Extension

Ja, jag har inte hört om nån som tagit ut pension vid 50 års ålder i Sverige.

Det vore dock intressant och testa att söka pensionärsvisum i Sverige vid 50 års ålder och som stöd för det betala ut "pension" till sig själv från eget eller annans bolag. Undrar om det skulle funka. Det borde hjälpt @Pigface så fall.
Det funkar endast med tjänstepension och allmän pension.
Så alla under 55 göre sig icke besvär.

När jag bodde i Korat var det många jänkare under 50 som varit i Irak och var pensionärer.
Dom väntade med förväntan på att fylla 50 och kunna få sitt retirement visa.

Varför tror du bara det gäller svenskar?
Det har jag aldrig trott eller påstått men jag trodde vi diskuterade pensionärsvisum för svenskar och jag har aldrig hört talas om nån svensk som fått pension vid 50.

Hela Grekland och halva Frankrike "går väl" i pension vid senast 45 dock.

Det funkar endast med tjänstepension och allmän pension.
Så alla under 55 göre sig icke besvär.
Kollade du skarpt vilka underlag ambassaden ville ha?

Man kan ju lätt betala ut nåt man kallar "tjänstepension" från sitt eget bolag som man döper till XX pension AB.

Ja, man får inte gå under 400k.
Kan du visa var det står ? Har faktiskt aldrig sett denna regel på pränt, bara hörr ryktas. Och ställer mig då frågan om hur det skall vara praktiskt möjligt om jag väljer en kombination av bankmedel och inkomstbrev , ex 250 k i bank samt inkomstbrev som visar 550 k bath /år , Det ger 800 k och är enligt reglerna bara för myndigheten att godkänna.
och Inga 400k kvar på banken
Åsikter om detta påstående ??

Jag hade förra året kopia på deklarationen, inkomst samt pension täckte då den begärda summan , Men de accepterade inte mutkolven utan skulle ha 2000 bath under bordet samt hela summan på banken, "Letter is letter, and i do not like letter" sade aset på taskig Engelska. En liten påve som nu har sin chefs ögon på sig efter jag frågade om varför de inte accepterar incomeletter enlit regelboken .. Som nam na skall jag säga om jag ser han igen

Å f-n, då har dom ändrat reglerna. För mig funkade det fint med att jag fick pengar från Försäkringskassan och ett försäkringsbolag i många år innan jag blev ålderspensionär vid 65.
Det hette väl sjukpension på den tiden, alternativt förtidspension.

Dvs en pension.

Å f-n, då har dom ändrat reglerna. För mig funkade det fint med att jag fick pengar från Försäkringskassan och ett försäkringsbolag i många år innan jag blev ålderspensionär vid 65.
Ambassaden som hittar på egna dumheter, bara att skippa dem och åka ner på "undantag av Visum "

Tar inte dessa forum på så stor allvar så jag vill bara retas lite:). Har aldrig förstått varför det ska skrivas engelska ord när det finna på svenska, har aldrig sett någon skriva tourist visa.
Förövrigt skulle jag aldrig fråga om något på en svenskt thaiforum när det gäller viktiga frågor om bland annat mitt uppehälle i Thailand.
Nä för det finns för många som vet:)

Tillbaka
Topp