Håller med om att 3 stycken PCR-tester i Phuket är direkt overkill, en när man landar borde räcka gott och väl. Tveklöst är det så att någon större turism inte kommer komma igång förrän det är helt karantänsfritt och bara ett vaccinationscertifikat, samt möjligtvis ett PCR-test vid ankomst, krävs. Samtidigt tror jag inte ens det skulle räcka just nu. De flesta asiatiska länder har karantän när deras medborgare kommer tillbaka från utlandet och innan det slopas, vilket inte Thailand kan göra något åt, så kommer inga turister ändå. Skulle tro att runt 80% av alla som nyttjat Phuket Sandbox är hemvändande thailändare och utlänningar som bor här, alltså i stort sett inga turister alls.
Jag åker till Stockholm på söndag för 5 dagar i Sverige. Något EU-bevis har jag inte brytt mig om, har bokat ett PCR-test inklusive reseintyg för 895 kronor. Kommer dessutom passa på att ta mig en Pfizer-spruta, litar inte alltför mycket på mina Sinopharm injektioner.
Ska bli schysst att kunna gå ut och ta en öl i Stockholm, det var många månader sedan jag kunde göra det.