Filmtips i Coronatider!

Nyss fick vi kollat The Shining igen, mest för att sambon av någon outgrundlig anledning lyckats missa den och vi ska se Dr. Sleep om en stund.

Into the wild kan rekommenderas. En verklighetsbaserad drama.
Inglourious Basterds = Mycket bra. Det var nyverisionen från år 2009 jag såg.

Tror jag såg båda på Netflix.

Såg Bad Boys 3 i förrgår då förhandsbokningen äntligen hade släppt. Gillar man Will Smith och Martin Lawrence så är den väl värd att se.

Kollar på "Once upon a time in hollywood", inne på min hytt.
En 21 år gammal båt man är på, den har fått lite extratid, 20 år är annars det vanliga att dom får lämna Nordsjön.

20200517_203619.jpg

Bytte till HBO GO och stängde Netflix nu.
Såg ut att finnas en del serier där man bara sett några avsnitt av som kanske kan va sevärt.
Game Of Thrones, bara sett 2 säsonger fast läst böckerna, men sista har ju inte kommit på bok än.
Silcon Valley, sett par avsnitt när man flygit, verkar kul.
Westworld.
Sen massa mer, så har väl att göra.

Serier jag kollar på just nu:

1. HBO: Umbre - Kriminalserie från Rumänien, hunnit med 4 episoder. Helt ok, skulle väl ge den 7/10 så här långt. Bra och hyfsat realistisk handling, men ibland en aning svårt att koppla alla skeenden. Starka skådespelare, gillar den rumänska touchen på den. Klart kul och sevärd om man gillar genren och är intresserad av andra länder och deras film- seriekultur. En kul grej är att huvudkaraktären i mitt tycke är utseendemässigt rätt lik Saddam Hussein i yngre dagar.

2. Netflix: Undercover - Kriminalserie från Nederländerna/Belgien, hunnit med 3 episoder. Rätt lik Umbre i stilen, sätter väl 7/10 på den också så här långt in. Bra och realistisk handling, lite svagare skådespelarinsatser än Umbre. Men bra lokal touch och viss igenkänningseffekt för mig som bott i Belgien. Som med Umbre en bra och intressant kriminalserie med lokal touch och skådespelare man inte är van att se.

3. Cmore (tror den går på TV4play också): Limboland - Dramakomedi från Danmark. Sett första säsongen och andra kör igång i juli. Gillar denna riktigt skarpt och sätter den så högt som 9/10. Dels är den kul och annorlunda och dels har den en av mina danska favoritskådespelare Frederikke Dahl Hansen i en av huvudrollerna som hon gör helt klockrent. Många garv i förhållande till hur danskarna är och ser på oss svenskar också då. Rekommenderas varmt för den som gillar genren och med stark dansk touch.

Tillbaka
Topp