extension of stay 90 dagars rapportering multiple entry.

 

PanPan

Forumveteran
Extension of stay 90 dagars rapportering multiple re-entry.
Finns det?
Dags att ordna nytt så man kan uppehålla sig här, så nu när vi har hus funderar jag på att åka ner till immigration och få ordnat så jag får extension of stay 90 dagars rapportering baserat på giftermål.

Men frågan nu då finns det multiple re-entry permit på det eller måste jag åka och köpa på mig ett re-entry permit varje gång?

Finns inte det åker jag till Savannakhet när jag kommer hem och ordnar Visa O spouse/family 1 år M.

Min fråga gäller bara finns det multiple re-entry permit inget annat, kan ni ta i någon annan tråd ;)
 
Ja du kan handla antingen single re entry permit 1.000 baht, eller multiple re entry permit som kostar 3.800 baht.. Ja bra ide´med uppehålls-tillstånd... så slipper du åka ur om det inte passar.... Vill du veta kraven så hör av dig, men förslaget är att eftersom det varierar mellan olika immigration-kontor, så åk ned och fråga dom och skriv upp kraven för att dom skall utfärda ditt uppehålls-tillstånd...
 
Extension of stay 90 dagars rapportering multiple re-entry.
Finns det?
Dags att ordna nytt så man kan uppehålla sig här, så nu när vi har hus funderar jag på att åka ner till immigration och få ordnat så jag får extension of stay 90 dagars rapportering baserat på giftermål.

Men frågan nu då finns det multiple re-entry permit på det eller måste jag åka och köpa på mig ett re-entry permit varje gång?

Finns inte det åker jag till Savannakhet när jag kommer hem och ordnar Visa O spouse/family 1 år M.

Min fråga gäller bara finns det multiple re-entry permit inget annat, kan ni ta i någon annan tråd ;)
Jag har multiple re-entry baserat på giftemål pris 3800tb
 
J
Ja du kan handla antingen single re entry permit 1.000 baht, eller multiple re entry permit som kostar 3.800 baht.. Ja bra ide´med uppehålls-tillstånd... så slipper du åka ur om det inte passar.... Vill du veta kraven så hör av dig, men förslaget är att eftersom det varierar mellan olika immigration-kontor, så åk ned och fråga dom och skriv upp kraven för att dom skall utfärda ditt uppehålls-tillstånd...
Tack.
Jo jag har kraven, var ju påväg att göra det förra året men dom skulle ha ett WP från han jag hyrde av och ville inte krångla till det för någon annan så åkte till Savanakhet.
Men nu har vi ju hus så då är den biten och alla andra kraven uppfyllda ;)
 
Nä du har nog INTE non immigrant "O"-VISA, du har nog säkert ett extension of stay baserat på giftmål med en thai,
och häftat till det uppehålls-tillståndet, så har du ett re entry permit, eller hur....

For at denne tråden ikke skal bli full av feil så ønsker jeg å klargjøre litt. Det som man kan kalle for en "oppeholdstillstand" er en Residency Permit og har ingenting med denne tråden å gjøre. Hva det er snakk om her er et helt vanlig 1-års Non Immigrant Visa O (ofte kalt for et 1-års visum). Og TS spør om det finnes et 1-års Non Immigrant Visa O med et Re Entry Permit Multiple Entry. Hvilket det ikke gjør. Men man kan søke om et Re Entry Permit Multiple Entry i tillegg til et 1-års Non Immigrant Visa O på det lokale Immigration.

Det finnes heller ikke noe eget "visum" som heter "Extension Of Stay". Dette betyr bare en forlengelse av det visumet man allerede har. Og dette kan være både et Tourist Visa og et Non Immigrant Visa.
 
Senast redigerad av en moderator:
For at denne tråden ikke skal bli full av feil så ønsker jeg å klargjøre litt. Det som man kan kalle for en "oppeholdstillstand" er en Residency Permit og har ingenting med denne tråden å gjøre. Hva det er snakk om her er et helt vanlig Non Immigrant Visa O. Og TS spør om det finnes et 1-års Non Immigrant Visa O med et Re Entry Permit Multiple Entry. Hvilket det ikke gjør. Men man kan søke om et Re Entry Permit Multiple Entry i tillegg til et 1-års Non Immigrant Visa O på det lokale Immigration.

Det finnes heller ikke noe eget "visum" som heter "Extension Of Stay". Dette betyr bare en forlengelse av det visumet man allerede har. Og dette kan være både et Tourist Visa og et Non Immigrant Visa.
Som vanligt förstår du inte, jag frågar inte efter VISA O med multiple entry, jag har redan fått svaret av @valter51 och @magunnar i dom 2 första inläggen, dom förstod vad jag frågade efter.
 
For at denne tråden ikke skal bli full av feil så ønsker jeg å klargjøre litt. Det som man kan kalle for en "oppeholdstillstand" er en Residency Permit og har ingenting med denne tråden å gjøre. Hva det er snakk om her er et helt vanlig Non Immigrant Visa O. Og TS spør om det finnes et 1-års Non Immigrant Visa O med et Re Entry Permit Multiple Entry. Hvilket det ikke gjør. Men man kan søke om et Re Entry Permit Multiple Entry i tillegg til et 1-års Non Immigrant Visa O på det lokale Immigration.

Det finnes heller ikke noe eget "visum" som heter "Extension Of Stay". Dette betyr bare en forlengelse av det visumet man allerede har. Og dette kan være både et Tourist Visa og et Non Immigrant Visa.

Jag ryser när jag läser dessa felaktigheter. Jag måste bara bemöta detta om inte annat för medlemmarnas skull här på forumet.
a - Att uppehålls-tillstånd skall kunna vara en residency permit är ju fullständigt galet.. Ett uppehållstillstånd heter på engelska "Extension of stay",, och detta är alltså en förlängning av det "permission to stay", som man fick t.ex. på Suvarnabhumi vid ankomsten med VISAT instämplat käckt i sitt pass... Denna extension (uppehållstillstånd) ansöker man om på det Immigration-kontor som man tillhör här i Thailand..
b - Varför skall man ansöka om Re entry permit för 1 årigt Non Immigrant "O" VISA?? Har man 1 årigt non immigrant "O" VISA så är detta per automatik "multiple entries" och det finns inga behov alls av något Re entry permit.... Så glöm det bara...
c - Ingen här hittills har påstått att uppehålls-tillstånd Extension of stay skulle vara ett VISA, ingen, så glöm det bara....
d - Og till sist, man förlänger icke ett VISA, man förlänger sitt "permission to stay" som fås som sagt var vid ankomsten till Thailand...
 
Jag ryser när jag läser dessa felaktigheter. Jag måste bara bemöta detta om inte annat för medlemmarnas skull här på forumet.
a - Att uppehålls-tillstånd skall kunna vara en residency permit är ju fullständigt galet.. Ett uppehållstillstånd heter på engelska "Extension of stay",, och detta är alltså en förlängning av det "permission to stay", som man fick t.ex. på Suvarnabhumi vid ankomsten med VISAT instämplat käckt i sitt pass... Denna extension (uppehållstillstånd) ansöker man om på det Immigration-kontor som man tillhör här i Thailand..
b - Varför skall man ansöka om Re entry permit för 1 årigt Non Immigrant "O" VISA?? Har man 1 årigt non immigrant "O" VISA så är detta per automatik "multiple entries" och det finns inga behov alls av något Re entry permit.... Så glöm det bara...
c - Ingen här hittills har påstått att uppehålls-tillstånd Extension of stay skulle vara ett VISA, ingen, så glöm det bara....
d - Og till sist, man förlänger icke ett VISA, man förlänger sitt "permission to stay" som fås som sagt var vid ankomsten till Thailand...
Jag, har en fråga angående 1 årigt Non-Imm O VISA du säger att det är auto multiple entries.
Jag fick frågan på Thai Ambassaden i Danmark om jag ville ha singel eller multiple
Hos mig står det S (singel)
Fee 400DKK
 
Jag ryser när jag läser dessa felaktigheter. Jag måste bara bemöta detta om inte annat för medlemmarnas skull här på forumet.
a - Att uppehålls-tillstånd skall kunna vara en residency permit är ju fullständigt galet.. Ett uppehållstillstånd heter på engelska "Extension of stay",, och detta är alltså en förlängning av det "permission to stay", som man fick t.ex. på Suvarnabhumi vid ankomsten med VISAT instämplat käckt i sitt pass... Denna extension (uppehållstillstånd) ansöker man om på det Immigration-kontor som man tillhör här i Thailand..
b - Varför skall man ansöka om Re entry permit för 1 årigt Non Immigrant "O" VISA?? Har man 1 årigt non immigrant "O" VISA så är detta per automatik "multiple entries" och det finns inga behov alls av något Re entry permit.... Så glöm det bara...
c - Ingen här hittills har påstått att uppehålls-tillstånd Extension of stay skulle vara ett VISA, ingen, så glöm det bara....
d - Og till sist, man förlänger icke ett VISA, man förlänger sitt "permission to stay" som fås som sagt var vid ankomsten till Thailand...


OK så tar jeg det en gang til.

a. Et "oppeholdstillstand" er noe man får permanent eller midlertidig inntil den eventuelt blir tilbakekalt. "Extension Of Stay" betyr IKKE "oppeholdstillatelse" men FORLENGELSE AV OPPHOLDET. Dette står både på forlengelsen av et Tourist Visa og et Non Immigrant Visa.

b. Du blander sammen en 1-års FORLENGELSE av et Non Immigrant Visa (ofte kalt for et 1-års visum) som man søker om på Immigration hvor man har en 90-dagers rapportering med et Non Immigrant Visa Multiple Entry (med en varighet på 12-15 måneder) som man søker om på en ambassade eller konsulat utenfor Thailand. Har man en 1-års FORLENGELSE av et Non Immigrant Visa (Immigration) så trenger man en Re Entry Permit dersom man ønsker å forlate Thailand for å beholde visumet sitt. Re Entry Permit finnes i både Single Entry og Multiple Entry. Og dette søker man om på Immigration. Denne tjenesten fantes tidligere på flyplassen i Bangkok, men er nå fjernet.

c. Når det gjelder "Extension Of Stay" så er det en helt vanlig misforståelse blant utlendinger i Thailand at dette er en form for visum/oppholdstillatelse så jeg klargjorde dette litt.

d. Det Thailandske myndigheter FORLANGER ved en grensepassering dersom man ønsker å oppholde seg lenger i Thailand enn 30/60 dager (visumfritt opphold) er et VISUM eller en Residency Permit. Og INTET ANNET.
 
Jag, har en fråga angående 1 årigt Non-Imm O VISA du säger att det är auto multiple entries.
Jag fick frågan på Thai Ambassaden i Danmark om jag ville ha singel eller multiple
Hos mig står det S (singel)
Fee 400DKK

Det er trolig et Non Immigrant Visa OA Single Entry du har. Og dette har en 90-dagers rapportering. Og da trenger du en Re Entry Permit dersom du forlater Thailand og ikke ønsker å miste visumet ditt.

http://thaiembassy.se/en/non-immigrant-visa-o-a-long-stay/
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp