Fler Thailändska barn uppfostras av andra än av sina föräldrar.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Här redovisas en undersökning som tar upp ett ämne som har varit uppe på forumet i flera olika trådar, den bekräftar väl det man misstänkte.

En undersökning utförd av Suan Dusit University poll visar att fler barn uppfostras och tas hand om av mor- och farföräldrar och andra familjemedlemmar än dom egna föräldrarna.

49,14% av barnen uppgavs uppfostrades av mor- och farföräldrar och andra familjemedlemmar, medans bara 45,45% tas om hand av mammor och pappor, 77,64 % uppgav att det var svårare att uppfostra barn under pandemin jämfört med före pandemin, 74,57 % var oroliga för att deras barn skulle få Covid-19, 62,9 % uttryckte oro över barnens utbildning.


Mvh isan lover
 
Hej

Här redovisas en undersökning som tar upp ett ämne som har varit uppe på forumet i flera olika trådar, den bekräftar väl det man misstänkte.

En undersökning utförd av Suan Dusit University poll visar att fler barn uppfostras och tas hand om av mor- och farföräldrar och andra familjemedlemmar än dom egna föräldrarna.

49,14% av barnen uppgavs uppfostrades av mor- och farföräldrar och andra familjemedlemmar, medans bara 45,45% tas om hand av mammor och pappor, 77,64 % uppgav att det var svårare att uppfostra barn under pandemin jämfört med före pandemin, 74,57 % var oroliga för att deras barn skulle få Covid-19, 62,9 % uttryckte oro över barnens utbildning.


Mvh isan lover
Ja för dom som jobbar måste det ju varit mer problematiskt under pandemin när allt var stängt och inga skolor öppna, Ha småungar sitta hemma med onlineskola ensamma är ju inte så lätt, har dom ingen släkt som hjälper till hade dom fått sagt upp sig då?
Även om man hade haft råd att lämna bort till en dagmamma så var ju inte det heller tillåtet om man skulle följa reglerna.
Svågerns son tas ju om hand av farföräldrarna (mina svärföräldrar)
 
Ja för dom som jobbar måste det ju varit mer problematiskt under pandemin när allt var stängt och inga skolor öppna, Ha småungar sitta hemma med onlineskola ensamma är ju inte så lätt, har dom ingen släkt som hjälper till hade dom fått sagt upp sig då?
Även om man hade haft råd att lämna bort till en dagmamma så var ju inte det heller tillåtet om man skulle följa reglerna.
Svågerns son tas ju om hand av farföräldrarna (mina svärföräldrar)
Hej

Ja just den biten förvånade mig också, jag trodde faktiskt att fler var hemma med sina barn p.g.a pandemin, men det var var en väldigt stor andel barn som tas om hand av andra än föräldrarna, tråkigt både för barnen och föräldrarna.

Mvh isan lover
 
Familjerna tar hand om sina slaktingar oc gor inte dom det sa gor bekanra det , inge problem i varlden , sa har det alltid varit
Hej

Ja åtminstone sen föräldrarna började resa ifrån byn för att hitta jobb i städerna, men hade föräldrarna haft något val så hade dom säkert valt att vara tillsammans med sina barn under uppväxten.

Men visst är systemet etablerat och ofta fungerar det säkert bra, men vi har ju exempel ifrån byn där det inte alltid är så, det finns ju släktingar som tar emot pengar för att ha barnen men skiter fullständigt i om dom går till skolan, är rena och sköter sig.

Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Hej

Ja åtminstone sen föräldrarna började resa ifrån byn för att hitta jobb i städerna, menhade föräldrarna haft något val så hade dom säkert valt att vara tillsammans med sina barn under uppväxten.

Men visst är systemet etablerat och ofta fungerar det säkert bra, men vi har ju exempel ifrån byn där det inte alltid är så, det finns ju släktingar som tar emot pengar för att ha barnen men skiter fullständigt i om dom går till skolan, är rena och sköter sig.

Mvh isan lover
Jag har fått för mig att de inte alltid tycker om sina barn. De sitter oskyddade på mopederna, används som krockkuddar, far omkring inuti bilarnarna eller sitter i knät på någon i framsätet, med mera.
 
Hej

Ja åtminstone sen föräldrarna började resa ifrån byn för att hitta jobb i städerna, men hade föräldrarna haft något val så hade dom säkert valt att vara tillsammans med sina barn under uppväxten.

Men visst är systemet etablerat och ofta fungerar det säkert bra, men vi har ju exempel ifrån byn där det inte alltid är så, det finns ju släktingar som tar emot pengar för att ha barnen men skiter fullständigt i om dom går till skolan, är rena och sköter sig.

Mvh isan lover
Ja tre tusen bht är väl vanligt , blir inte mycket kvar av lönen när hyra o mat är betalt.

Me n att hitta ett system att pappan skall betala verkar långt borta.
Stort problem ¨för mammorna som ensamt får ta det ekonomiska ansvaret.
 
Nja jag vet inte, själva behövde vi ju ett tv-program som hjärntvätta in detta i oss för var ju inte större skillnad när en annan var liten.
Inga barnstolar eller bälten, var det fler än sittplatser i volvocombin sattes ungarna i bagaget.
Jag tycker det är mot sunt förnuft att ha oskyddade barn på sina mopeder vilket jag även sett korkade svenskar ha så de har tydligen missat tv-programmet och även reprisen, antar att de gör lika dant i den svenska trafiken som är betydligt säkrare och lugnare.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp