extension of stay 90 dagars rapportering multiple entry.

Nej, @Långdetta var när jag flyttade ner för 4år sedan så var det singel entry.
Nu har ja Extencion of Stay med multiple Re-Entry

Det finnes ikke noe visum/oppholdstillatelse som heter "Extension Of Stay". Det han har er et Non Immigrant Visa. Dersom han ønsker å forlenge visumet så vil han få et STEMPEL i passet som sier "Extension Of Stay". Hvilket betyr FORLENGELSE av visumet. Og INTET ANNET.

Nej, @Långdetta var när jag flyttade ner för 4år sedan så var det singel entry.
Nu har ja Extencion of Stay med multiple Re-Entry
Kan ju inte haft 1 års Visa O utan multiple entry då du måste lämna landet var 90 dag, och det kan du ju inte göra om du inte har multiple entry.
behövde du inte lämna var 90 dag utan rapportera så borde det ju varit OA?

Vilket som jag har fått svar på min fråga jag kan köpa multiple re entry det var det enda jag undrade över, slipper jag åka till Savanakhet förhoppningsvis.

Jag åker in och tar 30 dagars, ner till immigration gör om till Visa O 3 månaders, söker om 1 re entry på det när jag skall åka och jobba och sen extension of stay baserat på äktenskap sista månaden när jag kommer tillbaks och multiple re-entry.

Har redan suttit ner med immigration officer på dennes kontor immigration Jomtien och gått igenom proceduren.

Sen får ni kalla det var ni vill jag vet vad jag skall ha och hur jag skall gå till väga.

Jag, har en fråga angående 1 årigt Non-Imm O VISA du säger att det är auto multiple entries.
Jag fick frågan på Thai Ambassaden i Danmark om jag ville ha singel eller multiple
Hos mig står det S (singel)
Fee 400DKK
Jag har aldrig någonsin i mitt liv sett ett 1 årigt Non Immigrant "O" VISA single entry, aldrig!!! Säger dom single entry, så är det ett 3 månaders annars är det ett 1 årigt multiple entries...

SÅ OM det står S som i single, så var det ett 3 månaders (90 dagars),,,,,

Kan ju inte haft 1 års Visa O utan multiple entry då du måste lämna landet var 90 dag, och det kan du ju inte göra om du inte har multiple entry.
behövde du inte lämna var 90 dag utan rapportera så borde det ju varit OA?

Vilket som jag har fått svar på min fråga jag kan köpa multiple re entry det var det enda jag undrade över, slipper jag åka till Savanakhet förhoppningsvis.

Jag åker in och tar 30 dagars, ner till immigration gör om till Visa O 3 månaders, söker om 1 re entry på det när jag skall åka och jobba och sen extension of stay baserat på äktenskap sista månaden när jag kommer tillbaks och multiple re-entry.

Har redan suttit ner med immigration officer på dennes kontor immigration Jomtien och gått igenom proceduren.

Sen får ni kalla det var ni vill jag vet vad jag skall ha och hur jag skall gå till väga.
Detta hade jag, när jag flyttade ner

20180915_151023.webp

Jag tänker inte svara mer denne mannen som kallar sig Isaan,,, Jag har förklarat hur det ligger till, och vill man inte lära sig så vill man inte... så locket på för min del vad det gäller hans inlägg...

Jag har aldrig någonsin i mitt liv sett ett 1 årigt Non Immigrant "O" VISA single entry, aldrig!!! Säger dom single entry, så är det ett 3 månaders annars är det ett 1 årigt multiple entries...

SÅ OM det står S som i single, så var det ett 3 månaders (90 dagars),,,,,

Jeg har heller ikke sett eller hørt om et Single Entry, men jeg stoler på hva vedkommende sier inntil annet er bevist.

JA det är ett 3 månaders (90 dagars) non immigrant O alltså single entry du fick...

Dette er det visumet som man normalt forlenger til 1 år på Immigration og som man kaller for et 1-års visum. Hva du kaller for et 1-års visum er egentlig et Non Immigrant Visa Multiple Entry. Og når du blander disse to sammen med "Extension Of Stay"/oppholdstillatelse så blir det fullstendig feil.

Dette er det visumet som man normalt forlenger til 1 år på Immigration og som man kaller for et 1-års visum. Hva du kaller for et 1-års visum er egentlig et Non Immigrant Visa Multiple Entry. Og når du blander disse to sammen med "Extension Of Stay"/oppholdstillatelse så blir det fullstendig feil.

Du kan ha; Non Immigrant O single entry eller multiple entry eller ett O-A VISA som du förlänger under de sista 30 dagarna av ditt period to stay hos Immigration, du kan ävenledes ha excempt entry, eller ett Turist-VISA, och göra en "conversion" för att hamna slutligen på ett uppehålls-tillstånd (extension of stay),,, vilket göres hos din lokala immigration..

Jag blandar INTE ihop någonting, jag håller isär begreppen för dig.... Extension of stay är alltså ett uppehålls-tillstånd som är en förlängning av det permission to stay som du fick vid ankomsten till Thailand... Detta är absolut INTE ett VISA, utan ett uppehålls-tillstånd. Det är därför som jag säger att man kan INTE förlänga ett VISA, utan det är permission to stay som man förlänger i olika former....

Du kan ha; Non Immigrant O single entry eller multiple entry eller ett O-A VISA som du förlänger under de sista 30 dagarna av ditt period to stay hos Immigration, du kan ävenledes ha excempt entry, eller ett Turist-VISA, och göra en "conversion" för att hamna slutligen på ett uppehålls-tillstånd (extension of stay),,, vilket göres hos din lokala immigration..

Jag blandar INTE ihop någonting, jag håller isär begreppen för dig.... Extension of stay är alltså ett uppehålls-tillstånd som är en förlängning av det permission to stay som du fick vid ankomsten till Thailand... Detta är absolut INTE ett VISA, utan ett uppehålls-tillstånd. Det är därför som jag säger att man kan INTE förlänga ett VISA, utan det är permission to stay som man förlänger i olika former....

Nå vet jeg ikke om jeg skal ta deg alvorlig lengre for hva du skriver er fullstendig vanvittig. For det er ikke noen "begreper" å holde i fra hverandre. Hva det er snakk om er et visum som heter Non Immigrant Visa. Og dette finnes i flere former og lengder. Og det å kalle dette for en "oppholdstillatelse" og i tillegg blande dette sammen med ""Extension Of Stay" blir jo helt meningsløst når det står tydelig og klart at man må ha et visum (bortsett fra visumfritt opphold) for å komme inn i Thailand. Det nærmeste man kommer en oppholdstillatelse i Thailand er Residence Permit.

Nå kunne jeg fint ha funnet fram sider fra steder som blant annet det thailandske utenriksdepartement for å bevise for deg at du tar fullstendig feil. Men jeg tror at du er så "fastlåst" vedrørende dette at jeg tror at det blir helt meningsløst å gjøre det.

Det er nøyaktig hva jeg skrev.
Så man kan inte få ett uppehålls-tillstånd (extension of stay) OM man har ett non immigrant "O" 1 årigt då? Man kan inte heller få det om man har ett Non Immigrant "O-A" heller då eller?

"Isaan" Man får INTE ett retirement-VISA från ett annat VISA.. Man ansöker om ett uppehålls-tillstånd via TM7, som alltså är en förlängning av ditt "tillstånd att beträda thailändsk mark" (permission to stay eller period of stay),, därav ordet på engelska som heter "extension of stay".

Jag inser att du helt enkelt inte förstår processen Isaan, så jag gör som jag sade tidigare jag slutar här, jag når helt enkelt inte fram till dig... Tur i alla fall att det finns medlemmar på forumet som fattar denna process...

Så man kan inte få ett uppehålls-tillstånd (extension of stay) OM man har ett non immigrant "O" 1 årigt då? Man kan inte heller få det om man har ett Non Immigrant "O-A" heller då eller?

"Isaan" Man får INTE ett retirement-VISA från ett annat VISA.. Man ansöker om ett uppehålls-tillstånd via TM7, som alltså är en förlängning av ditt "tillstånd att beträda thailändsk mark" (permission to stay eller period of stay),, därav ordet på engelska som heter "extension of stay".

Jag inser att du helt enkelt inte förstår processen Isaan, så jag gör som jag sade tidigare jag slutar här, jag når helt enkelt inte fram till dig... Tur i alla fall att det finns medlemmar på forumet som fattar denna process...

Det er som "Gotland" skrev. Den vanlige prosessen er at man søker om et 90-dagers Non Immigrant Visa på den thailandske ambassade basert på hva man skal til Thailand for. Når dette VISUMET går ut så søker man om en FORLENGELSE av dette VISUMET på Immigration. Man får IKKE et nytt visum/oppholdstillstand som mange tror. Og det er derfor det står "Extension Of Stay". Denne FORLENGELSEN er et VISUM som mange kaller for et 1-års visum eller for et Retirement Visa som "Gotland" kaller den. Og dette 1-års Non Immigrant Visa finnes i flere typer. "Hele" alfabetet.

Man kan spørre seg hvorfor du har en forestilling at det er snakk om "oppholdstillatelse" og ikke et visum. Årsaken til det tror jeg er at dette er en misoppfattelse som har spredt seg blant utlendinger i Thailand over veldig lang tid uten at dem har undersøkt nærmere de faktiske forhold. Og så står det "Extension Of Stay" på stempelet man får i passet og man begynner å tro at dette er noe helt annet enn et visum. Hvilket det ikke er.

Men det finnes en logikk her. For når man skal søke om et thailandsk førerkort så krever loven et Non Immigrant Visa. Når man skal kjøpe bil og motorsykkel i eget navn så krever loven et Non Immigrant Visa. Når man ønsker en thailandsk bankkonto så ønsker mange banker at man har et Non Immigrant Visa. Og når man søker om et Residency Permit så er et av kravene at man har hatt et Non Immigrant Visa i 3 sammenhengende år. Så dersom man har en "oppholdstillatelse" så vil alt dette være en umulighet for en utlending.

Senast redigerad av en moderator:
Isaan du förstår INTE och du vägrar att läsa och lära dig. Jag vet att du är norrman, så jag skall ge dig en chans till.. Läs nu och lär dig....
a - ett extension of stay är INTE ett VISA, INTE....................................
anledningen är helt enkelt att:
b - förlängningen som man ansöker om på TM7 är en förlängning av det permission to stay som man fick vid ankomsten till Thailand, och så¨ledes icke av själva VISAT.. Titta själv på ditt VISA när du fått din extension, fortfarande samma datum på den stämpeln och utgånget är det gamla VISAT också, eller hur???

Så Isaan fundera och tänk till lite grand nu, och begrunda punkt B här ovan, där ligger hela grejen som du helt enkelt inte klarar av att ta till dig.... Jag bifogar blanketten så kan du läsa den och begrunda. För oss andra så kan jag berätta att i rubriken på blanketten TM7 som är bifogad så står detta:

ค ำขออนุญำตเพื่ออยู่ในรำชอำณำจักรเป็นกำรชั่วครำวต่อไป
APPLICATION FOR EXTENSION OF TEMPORARY STAY IN THE KINGDOM

Alltså Isaan som jag sade, förlängning av temporary stay/permission to stay/period of stay.......
Mer klart än så här kan jag inte göra det hela för dig.

Bilagor

Isaan du förstår INTE och du vägrar att läsa och lära dig. Jag vet att du är norrman, så jag skall ge dig en chans till.. Läs nu och lär dig....
a - ett extension of stay är INTE ett VISA, INTE....................................
anledningen är helt enkelt att:
b - förlängningen som man ansöker om på TM7 är en förlängning av det permission to stay som man fick vid ankomsten till Thailand, och så¨ledes icke av själva VISAT.. Titta själv på ditt VISA när du fått din extension, fortfarande samma datum på den stämpeln och utgånget är det gamla VISAT också, eller hur???

Så Isaan fundera och tänk till lite grand nu, och begrunda punkt B här ovan, där ligger hela grejen som du helt enkelt inte klarar av att ta till dig.... Jag bifogar blanketten så kan du läsa den och begrunda. För oss andra så kan jag berätta att i rubriken på blanketten TM7 som är bifogad så står detta:

ค ำขออนุญำตเพื่ออยู่ในรำชอำณำจักรเป็นกำรชั่วครำวต่อไป
APPLICATION FOR EXTENSION OF TEMPORARY STAY IN THE KINGDOM

Alltså Isaan som jag sade, förlängning av temporary stay/permission to stay/period of stay.......
Mer klart än så här kan jag inte göra det hela för dig.

Nå har jeg forklart dette med et Non Immigrant Visa så godt jeg har kunnet uten at det ser ut til å ha hjulpet særlig mye. Så jeg ser ikke noen grunn til å kaste bort mer tid på noe som i utgangspunktet er helt "basic" og veldig enkelt å forstå.

Igentligen borde en moderator låst tråden efter dom 2 första svaren.
Jag skrev tydligt i första inlägget att det gällde bara multiple re-entry andra diskussioner fanns det andra trådar till @Berralund @Kycklingen @Micke.T vilka mer moderatorer det nu finns @moderator funktion borde finnas så det gick ut till alla moderatorer.
Diskussionen som förs nu i tråden är menlös och har förts 100 gngr i alla andra visum trådar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp