Fina resultat med utbildning på modersmålet i Thailand.

Snabbkoll så är dom universiteten med på den listan också.
Ooooh my Budda, har du inget liv i tassemarkerna, men fint att du oroar dig för min sons utbildning.
Men skall förhoppningsvis hitta nåt universitet som möter dina krav, puss.
Några ligger till och med bättre på din lista, University of California 11.
Har inget med din sons utbildning att göra och tassemarkerna vad snackar du om. Du har inte varit på flaskan igen för den vet vi att du är glad för.

Har inget med din sons utbildning att göra och tassemarkerna vad snackar du om. Du har inte varit på flaskan igen för den vet vi att du är glad för.
555555 undra om det inte är du som vart på flaskan.
Verkar ju inte ha nåt annat att skriva om än försöka hitta nåt inlägg från mig som du kan hoppa på.
Men kul att jag kan hjälpa dig att fördriva tiden, du har väl inte så mycket glädjeämnen i ditt taskiga liv.

Jag förstår nog dom flesta dialekterna i Sverige men ett fåtal kräver extra koncentration, t ex gutamål. Tråkigt att du inte förstår skånska, men förvisso finns vissa lokala avarter som kan ge mig problem också. Det är nog få svenskar som inte förstår "normal" skånska.

Det handlar nog om att de inte vill bli förstådda snarare än att du inte förstår.

Hade en gammal skåning som lärare för ett par veckor sedan när jag skulle förnya ett certifikat. Det blev riktigt roligt då han försökte att tona ner sin dialekt för att underlätta för oss andra men det blev värre. Var enklare att förstå honom när han pratade som "vanligt" :)

555555 undra om det inte är du som vart på flaskan.
Verkar ju inte ha nåt annat att skriva om än försöka hitta nåt inlägg från mig som du kan hoppa på.
Men kul att jag kan hjälpa dig att fördriva tiden, du har väl inte så mycket glädjeämnen i ditt taskiga liv.
Du är en av få som skriver dumheter så vad ska jag säga. Taskiga liv hur menar du nu, för att jag inte häckar på Ts betyder inte nödvängtvis att jag har ett taskigt liv utan mer att jag har ett liv.

Du är en av få som skriver dumheter så vad ska jag säga. Taskiga liv hur menar du nu, för att jag inte häckar på Ts betyder inte nödvängtvis att jag har ett taskigt liv utan mer att jag har ett liv.
Tycker du häckar här dagligen men skriver bara när du har nåt att gnälla på gällande vad andra skriver.

Hej

En bra artikel om betydelsen av undervisning på sitt modersmål och då speciellt i unga år, det finns enligt organisationen ”Save the Children Thailand” områden i Thailand där bara 2 av 10 barn i förskoleålder får undervisning på ett språk som dom förstår.

1650517919089.jpeg

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp