Dyrt i Krabi.

 
Mycket plast och skit längs strandkanterna och båtar och dieselstank var det gott om på Krabis öar med.
20161020_094009.jpg
20161020_100836.jpg
20161020_095517.jpg
 
Jo öarna som turbåtarna gick till kryllade ju av folk och alla skräpade ner kändes det som.
 
Här blir det inget återbesök iallafall, bättre i Pattaya och vill man ut till öar och bada så är Koh Sameth och Koh larn bättre än Krabis öar som bara var fullpackade av folk som åkte på guidade turer, inga solstolar, ingenting mer än skitet vatten.

Vill hålla med dig men till viss del;)
Det är svårt att hitta klart vatten i denna årstid, så i rättvisans namn måste jag säga att vattnet var kristallklart runt öarna januari (eller om det var februari) månad.
Knökfullt med folk på öarna, ja men det beror på vilket resebolag/båt man åker med. När vi åkte så ändrade reseledaren hela resrutten som var på programmet med orden -Ni ska få se varför!
Och nu ska jag visa er vad han menade.

Jo tack, när vi kom till en ö/strand så var det lite folk men när vi skulle åka så kryllade det med folk. Samma på alla strandhugg vi gjorde. Men det har nog bara med tur att göra för att pricka rätt.


Detta är en av stränderna vi kom till. Helt öde! Vi var första båten.
Krabi1.JPG



Detta är Loogans lagun (eller vad den hette). Knökat med folk när vi kom men efter 5-10 minuter så åkte de flesta. Vi hade 1,5 timme där. Inte så tokigt
Krabi2.JPG



Maya Beach när vi kom. Lugnt och fridfullt
Krabi3.JPG


Maya Beach när vi skulle åka. Liiiite skillnad
Krabi4.JPG



Hoppas det blev bra med bild och bildtext:)
 
Personligen tycker jag att Krabi är alldeles för billigt. Krabi och dess öar har en naturlig skönhet som inte är en dussinvara. Precis som en Volvo ska kosta mer än en Skoda så ska ett hotell och en måltid i Krabi kosta betydligt mer än i Pattaya.

Thailand har alltid sålt sig för billigt, jag hoppas de lär sig ta betalt för det som fortfarande har ett värde och är relativt unikt.
 
Verkar lovande. Förhoppningsvis är det inte förstört i absolut bemärkelse, utan bara individuellt hur man upplever saker och ting här i världen. :)
Skrev inget illa om naturen för var kanonfina öar och berg som reste sig upp både på land och hav, fint att se på en dag men när man väl kom på stranden så var det inte så jag ville och hoppa i och bada på vissa av öarna, precis som jag inte hoppar i och badar här på vissa ställen.

Var ju inga öar man åkte ut och bada vid precis, något att se på en gång, nu har jag varit i Krabi 2 gånger bara som turist sammanlagt 7 dagar har jag uppehållit mig där.

Sen kanske inte vissa har varit där på ett tag, jag var där för 3 år sen och nu för par veckor sen.

Tycker öarnas badstränder här från Koh Larn ner till Koh Chang har mycket badvänligare stränder.

Samma strande på Ao Nang var inte heller mycket att hänga i granen.
Några bilder från Ao Nang Beach.
20161019_122916.jpg
20161019_122923.jpg


Men vi var eniga i resesälskapet att det var en enastående natur, men området passar mer charterturister och vi klassar inte in oss själva i den kategorin.
Både Khao Sok och Pang Nga slog ju Krabi i natur, gör man en sådan resa som vi gjorde så rekomenderar jag Khao Sok och en tur i floderna Pang Nga, vi han inte se så mycket av landsidan i Phang Nga mer än från bilen.
Krabi kan man ta som en extra sväng kolla på en dag men inte längre ;)

I motsats till @Atom så tycker jag Krabi var så tråkigt så dom borde rabatterat ut maten på restaurangerna för man gjorde sig åbäket att åka hela vägen dit 555555.
 
Spelar det ingen roll vilken årstid man åker? Normalt kan ju en och samma strand vara olika inbjudande beroende på hög/lågvatten samt årstiden.
 
Spelar det ingen roll vilken årstid man åker? Normalt kan ju en och samma strand vara olika inbjudande beroende på hög/lågvatten samt årstiden.
Jo det måste ju vara ännu värre vid högsäsong då måste det ju vara helt knökfullt med folk och knappt gå och ta sig fram.
Som sagt fint charterställe, gillar man att hänga på samma ställe inte göra så mycket mer än dricka öl, hänga vid poolen, sola och äta, betala dyrt plus ta sig en dagstur så är det prefekt för den människan, många charterturister återkommer ju och det första vi sa var att man fick en Spanien charterturist känsla av stället.
 
Här blir det inget återbesök iallafall, bättre i Pattaya och vill man ut till öar och bada så är Koh Sameth och Koh larn bättre än Krabis öar som bara var fullpackade av folk som åkte på guidade turer, inga solstolar, ingenting mer än skitet vatten.

Jag skrev inte Pattaya beach, jag badar inte vid en strand på fastlandet som ligger mitt i en storstad.
Men Krabis stränder ute på öarna var ingen trevlig syn då är som sagt både Koh Sameth och Koh Larn bättre.

Mycket plast och skit längs strandkanterna och båtar och dieselstank var det gott om på Krabis öar med.

Skrev inget illa om naturen för var kanonfina öar och berg som reste sig upp både på land och hav, fint att se på en dag men när man väl kom på stranden så var det inte så jag ville och hoppa i och bada på vissa av öarna, precis som jag inte hoppar i och badar här på vissa ställen.

Jag har väl missuppfattat dig då, men du fick ju även visst medhåll. :) Men jättebra om det fortfarande är kanonfint iaf. :)
 
Spelar det ingen roll vilken årstid man åker? Normalt kan ju en och samma strand vara olika inbjudande beroende på hög/lågvatten samt årstiden.

Ja, det tycker jag spelar roll. Det kan ofta vara grumligt vatten uppblandat med sand så att det ser trist ut den här tiden på året, men samma ställe under turistsesongen kan ha alldeles klart vatten.
 
På avstånd, då man inte ser skiten ;) tex fint att åka i båt mellan öarna eller köra bil mellan bergen ;)

Det är verkligen synd isf, för att det var så fint även på nära håll förrut.

Jag hoppas man hinner styra upp de här problemen innan det är för sent. Jag vet att man har stängt av vissa områden för turism för att skydda naturen och låta den återhämta sig, men det finns mycket annat att styra upp inom turismen också.
 
Jo det måste ju vara ännu värre vid högsäsong då måste det ju vara helt knökfullt med folk och knappt gå och ta sig fram.
Som sagt fint charterställe, gillar man att hänga på samma ställe inte göra så mycket mer än dricka öl, hänga vid poolen, sola och äta, betala dyrt plus ta sig en dagstur så är det prefekt för den människan, många charterturister återkommer ju och det första vi sa var att man fick en Spanien charterturist känsla av stället.

Nu förstår jag inte varför Krabi/AoNang skulle vara annorlunda jämfört med t.e.x Pataya,Hua Hin, Puket precis som på dom ställena borde man kanske vara mer än typ 7 dagar innan man sätter en stämpel på platsen. Tar man sej tid så finns där så mycket mer att se och uppleva där, inget man gör där på 7 dagar delat på två precis som i t.e.x Pataya. Givetvis finns där också en viss Turistmarknad i Ao nang som överallt i Thailand, men där finns också ett ”vanligt” liv med jättebillig mat t.ex. Bilderna på stranden stämmer ju med all säkerhet just nu med tanke på årstiden, men åker du dit på högsäsongen är det helt annorlunda, åtminstone enligt mina erfarenhet.
 
Nu förstår jag inte varför Krabi/AoNang skulle vara annorlunda jämfört med t.e.x Pataya,Hua Hin, Puket precis som på dom ställena borde man kanske vara mer än typ 7 dagar innan man sätter en stämpel på platsen. Tar man sej tid så finns där så mycket mer att se och uppleva där, inget man gör där på 7 dagar delat på två precis som i t.e.x Pataya. Givetvis finns där också en viss Turistmarknad i Ao nang som överallt i Thailand, men där finns också ett ”vanligt” liv med jättebillig mat t.ex. Bilderna på stranden stämmer ju med all säkerhet just nu med tanke på årstiden, men åker du dit på högsäsongen är det helt annorlunda, åtminstone enligt mina erfarenhet.
Ok vi hittade inget mer att se efter par dagar, jag frågade efter tips i en tråd innan jag reste, kunde du ju tipsat mig då.
Jag var bara ute efter turistatraktioner inte bo där så inte det jag skrev om.
Och sen skrev jag om stränderna tror inte det blir bättre när det blir högsäsong då 10 dubblas väl folket som åker runt på öarna, så hur skulle det bli bättre under högsäsong? Jag skrev inget om vattnets klarhet.
I själva Ao Nang cerka det inte finnas utrymme för något valigt liv, och i byn innan man kom ner till Ao Nang var det lite för mycket böneutrop från moskeerna för min smak.
Vad 17 gör man där i mer än 7 dagar, vi checkade ut från hotellet tidigare än vi betalade för och åkte vidare och det var inte pga. några stränder, vi var inte ute efter strand och bad, bar liv. Den lilla provinsen så har du ju sett allt på 7 dagar, jag har åkt tur mellan öarna, paddlat kanot runt mangroveträsk, badat i laguner vad mer fanns det i själva Krabi att se?
 
Och för att det inte skall missuppfattas som jag skrivit innan perfekt ställe för charterresenärer, jag rekomenderar alla charterresenärer att ta sig till Krabi före Pattaya, Pattaya blir dom nog besvikna på charterturisterna.
 
Anser mej inte tillräckligt berest för att rekommendera platser tyvärr, men vet med säkerhet att där finns platser i Aonang som är värda att besöka. Ska försöka lägga in lite foto senare från Aonang med omnejd
 
Kan ni få några andra bilder från Krabi med så jag inte låter för negativ, naturen är spektakulär där och vi fick sett vad vi ville se men vi bokade för många dagar på hotellet, för vi var klara med Krabi rätt snabbt.
20161020_100244.jpg
20161020_111120.jpg
20161020_095551.jpg
20161020_130408.jpg
20161020_133626.jpg
20161020_133502.jpg
 
Anser mej inte tillräckligt berest för att rekommendera platser tyvärr, men vet med säkerhet att där finns platser i Aonang som är värda att besöka. Ska försöka lägga in lite foto senare från Aonang med omnejd
Kanske vi inte är ute efter samma sak, du gillar kanske den typen av charter turistliv, åka runt bland samma öar dag ut och dag in eller gå runt i en liten håla.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
C
Svar
6
Visningar
4 K
I
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
I
Svar
1
Visningar
3 K
A
I
Svar
6
Visningar
3 K
ingo17
I
 
Tillbaka
Topp