extension of stay 90 dagars rapportering multiple entry.

Det som forundrer meg er at du ikke har kommet med et eneste bevis for din påstand. Du klarer ikke engang å fortelle meg hva man skriver på denne posten "kind of visa" på formular TM7 når man søker om en forlengelse av et Non Immigrant Visa. Bare en masse bortforklarende tull. Og nå er du på'n igjen med noe uforståelig tull omkring datoene på stemplet man får i passet sitt.
Klarar jag inte? Gå tillbaks och läs vad jag svarade istället för att svamla. Två gånger nu har du påstått att du inte fick svar, två gånger efter jag svarade.
Isan, du och jag har dryftat det här flera gånger förut. Jag har visat hur du har fel alla gångerna, andra har visat samma sak.
Det är helt enkelt inte möjligt att lära dig hur det fungerar.
Så jag orkar helt enkelt inte ännu en gång till.
PanPan har 100% rätt, att jag ens orkar svara dig igen. Det gör jag inte mer nu. Du har blivit överbevisad så många gånger redan.
Far i frid med din åsikt om saken.

Står klart och tydligt på Thailändska ambassadens information.

Please note that a visa means “a permit to enter” NOT “a permit to stay” and the validity of a visa IS NOT the duration of stay in Thailand.

The period of stay is granted by an immigration officer upon arrival at the port of entry in accordance with the type of visa.

Nå tror jeg at du bør lese dette en gang til. Og spesielt den siste delen.

Står klart och tydligt på Thailändska ambassadens information.

Please note that a visa means “a permit to enter” NOT “a permit to stay” and the validity of a visa IS NOT the duration of stay in Thailand.

The period of stay is granted by an immigration officer upon arrival at the port of entry in accordance with the type of visa.

Det betyder dessutom inte enter into, utan enter in front of the immigration officer.
Den officeren har rätt att besluta godkänna eller neka oavsett vilket visum du har.
Visum är inte din rätt att uppehålla dig i landet.
Det är så enkelt det är.

Klarar jag inte? Gå tillbaks och läs vad jag svarade istället för att svamla. Två gånger nu har du påstått att du inte fick svar, två gånger efter jag svarade.
Isan, du och jag har dryftat det här flera gånger förut. Jag har visat hur du har fel alla gångerna, andra har visat samma sak.
Det är helt enkelt inte möjligt att lära dig hur det fungerar.
Så jag orkar helt enkelt inte ännu en gång till.
PanPan har 100% rätt, att jag ens orkar svara dig igen. Det gör jag inte mer nu. Du har blivit överbevisad så många gånger redan.
Far i frid med din åsikt om saken.

Da snur jeg litt på spørsmålet. Skriver man "Non Immigrant Visa O" eller skriver man "Extension of stay" i denne posten hvor det står "kind of visa" i formularet TM7 når man søker en forlengelse av "Oppholdstillatelsen"?

Det betyder dessutom inte enter into, utan enter in front of the immigration officer.
Den officeren har rätt att besluta godkänna eller neka oavsett vilket visum du har.
Visum är inte din rätt att uppehålla dig i landet.
Det är så enkelt det är.

Jeg tror nok at din forståelse av engelsk er litt mangelfull. Hva det betyr er at Immigration Officer har myndighet til å nekte deg adgang til Thailand og DERSOM man får lov til å passere grensen så bestemmer Immigration Officer lengden på oppholdet BASSERT på visumet i passet. Men dette gjelder ALLE slags visum og til og med visumfrie opphold. Med andre ord en offentlig tjenestemann kan ifølge lovverket gjøre akkurat hva han vil.

Da snur jeg litt på spørsmålet. Skriver man "Non Immigrant Visa O" eller skriver man "Extension of stay" i denne posten hvor det står "kind of visa" i formularet TM7 når man søker en forlengelse av "Oppholdstillatelsen"?
Jag har redan svarat på den frågan.
Så nu är det tre gånger EFTER jag gett svaret du frågar samma sak. Skall det bli en fjärde eller skall du gå tillbaks och läsa vad jag skrev?
Jag föreslår det senare.

Jag har redan svarat på den frågan.
Så nu är det tre gånger EFTER jag gett svaret du frågar samma sak. Skall det bli en fjärde eller skall du gå tillbaks och läsa vad jag skrev?
Jag föreslår det senare.

Det er jo innlysende at du ikke kan svare på spørsmålet. For svaret er "Non Immigrant Visa O".

Dersom du forsøker å finne noe informasjon om denne "Oppholdstillatelsen" på nettet så leter du forgjeves.

Det er jo innlysende at du ikke kan svare på spørsmålet. For svaret er "Non Immigrant Visa O".
Nej, om du har B skall du ange det. Har du ett annat skall det anges etc
Som jag skrev, eftersom din Extension of Stay har olika regler beroende på vilket visum du anlände med, skriver du det du hade.
Nu stänger jag här och ägnar mig annat.
Läs på lite, är mitt förslag.

Nej, om du har B skall du ange det. Har du ett annat skall det anges etc
Som jag skrev, eftersom din Extension of Stay har olika regler beroende på vilket visum du anlände med, skriver du det du hade.
Nu stänger jag här och ägnar mig annat.
Läs på lite, är mitt förslag.

Unnskyld meg, men nå ble jeg litt forundret. For du sier nå at du skriver et visum basert på ulike regler, trolig turistvisum og de forskjellige utgavene av et Non Immigrant Visa, i den posten som sier "kind of visa" på formular TM7. Nå er jeg helt enig i den påstanden, men hvor ble denne "Oppholdstillatelsen" av. For søker man om forlengelse av et visum med dette formular TM7 så ender man vel opp med et visumforlengelse eller får man en "Oppholdstillatelse" selv om man søker om en visumforlengelse.

Om jag nu får komma in med en liten fråga, i vilka myndighetspapper kan jag finna informationen som säger, så här går Du tillväga om Du vill förlänga ditt visum, i Thailand...? är ett extension en förlängning av ett visa?

Finns en bra grupp på facebook som heter "Visum Thailand". Där finns en kille som har koll till 100% som jag litar på och följt alla råd inför min första longstay. Har funkat till 100% för min del.

-Visum kan bara sökas utanför Thailand på ambassader. Visum kan inte förlängas.

-ditt visum visar vid inresa till Thailand vilken uppehållsrätt du har rätt till och får.

-extension of stay söker man när ens första uppehållsrätt går ut. Det noteras också vilket visa man har i grunden, t.ex O eller OA.

Jag sökte "extension one year" på Immigration efter mina första 2 månader av 3 som jag fick på mitt non-imm O single pensioner och det är 1 års uppehållstillstånd i Thailand.

Norrmän verkar ha andra villkor om man tror på Isan!

Om jag nu får komma in med en liten fråga, i vilka myndighetspapper kan jag finna informationen som säger, så här går Du tillväga om Du vill förlänga ditt visum, i Thailand...? är ett extension en förlängning av ett visa?

Det verkar som att Norge stängt grinden, låst dörren och dragit ner rullgardin.......

Finns en bra grupp på facebook som heter "Visum Thailand". Där finns en kille som har koll till 100% som jag litar på och följt alla råd inför min första longstay. Har funkat till 100% för min del.

-Visum kan bara sökas utanför Thailand på ambassader. Visum kan inte förlängas.

-ditt visum visar vid inresa till Thailand vilken uppehållsrätt du har rätt till och får.

-extension of stay söker man när ens första uppehållsrätt går ut. Det noteras också vilket visa man har i grunden, t.ex O eller OA.

Jag sökte "extension one year" på Immigration efter mina första 2 månader av 3 som jag fick på mitt non-imm O single pensioner och det är 1 års uppehållstillstånd i Thailand.

Norrmän verkar ha andra villkor om man tror på Isan!
Lägg till att du kan få Extension of Stay även om du är helt utan ett visum.
Dessutom vad gäller datum, läggs de nya dagar du får vid godkänt, på de datum du har på din stämpel Stay Permit, uppehållstillståndet. Det läggs inte på visumet, som kan ha gått ut för åratal sedan.

Eller ett löst exempel. Sista giltighetsdagen på ditt visum t.ex O, kommer du till thailand och får dina 90 dagar.
Ditt visum är då förbrukat.
När 30 dagar återstår söks Extension, den fås från sista dagen på Stay och framåt de dagar du sökt.
Har man då varit här olagligt i nästan 90 dagar? Eftersom det fiktiva visumet inte blev förlängt förrän 90 dagar senare.

Det är så här det går som i Isans fall, när man från grunden inte förstått. Och tjugotvå år senare fortfarande misslyckats att förstå.
Ett svårlöst fall.

Denne linken fra Immigration Office forteller deg hvordan du går frem. Klikk på post 18 dersom du er gift og klikk på post 22 dersom du er pensjonist. Men jeg må gjøre deg oppmerksom på at ifølge enkelte her på forumet så er dette hva Immigrasjon Office skriver ren løgn og ikke noe du burde tro på i det hele tatt. Jeg for min del VET at dette er FAKTA og jeg gir deg derfor denne informasjonen.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp