Dyrt med alkohol i Thailand.

 
Jag har skrivit om det tidigare, fem till tio energidrycker per dag är farligt.
Här dog en 32 åring av för högt intag.
Hjärtat gick upp i toppvarv.
Han var en arbetsnarkoman som använde det för att hålla sig vaken.
Samma med långtradar killarna, man kör 8 / 10 timmar nonstop och när sömnen gör sej gällande drar in på ett tankställe och köper 2 burkar iskaffe och en eller 2 m150, för att piggna till, efter någon timma släpper effekten och de landar i diket
 
Hej

Håller med om Lao Kao, det smakar väldigt speciellt, det hjälper inte heller att blanda med cola eller något, finkelsmaken finns kvar, men dricker man den solvarm i snaps som Thailändarna gör eller blandad med M150 så slinker den ned.

Mvh isan lover
Har försökt att köra Lao Kao genom aktivt kol, men det är samma smörja som kommer ut från reningsröret, så trots att den både smakar och luktar finkel så är den troligtvis ren
 
Har försökt att köra Lao Kao genom aktivt kol, men det är samma smörja som kommer ut från reningsröret, så trots att den både smakar och luktar finkel så är den troligtvis ren
Jag gillar verkligen att du försökte lösa problemet! Tänkte bara på att aktivt kol blir väl förstört om man har för hög alkoholhalt, typ över 40%? men Lao Kao kanske inte är så starkt?
 
Jag gillar verkligen att du försökte lösa problemet! Tänkte bara på att aktivt kol blir väl förstört om man har för hög alkoholhalt, typ över 40%? men Lao Kao kanske inte är så starkt?
Gillar oxå hur han försökte filtrera problemet!
Jag trodde nog kol kunde va en lösning.
Mer tips behövs ifrån T.S experter.:hug_transparent:
 
Mitt tips! ge f*n i att dricka skiten :)
"No one likes a quitter"! Så enkelt får man inte ge upp! Minns en gång när jag var tvungen att spendera en jul med en omänskligt tråkig svåger så jag kände att jag helt enkelt var tvungen att checka ut för att inte dö av tristess när han malde på om någon truppförflyttning under något slag under andra världskriget. Den enda alkohol som fanns att tillgå var nyköpings brännvin och julmust. Tror du jag gav upp? Aldrig! Jag tvingade i mig denna vidriga kombination och överlevde julen. "A man gotta do what a man gotta do"!
 
"No one likes a quitter"! Så enkelt får man inte ge upp! Minns en gång när jag var tvungen att spendera en jul med en omänskligt tråkig svåger så jag kände att jag helt enkelt var tvungen att checka ut för att inte dö av tristess när han malde på om någon truppförflyttning under något slag under andra världskriget. Den enda alkohol som fanns att tillgå var nyköpings brännvin och julmust. Tror du jag gav upp? Aldrig! Jag tvingade i mig denna vidriga kombination och överlevde julen. "A man gotta do what a man gotta do"!
Du är en riktig man!Puss på dig:angel_transparent:
 
"No one likes a quitter"! Så enkelt får man inte ge upp! Minns en gång när jag var tvungen att spendera en jul med en omänskligt tråkig svåger så jag kände att jag helt enkelt var tvungen att checka ut för att inte dö av tristess när han malde på om någon truppförflyttning under något slag under andra världskriget. Den enda alkohol som fanns att tillgå var nyköpings brännvin och julmust. Tror du jag gav upp? Aldrig! Jag tvingade i mig denna vidriga kombination och överlevde julen. "A man gotta do what a man gotta do"!

Nyköping o cola! Det drack vi typ första gången vi skulle supa på högstadiet. Vi hade läst i Systembolagets prislista att Nyköpings brännvin det var kryddat med anis o fänkål och smakade lakrits. Det måste ju vara gott, med cola!

Det försöktes inte drickas på länge efter den kvällen.
 
Samma med långtradar killarna, man kör 8 / 10 timmar nonstop och när sömnen gör sej gällande drar in på ett tankställe och köper 2 burkar iskaffe och en eller 2 m150, för att piggna till, efter någon timma släpper effekten och de landar i diket

Hej

Amfetamin är ju också vanligt bland chaufförerna.

Mvh isan lover
 
Hej

Låter ju bra men något skit innehåller den nog eftersom många som dricker den drabbas av cancer och då inte sällan i levern.

Mvh isan lover
Issanska läkare envisas att kalla allt för levercancer, mest troligt är överdrivet intag i kombination med rötsörjan pla raa som ofta innehåller mikroparasiter från fisken man fångar i vägdiken. Parasiterna tar sej genom magsäcken följer blodomloppet till, och bryter ner, levern som redan är försvagad av levercirrus,, skrumplever,,
 
Hej

Låter ju bra men något skit innehåller den nog eftersom många som dricker den drabbas av cancer och då inte sällan i levern.

Mvh isan lover

Är det enbart pga spriten eller finns det fler faktorer? Har ingen studie på det men vet att många som dricker annan sprit i andra länder också ofta får cancer. Thailand är ju inte unika när det kommer till billig sprit som är populär bland de mindre bemedlade.

Finns det någon bra omfattande studie som skiljer på spritsorter och följdsjukdomar i världen?
 
Jag gillar verkligen att du försökte lösa problemet! Tänkte bara på att aktivt kol blir väl förstört om man har för hög alkoholhalt, typ över 40%? men Lao Kao kanske inte är så starkt?
Lao Kao finns i tre varianter, på etiketten står där,,,, ๓๐,, ๓๕,, ๔๐,, som betyder 30, 35 och 40%. Kol renar upp till 50% men bättre i svagare blandning där finkel blir mer koncentrerad och fastnar bättre på kolet
 
"No one likes a quitter"! Så enkelt får man inte ge upp! Minns en gång när jag var tvungen att spendera en jul med en omänskligt tråkig svåger så jag kände att jag helt enkelt var tvungen att checka ut för att inte dö av tristess när han malde på om någon truppförflyttning under något slag under andra världskriget. Den enda alkohol som fanns att tillgå var nyköpings brännvin och julmust. Tror du jag gav upp? Aldrig! Jag tvingade i mig denna vidriga kombination och överlevde julen. "A man gotta do what a man gotta do"!
Nyköpings blandar man inte, inmundigas väl kyld som snaps eller aperitif. Var på jobb i Nyköping för många år sedan och behövde fylla på lagren i vagnen, knallade in på systemet och beställde 6 öl och en flaska ortens,,, tog en stund innan tjejen bak disken fattade
 
Är det enbart pga spriten eller finns det fler faktorer? Har ingen studie på det men vet att många som dricker annan sprit i andra länder också ofta får cancer. Thailand är ju inte unika när det kommer till billig sprit som är populär bland de mindre bemedlade.

Finns det någon bra omfattande studie som skiljer på spritsorter och följdsjukdomar i världen?

Hej

Känner inte till någon studie på detta, men många Thailändare säger sig vara förvånade över att Staten tillåter försäljning av denna.i deras ögon dåliga och orena sprit, så den allmänna uppfattningen är nog att den är oren och leder till en förtidig död för många, men om detta stämmer eller ej vet vi ju inte med säkerhet, det krävs nog forskning på detta innan det kan avgöras.

Mvh isan lover
 
Hej

Känner inte till någon studie på detta, men många Thailändare säger sig vara förvånade över att Staten tillåter försäljning av denna.i deras ögon dåliga och orena sprit, så den allmänna uppfattningen är nog att den är oren och leder till en förtidig död för många, men om detta stämmer eller ej vet vi ju inte med säkerhet, det krävs nog forskning på detta innan det kan avgöras.

Mvh isan lover

En studie vore intressant, ska se om jag kan hitta någon. Vet att det har varit liknande snack i de flesta länder jag varit bland folk med lite sämre ekonomi som kombinerat det med en hög alkoholkonsumption. Spontant tror jag att det är dåliga vanor i allmänhete i kombination med spriten och även miljön de lever i. Menar då inte att spriten är oskyldig utan att många bäckar små...

Samtidigt lyckas ju många rika dra i sig rejält med alkohol och droger och överleva oss alla :p
 
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
A
Svar
42
Visningar
5 K
P
 
Tillbaka
Topp