Får elever i Thailändska skolor sitta och pilla på sina mobiler?

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Det skulle vara intressant att få veta ifall någon känner till om elever i Thailändska skolor får lov att sitta och pilla på sina mobiler under lektionstid... Det verkar ju vara helt OK i Sverige.

Vad jag tycker? Förbjud skiten helt. Det saboterar för alla, även de som vill använda lektionerna för att studera.

Nu vet jag trots att jag är en stofil att mobiltelefoner även kan användas som redskap för att söka information men det är nog inte det primära som elever gör på sina mobiler om jag får spekulera helt vilt.

serveimage

I skolan där grabben går där nere får dom inte hålla på med telefoner på lektionerna, dock så har alla varsin android platta av något slag, som dom dock inte får ta med sig hem efter skolan

På Ramkhamhaeng University får man det inte.
Om telefonen skulle råka ringa under examination då blir man direkt underkänd

Får man ha med sig telefonen in under examination på ett universitet, även om ljudet är avslaget?
Får man då inte i Sverige iallafall kan ju användas för fusk och har ju tentamensvakter som ser till att man bara har godkända saker med in.
Ett universitet som låter folk ha med sig telefon in även om den är avslagen vid examination borde ju sättas upp på tveksamhets lista internationellt på värdet av utbildningen.

E ju bara att pröjsa så fixar du tentan där nere

Finns det ju olika universitet här nere som igentligen bara är gymnasium och är inte godkänt som universitet men som Thai kallar universitet.
Ett universitet skall uppnå vissa satta krav för att internationellt klassas som universitet. Bland annat skall det bedrivas forskning och finnas professor platser.
Så om en Thai säger att dom gått på universitet så är det många gånger i själva verket bara en gymnasieutbildning ingen internationellt godkänd universitetsutbildning.
Har svårt att tro att du går in och köper dig en examen på ett riktigt universitet som tex. Mahidol University i Bangkok som ligger högt på världsrankingen över universitet.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp