R
Raderad medlem 8711
Gäst
Så mitt spørsmål er fremdeles gyldig. Hvorfor gjøre det vanskelig dersom man har den økonomiske muligheten til å få det gjort på "20" min.? Min første forlengelse på det det nye Immigration Office i Maha Sarakham for 4 år siden tok 10 min. ekstra fordi dem var litt forundret over min adresse fordi jeg nettopp hadde flyttet.Du hade sluppit dom summorna men du hade fortsatt behövt rita karta på papperfå hembesök av immigration, förhör av grannar där dom också skall signera vittnesmål på att ni lever ihop, och foton på er och bostad där eran adress syns om du gjort det på Pattaya immigration.
Jag har ju gjort det baserat på giftermål det är mer och en hel del papper som skall in vare sig med agent eller utan.
Min erfaring er at dersom man har med seg en kvinne til Immigration eller et annet offentlig kontor eller til en bil/motorsykkelforhandler så ender det ofte opp med at dem "skravler" i en evighet og resultatet blir en "haug" av problemer. Så mitt råd er å finne ut hva som gjelder og frembringe de korrekte dokumenter og gjøre det selv. Det blir kanskje litt vanskelig dersom man ikke snakker thai og engelsken er dårlig, men gud bedre man slipper alt dette problem-tullet dem finner på noen ganger. Og jeg har ikke tålmodighet til sånt.