Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
vet ett antal som har Non o samt retired extension , har kört egna företag och har bara en hel djäkl drös med slantar , kravet är 800 k på Thaibankkonto i ditt namn två månader första året sedan nästkommande extension ansökan tre månader innan ansökan
vet ett antal som har Non o samt retired extension , har kört egna företag och har bara en hel djäkl drös med slantar , kravet är 800 k på Thaibankkonto i ditt namn två månader första året sedan nästkommande extension ansökan tre månader innan ansökan
Jag kan/skulle kunna fixa det helt utan att visa slantar, bara mitt pass samt 12000 bath till Agenten, retirement extension 12 mån. klart ! Nu behöver jag inte detta , men fixade detta åt en annan Svensk som inget visste om att detta var möjligt. Han fick ett Non O , samt efterföljande 12 månaders extension för 22 k bath, dvs 3 mån Non o samt 12 mån extension = 15 månader efter dessa 12 så betalar han 12000 bath för 12 mån igen, Dina summor är en ren blåsning från min syn på det , men kanske det var värt detta. Intressant att veta om det var en agent eller officer som tog slantarna, Finns en officer i mitt immigrationkontor som enligt utsago av en farang i den staden tar 10 k för att fixa allt .
Detta är Thailand mutornas land
Men Phuket är ju så in helv corrupt, och nu med alla Russin så lär ju priserna gå upp, Phuket är inget ställe jag sätter värde på. Helt egna lagar och regler, ett land i landet med en alldeles egen diktator är inget jag skulle uppskatta. Snäppet värre än Pattaya
Ingen som tror du är helt blåst, men kraven för extension är väl även i Phuket , 1 Fyllda 50 år samt 800k på banken , ett aktuellt pass. Någon djäkla pension behövs inte alls, kanske missförstod jag dig
Ok.
800 000 stämmer bra.
Likadant i hela Thailand.
Funkar utmärkt vid extension.
Men för att få det i Sverige behövs även någon form av pension.
Om det så bara är 2,50 kr i månaden.
Jag kan/skulle kunna fixa det helt utan att visa slantar, bara mitt pass samt 12000 bath till Agenten, retirement extension 12 mån. klart ! Nu behöver jag inte detta , men fixade detta åt en annan Svensk som inget visste om att detta var möjligt. Han fick ett Non O , samt efterföljande 12 månaders extension för 22 k bath, dvs 3 mån Non o samt 12 mån extension = 15 månader efter dessa 12 så betalar han 12000 bath för 12 mån igen, Dina summor är en ren blåsning från min syn på det , men kanske det var värt detta. Intressant att veta om det var en agent eller officer som tog slantarna, Finns en officer i mitt immigrationkontor som enligt utsago av en farang i den staden tar 10 k för att fixa allt .
Detta är Thailand mutornas land
Men du har väl pension?
Därav 12000 baht.
Din vän får betala 12000 vid extension.
Jag får betala 1900.
Alla här vet allt om ingenting.
Nästan så man saknar den norske visumexperten som stängde av sig själv
Ok.
800 000 stämmer bra.
Likadant i hela Thailand.
Funkar utmärkt vid extension.
Men för att få det i Sverige behövs även någon form av pension.
Om det så bara är 2,50 kr i månaden.
Men du har väl pension?
Därav 12000 baht.
Din vän får betala 12000 vid extension.
Jag får betala 1900.
Alla här vet allt om ingenting.
Nästan så man saknar den norske visumexperten som stängde av sig själv
Tror du blandar och ger lite ur en lek du inte vet så mycket om, Du beöver inget annat om du söker dina visum här i Thailand, varför trassla med Thaiambassaden i Sverige? Bara att flyga hit på exemption och ansöka om ett Non o ger dig 3 månader kostar 2000 bath, efter tre månader visar du upp att du har, haft 800 k på ett Thaikonto i tre månader, extension baserat på fyllda 50 + samt 800 k med bankstatement intyg stämplat samma dag du ansöker kostnad för extension 1900 bath .
Inte en massa skit som när du ansöker i Sverige .
Jo det kan behövas,
Thailand hade problem med en massa kineser och andra nationaliteter som fixade visum som nyss fyllda femtio och flyttade till Thailand för att göra business.
Någon form av inkomst från hemlandet.
Ofta en pension som man inte behöver vara ålderspensionär för.
Ok.
Jag tar det från början.
Innan hade jag Non OA med krav på försäkring.
Inga problem första året då jag hade en bra svensk sjukförsäkring.
När jag ansökte om extension var jag tvungen att köpa en i ett thailändskt bolag.
Helt värdelös.
Så jag tecknade även en internationell.
Efter ett ofrivilligt besök I Sverige och med ett nytt pass ville jag byta till ett Non O medan jag var i Sverige.
Det gick inte pga att jag inte har börjat lyfta någon pension ännu.
Därför anlitade jag en agent på Phuket.
Betalade 35000 baht och fick det jag ville ha.
Och köpte en bra internationell försäkring.
Dyrt?
Ja det var det.
Fattar du nu?
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.