt höga priserna är hög hyra. Går du till Night Market 200m därifrån så är det 30% billigare."

Instämmer nog ! Ska kolla när jag snart åker till UD. Isan är klart billigare än övriga Thailand, men självklart inte i huvudprovinsstaden. Mycket business där.


:cool:
 
 

Liknande trådar

A
Svar
42
Visningar
5 K
P
P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
18
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp