Dyrt i Krabi.

Anser mej inte tillräckligt berest för att rekommendera platser tyvärr, men vet med säkerhet att där finns platser i Aonang som är värda att besöka. Ska försöka lägga in lite foto senare från Aonang med omnejd
Har inte sagt att det inte finns platser värda att besöka där heller, men vad gör man efter dag 2?

Tack för denna tråden Jonas. Har följt er resa till öarna, håller med dig till 100% fantastisk natur, jag hade förmånen besöka detta 1981. OOOtroligt lugnt och fint, inte en turist , förutom några backpackers som jag då.
Som du skriver finns det mycket bättre öar,, min favorit Koh Samed bla., va där i juni, lika fint som 30 år sedan.
Håller med dig , det finns fantastiska ställen som fortfarande är lugna.

Och för att det inte skall missuppfattas som jag skrivit innan perfekt ställe för charterresenärer, jag rekomenderar alla charterresenärer att ta sig till Krabi före Pattaya, Pattaya blir dom nog besvikna på charterturisterna.

Hade det funnits en "ogilla" knapp så hade jag klickat på den för denna kommentar;)
Krabis övärld är oemotsagd vacker men dessa resor görs även från Phuket. Aldrig jag skulle rekommendera ngn att ta sin semester i Krabi. Som charterturist så vill jag (och de flesta andra) kunna ta sig en öl i poolen på sitt hotell när de kommer tbx. Phuket som charterresmål är enligt min mening det absolut det bästa valet om man kommer 2-3 veckor.
Ingen kan argumentera emot min åsikt att Phuket är hela Thailand inklämt på denna ö. Med viss reservation då jag inte varit där på ett antal år men åker dit i helgen. Alla turistattraktioner finns, jordbruk och stränder (knökfulla eller öde), internationell mat dyr och billig, människor från norr till söder (inklusive grannländer), mat från alla regioner i alla prisklasser och Patong med sin Bangla road (som förvisso är kvadratroten ut Pataya, men ändå).

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
C
Svar
6
Visningar
4 K