Förlänga ett 30 dagars visum i Thailand

du har ju en dotter i Thailand så ett visum men familjeanknytning är väl det du ska satsa på om du vill stanna en längre tid

/matz

Men du skulle ha 8 mån,det var det du frågade om, och har fått svar på.
Se mina inlägg ovan.
Fast du säger ju att han kan köpa non O i sverige och konvertera till OA i thailand och att det inte går att fixa annat visa inne i thailand, många fel i dessa påståenden.
Och eftersom han dessutom säger att han inte hinner fixa visum innan han åker funkar ju inget av dina tips.

Långeman har lite dålig koll på detta.
För att köpa Non O i Sverige krävs intyg på att man är pensionär.
Men du har 2 möjligheter att fixa Non O om du åker ner på 30 dagars visumfri inresa.
1.
Åk ganska omgående till IM kontoret i Bkk och ansök om konvertering till Non O, du måste då återända till det IM kontoret igen efter 14 dagar så det krävs 2 resor dit.
2.
Åk till Vietiane och köp ett Non O, brukar räcka med en övernattning, visat är klart dagen efter ansökan.
I Paneng har dom börjat kräva pensions intyg precis som i Sverige. Finns en variant till men den tar jag inte upp här.
När du sen har Non O så kan du stanna ett år men måste göra en visa run var 3:e mån, om du inte uppfyller pengakravet direkt då får du 12 mån utan visaruns.

Ok tack för svaren

Varför inte bara åka till någon visa service I Pattaya. Är du bara aver 50 kan du på 10 dagar få ett non o + ett retierment visa för 23-26,000 bath.

Ja självklart.
Kan jag fixa familjevisum i Laos ?
Jag läste tidigare i år, kommer inte ihåg var om det var på immigrations hemsida eller någon annanstans att enda grannland där du kunde få familjevisum var på ambassaden i Malaysia.
Men efter jag fixade mitt i Sverige nu förra månaden sa en kompis att han hade hört att man kan nu också ordna spouse/family Visa i Laos men jag har inte kollat upp om det stämmer då det är ett år igen tills dess.
Men du kan ju skriva här när du har svaret så vet jag inför nästa år ;)

Ja självklart.
Kan jag fixa familjevisum i Laos ?

vet inte,har aldrig provat

Min uppfattning är att man ska kunna söka visum ifrån vilket land somhelst, utom till landet man
man befinner sig i, under förutsättning att landet har beskickning som klarar visumansökningar.

Slå en snabb signal till konsulatet, Ambassaden har en del problem med att lyfta på luren.

Telephone

+46 (0)31-150 640

Telefax: +46 (0)31-153 240

observera telefontiden

Office hours

Monday-friday: 09.00-12.00

Phone time: 09.00-11.00

Olika regler:

Ambassaden i Sverige säger ingenting om pengar, men tydligen så gör man det här,
men ingenting om hur mycket.

- Non–Immigrant "O"

This type of visa is issued to applicant who wishes to enter the Kingdom for the purpose of voluntary services, or accompanying Thai spouse or family members, or retirement.

For the purpose of accompanying spouse/family members, documents required are;
1. Copy of marriage certificate (In English or Thai Language only)
2. Certified Copy of spouse’s ID card (in Thai)
3. Copy of house registration book (in Thailand)
4. Copy of bank statement (in Thailand)
5. Other relevant document, for example, copy of child’s birth certificate / ID card

Olika regler, beroende på var man frågar...

Dom uppgifter Ambassaden lämnar, eller kräver,stämmer inte med dom krav som man sedan har i TH.
Oavsett vad man har för handling" Visa" då man kommer till gränsen, så är det alltid den sittande Officeren som bestämmer, hur länge du får stanna.Även om du har fått, ett giltigt visa för inträde i landet, så är det aldrig en garanti för att bli insläppt.
Visa, erhålles endast utanför landets gränser, uppehållstillstånd erhåller man inom det landet där man befinner sig.

Dom uppgifter Ambassaden lämnar, eller kräver,stämmer inte med dom krav som man sedan har i TH.
Oavsett vad man har för handling" Visa" då man kommer till gränsen, så är det alltid den sittande Officeren som bestämmer, hur länge du får stanna.Även om du har fått, ett giltigt visa för inträde i landet, så är det aldrig en garanti för att bli insläppt.
Visa, erhålles endast utanför landets gränser, uppehållstillstånd erhåller man inom det landet där man befinner sig.
Vad tror du är det intressanta här, visa eller uppehållstillstånd?..

Och var gjorde du detta, kan inte se att det framgick av ditt inlägg. Enligt vad jag föreslog, för 23-26K omvandlar de ett turist visum, till ett non o + att de ger dig ett retirement visum,lånar dig de 800 K allt klappat och klart. Fick du detta gjort för 10k?

Det kunde man för ett par år sedan,vet inte om detta funkar i dag.Nya regler nu ock strängare koll på I - M.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp