Hur gör man en 90-dagars rapportering i Thailand?

Ubon

Forumveteran
Själv har jag en Visa spouse multiple entre, inga problem för min del, bara att dansa ut ur landet var 90:e dag och steppa in igen,
men hur gör ni som har longstay? :) ;)

Vad är skillnaden? Ställa en fråga, för att få en motfråga? Ja herregud,,,,,,,,,,,,55555555555555555.
Den dagen jag behöver hjälp,, vet jag hur jag ska göra. Amen ... :wai:

Ja vad tycker du själv Krille då? Jag frågade för att kunna få starten att lyfta och kanske få igång lite inlägg, som t.ex. ditt nu.... Varför postade du egentligen?????

Men det är ju alltid bra att få veta vad trådstartaren avser, och menar med sin tråd.. Lite svårt att svara annars eller?

Ja vad tycker du själv Krille då? Jag frågade för att kunna få starten att lyfta och kanske få igång lite inlägg, som t.ex. ditt nu.... Varför postade du egentligen?????

Men det är ju alltid bra att få veta vad trådstartaren avser, och menar med sin tråd.. Lite svårt att svara annars eller?
Eftersom du frågar mig som person ska du få svar mr newdawn. Jag skriver vad jag tycker, sen om du inte gillar vad jag skriver kan väl inte jag hjälpa. Jag är inte otrevlig för det.
Som jag skrivit innan har jag en hel del år kvar innan jag ska ansöka om O-M visa eller family, eller annat som behövs då, för när den dagen kommer har det säkert ändrats. Tänk om jag frågar dig den dagen hur jag ska göra?

Nä fan jag tycker absolut inte du är otrevlig... Men fortfarande vore kul att veta vad tråden egentligen skall handla om, vad det gäller longstay, det finns ju lite olika alternativ att välja på där, men Ubon verkar inte vilja svara...

Det finns ju ett ganska bra alternativ om man ser en tråd man inte gillar, och det är att helt enkelt skita i att svara el helt enkelt inte bekymra sig, och tex gå ut på en promenad istället.
Eller att man lägger in ett helt meningslöst inlägg när man inte ens är intresserad av reglerna som gäller i nutid.
Mr newdawns motfråga är ju helt klart relevant då det finns olika longstay, antingen lämnar man landet efter 90 dagar eller så har du att du skall anmäla dig var 90:de dag.
Helt olika kriterier på att få dom olika och olika hur man skall göra för att upprätthålla det.
Jag tex. måste lämna landet var 90 dag på mitt för att få 90 nya dagar, medans tex mr newdawn behöver inte lämna utan åker till immigration och anmäler sig.

Skall man ställa en fråga så måste man också klarlägga för att få ett korrekt svar.

Jag skulle själv vara förvånad om den som har ett Non Im O med utresa varje 90 dagar, eller att den som har ett Non Im O-a med 90 dagars rapportering inte vet vad som gäller?
Det behövs inga frågor alls.
Skulle dessa frågor ändå behövas besvaras så blir svaret ändå bara 50% rätt.

Trådstarten var nog för att få den välutbildade experten att gå i fällan, men den klarade han av.
Igentligen är jag mer nyfiken på varför tråden startades direkt efter en liknande låstes, va det för att ställa till med jävelskap.
Om han nu vet, och tråden i sig bara är, ja typ ingenting.

Igentligen är jag mer nyfiken på varför tråden startades direkt efter en liknande låstes, va det för att ställa till med jävelskap.
Om han nu vet, och tråden i sig bara är, ja typ ingenting.
Den liknande tråden är öppen igen men TS vill förmodligen ha en tråd fri från onödigt tjafs.

Den liknande tråden är öppen igen men TS vill förmodligen ha en tråd fri från onödigt tjafs.
Självklart glömde ju att det var Ubon som startade tråden, inga baktankar alls 55555.
Kan ta bort min OT med, för dom tillför inget mer än att jag hyser stor misstänksamhet till att tråden startades i ett helt annat syfte.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp