Faranger borde veta detta

Den som samlar erfarenheter på vad sin fru säger är svår att debattera med.

Jag ville inte svara dig förut, men javisst "kurant" du som svensk boendes i Sverige, har nog svårt att konkurrera med min fru vad det gäller kunskaper om Thailand, så rätt uppfattat....

Jag ville inte svara dig förut, men javisst "kurant" du som svensk boendes i Sverige, har nog svårt att konkurrera med min fru vad det gäller kunskaper om Thailand, så rätt uppfattat....
Du har en poäng där, men tror du verkligen på allt din säger till 100% är sant så är du nog rätt naiv.
Mina erfarenheter samt vad jag får mig berättat är att thaifruar ofta säger vad dom tror maken vill vill höra.
Det är inte alls sanningen i många fall, en liten snyftning eller en tysta leken får många faranger på fall.
Lika mycket säger min erfarenhet att språket är en stor källa till missförstånd då farangeres kunskaper i thai är på så låg nivå efter massor av år i landet och det omvända med fruns engelska.

För att man bor i Sverige 4 månader per år behöver man inte bli utan både erfarenhet och kunskap av landet.

Lyco med all respekt, om det nu var mig som du också ville svara, så fall inte i trappan ihop med kurant. Jag skrev att min bild av Thailand bilades med hjälp av alla intryck som jag själv får här i mitt boende.

Jag lyssnar på vad människor säger som jag möter, som jag läser om, ja jag nämnde t.om. Jonas som en av dom som kanske till viss del bidrager till min bild av Thailand, och naturligtvis vad min fru säger.

Allt detta tillsammans skapar den bild som jag har av Thailand.... Så varför reducera ner allt detta till en enda mening byggt på Kurants mishaps?? Att skapa sig en BILD av Thailand som jag skrev är inte ett ens det samma som Kurant vräker ur sig "samlar erfarenheter".. Den svenskan får stå för honom...

@Mr Newdawn hade faktiskt inte en tanke på dig, utan det var bara en ren reflexion på det kurant skrev och ett kul inpass utan något större allvar i det att det gäller inte bara fruar.

Klart man skall lyssna till vad andra har att säga, men vara försiktig med det man lyssnar till, ungefär så. Men det vet ni ju alla redan.:)

Tack herr språkpolis, som upplysning hade jag även underkänt i svenska när jag gick ut skolan för 45 år sedan.

Du verkade ändå förstå meningen.

I alla språk finns massor som redan är underförstått och i ditt fall är det för mig i alla fall "grundade" redan underförstått, så från mig får du godkänt.:)

Tycker den här gästfunktionen på forumet är helt förkastlig.
Folk kan ju bara logga ut skriva ett påhopp som gäst utan att få dom vanliga varningarna.

Helt rätt, och oansvarigt att ha kvar den funktionen. Bara att ta bort den,,, OM man vill...

Tycker den här gästfunktionen på forumet är helt förkastlig.
Folk kan ju bara logga ut skriva ett påhopp som gäst utan att få dom vanliga varningarna.

Jag tycker det är en rätt bra funktion. Man skulle ju kunna tänka sig att sådana inlägg skall godkännas innan de blir offentliga, det kanske är så redan?

Jag tycker det är en rätt bra funktion. Man skulle ju kunna tänka sig att sådana inlägg skall godkännas innan de blir offentliga, det kanske är så redan?
Om så är fallet så tycker jag inte inlägg negativt riktade mot en persson borde släppas igenom!

Nej det är inte så att dom blir godkända först..., det är rena rama vilda västern om man så vill. Bara skriv och slippa ta konsekvensen.... Därför tycker vi INTE att det är OK mackes.

Men om någon kunde moderera posten/inlägget först, så tycker jag att det är OK med gästfunktion, men annars INTE....

Nå hur blir det kycklingen???? Hur tänker du göra med gästfunktionen....?????

Kanonbra Berra, då borde väl alla bli nöjda... morgonens gäst-insats var bara ett undantag då...

Och du tycker att man skall peka på svenskan, i stället för att kommentera innehållet.

Eller är det så att du tycker , att om man inte skriver korrekt svenska skall man inte skriva här.

Nejd, men vissa gånger är det särskilt roligt att vara elak! Och den som skriver som ett barn, får nog finna sig i att uppfattas så. Svårt att ta inlägg på allvar när det dunkelt skrivna verkar vara ännu dunklare tänkt.....

Måste säga att jag finner det väldigt lustigt när vuxna män tror att dom besitter en hög kunskap om något dom baserat på vad Thaifrun har berättat [emoji28] [emoji28] [emoji28]

Lika lustigt är det med dem som tror att ålder och längden på en vistelse per automatik ger erfarenhet, vad blir man erfaren på genom att cykla runt i bushen eller sitta på uppfarten och polera på hojen?

Och vet man inget så går det ju alltid bra att svepa i sig ett par Lao Khao shots och vara lite stöddig.

På tal om att cykla.. Detta är ingen efterlysning eller något sånt. Finns det någon som känner Anders Johansson, han tillbringar ca 6-7 mån om året i Thailand, kommer från Växjötrakten, och är Sverige-2a i sin klass på just landsvägscykling. Jag har en jobbarkompis som känner honom.

Min hustru har ett hus hon byggt och bekostat själv , jag har inte byggt något i detta land .. I min frus hus bor INGEN när vi är i Sverige , Svärfar håller regelbundet koll att alla dörar är låsta ,, Min fru skickar helleer inga slantar till dem , ibland innan vi åker hem köper vi en mindra present till Svärfar och Svärmor , kan vara ett par skor ,eller att jag köper lite Thaisiden av Svärmor för att ta till Sverige som present till nån som förtjänat detta ...Bilar och motorcyclar är avställda ,låsta med urtagna batterier , feta Abus granit bygellås sitter på MC .. Ingen Thai som kör med dessa
Så sammantaget är min hustru och jag själv nog ett undantag från de som skänker bort allt och lever fattiga själva:)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp